درمان فیبروم در طب سنتی + 7 داروی گیاهی ساده و در دسترس برای درمان فیبروم رحم
درمان فیبروم در طب سنتی + 7 داروی گیاهی ساده و در دسترس برای درمان فیبروم رحم

درمان فیبروم در طب سنتی + 7 داروی گیاهی ساده و در دسترس برای درمان فیبروم رحم

تاریخ نگارش

آگوست 14, 2022

دسته‌بندی

تدابیر و توصیه ها

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

امروزه زنان و دختران زیادی به فیبروم دچار میشوند.در طب سنتی راه های زیادی برای درمان فیبروم وجود دارد. فیبروم یک نوع تومور خوش خیم است که ممکن است در رحم یا خارج از آن رشد کند. فیبروم بر باروری و دوران بارداری موثر است.

در ادامه این مطلب از طب شناس همراه ما باشید تا درباره درمان فیبروم در طب سنتی صحبت کنیم.

علائم فیبروم چیست؟

فردی که فیبروم دارد ممکن است هیچ نشانه ای از آن را مشاهده نکند، بروز علائم به ژنتیک افراد وابسته است. در ادامه به برخی از شایع ترین علائم فیبروم خواهیم پرداخت:

  • خونریزی سنگین و دردناک در دوران پریودی
  • لکه بینی در بین پریودها
  • قاعدگی طولانی مدت
  • احساس درد در موقع نزدیکی
  • حس پری یا فشار خفیف در قسمت پایین شکم
  • کمر درد
  • ادرار خونی
  • حالت تهوع و بیحالی
  • یبوست
  • کم خونی به دلیل خونریزی های سنگین و طولانی
  • مشکلات تولید مثل همچون: ناباروری، زایمان زودرس، سقط جنین و…
  • تکرر ادرار
  • بروز مشکل در تخلیه مثانه

اگر این علائم را در خود مشاهده کردید اصلا نگران نشوید و با حفظ آرامش به پزشک خود مراجعه کنید تا تشخیص صحیح دهد. اغلب فیبروم ها را میشود با مصرف داروهای گیاهی درمان کرد.

درمان گیاهی فیبروم رحم:

فیبروم رحم از جمله بیماری هایی است که میتوان آن را بدون انجام عمل جراحی نیز درمان کرد. برخی از پزشکان برای درمان فیبروم رحم، مصرف داروهای گیاهی را پیشنهاد میکنند که البته این موضوع به دلایل متعددی وابسته است مثل: شدت بیماری، نوع فیبروم، سن بیمار و…

پزشکان با تجویز یک رژیم گیاهی برای بیمار، شروع به درمان فیبروم میکنند. رژیم های گیاهی شامل مصرف مواردی میشود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

درمان فیبروم
درمان فیبروم

روغن کرچک:

روغن کرچک از دانه های گیاه کرچک بدست می آید. روغن کرچک در درمان فیبروم موثر است. روغن کرچک دارای خاصیت ضد التهابی است و مصرف آن سبب از بین بردن باکتری هایی میشود که باعث ساخت توده های مختلف فیبروم میشوند. روغن کرچک را میتوانید به راحتی از عطاری ها تهیه کنید.

مصرف برنج قهوه ای:

از برنج قهوه برای درمان فیبروم در طب سنتی استفاده میشود. برنج قهوه ای تفاوت زیادی با برنج معمولی ندارد در واقع این طریقه جدا کردن پوسته از برنج است که باعث ایجاد تفاوت میشود. مصرف برنج قهوه ای در رفع التهابات نقش موثری دارد.

مصرف کینوا:

کینوا، گیاهی است که اغلب در آمریکا جنوبی به چشم میخورد. کینوا میتواند یک وعده غذایی باشد. شکل کینوا پس از پخت شبیه به دانه های برنج میشود. کینوا سرشار از پروتئین است و به همین دلیل مصرف بر کوچک شدن توده های ملتهب رحم تاثیر میگذارد.

استفاده از لوبیا سیاه:

مصرف لوبیای سیاه نیز برای درمان فیبروم توصیه میشود. لوبیای سیاه سرشار از پروتئین، فسفر، کلسیم، آهن، آنتی اکسیدان، زینک و… است و به همین دلیل مصرف آن باعث کوچک شدن توده های ملتهب رحم میشود. خوب است بدانید که مصرف لوبیای سیاه به دلیل داشتن فلاونوئید برای پیشگیری از ابتلا به سرطان رحم نیز موثر است.

مصرف چغندر:

مصرف چغندر یکی از بهترین راه ها در طب سنتی برای درمان فیبروم رحم است که به کوچک شدن غده های ملتهب نیز کمک میکند. چغندر از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و استفاده از آن سبب افزایش آنتی اکسیدان ها میشود. شما میتوانید از چغندر در کنار نوشیدنی های طبیعی استفاده کنید. همچنین میتوان از چغندر در کنار چای عسل هم استفاده نمود.

استفاده از سیر:

سیر یکی دیگر از گزینه های خوب برای درمان فیبروم است. سیر اغلب در همه جای ایران یافت میشود و به همین دلیل میتوان به سادگی از آن استفاده کرد. فیبروم رحم بیماری کشنده ای نیست اما باید درمان آن را جدی گرفت و از همان اول به خوبی روند درمان را پیگیری کرد. استفاده از سیر در کنار چغندر به افزایش آهن، پتاسیم، منیزیوم و… کمک میکند. استفاده از پیاز جوشانده در کنار سیر نیز از خواصی مشابه برخوردار است.

مصرف مکمل ها:

مکمل های گیاهی نیز برای درمان فیبروم رحم در طب سنتی بسیار مفید هستند. مصرف مکمل ها سبب تنظیم سطح استروژن میشوند و به همین دلیل باعث کاهش انقباض و انبساط رحم میگردند که برای پیشگیری از فیبروم رحم نیز مفید است.

مکمل ها باعث از بین رفتن توده های روی لایه های مختلف بدن میشوند. تنوع مکمل ها زیاد است که میتوان آن ها را به همراه چای نوشیدنی مصرف کرد.

مصرف لبنیات در درمان این بیماری موثر است. شیر و لبنیات سرشار از کلسیم اند که به همین دلیل سبب کاهش توده های لایه های مختلف رحم میشوند.

مصرف شیر، ماست و دیگر لبنیات به کم خونی ناشی از خونریزی های شدید نیز کمک میکند. علت این موضوع وجود ویتامین های B6، B1 و E در لبنیات میباشد. اغلب این ویتامین ها به صورت مکمل های گیاهی در بازار به چشم میخورد.

2 پاسخ

  1. مصرف لبنیات به دلیل سردی و وجود استروژن درون آنها باعث رشد رشد فیبروم میشن
    اونها رو از بین نمی‌برند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *