درمان ناباروری با طب سنتی + 17 روش برای درمان ناباروری در طب سنتی
درمان ناباروری با طب سنتی + 17 روش برای درمان ناباروری در طب سنتی

درمان ناباروری با طب سنتی + 17 روش برای درمان ناباروری در طب سنتی

تاریخ نگارش

آگوست 21, 2022

دسته‌بندی

تدابیر و توصیه ها

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

برای داشتن یک بارداری سالم در طب سنتی ابتدا باید از لحاظ وزنی در محدوده سالم باشید و در روز به میزان مناسبی تحرک و ورزش داشته باشید از رژیم غذایی سالم و مقوی پیروی کنید و به میزان کافی استراحت کنید. همچنین باید تا حد امکان از استرس و اضطراب دوری کنید.

در ادامه این مطلب از طب شناس همراه ما باشید تا به موضوع درمان ناباروری با طب سنتی بپردازیم.

درمان ناباروری زنان در طب سنتی:

  • طبق تحقیقات انجام شده استفاده از کنجد سیاه فرآوری نشده برای درمان ناباروی زنان در طب سنتی به خصوص برای کسانی که با مشکلات قاعدگی و رحمی مواجه اند بسیار خوب است.
  • مصرف ریشه گل نیلوفر، مریم گلی و گل بنفشه نیز در درمان ناباروری زنان تاثیر بسزایی دارد.
  • جنسینگ از خواص بیشماری برخوردار است و جزو گیاهان بسیار مفید در طب سنتی است که در رفع اختلالات جنسی مردان مثل مشکلات نعوظ، زود انزالی و… موثر است. مصرف جنسینگ برای تقویت اسپرم خوب است و به درمان ناباروری مردان در طب سنتی کمک میکند. جنسینگ برای خانم ها نیز بسیار مفید است و از یائسگی زودرس و مشکلات قاعدگی و… جلوگیری میکند.
  • مصرف گیاه پنج انگشت موجب بالا رفتن سطح هورمون های زنانه میشود و به درمان اختلالات تخمک گذاری در خانم ها کمک بسزایی میکند.
  • استفاده از تمشک قرمز باعث افزایش تخمک گذاری و تقویت تخمدان زنان میشود.
  • مصرف گیاه گزنه یک گزینه عالی برای افزایش میزان تخمک گذاری میباشد. گزنه به درمان ناباروری با طب سنتی کمک میکند.

درمان ناباروری مردان با طب سنتی:

جعفری:

جعفری جزو گروه گیاهان دارویی برای درمان ناباروری مردان است که از خاصیت آنتی اکسیدانی برخوردار است و از تشکیل رادیکال های آزاد جلوگیری میکند و سبب پیشگیری از آسیب رسیدن به سلول های اسپرم به وسیله رادیکال های آزاد میشود. مصرف جعفری به کیفیت اسپرم کمک شایانی میکند.

سیر:

سیر دارای آلیسین است که به همین دلیل موجب افزایش اسپرم آقایان میشود و به تقویت آن ها کمک میکند.

سیر به دلیل داشتن سلنیوم تحرک اسپرم ها را افزایش میدهد. کمبود آنزیم گلوتاتیون پراکسیداز سلولی موجب نازایی در مردان میشود. عصاره سیر در افزایش این آنزیم موثر است. سیر یکی از بهترین داروهای گیاهی در طب سنتی برای درمان ناباروری با طب سنتی است که مصرف آن باعث ایجاد اسپرم در مردان میشود.

زردک:

طبق تحقیقات انجام گرفته، مصرف زردک یا همان هویج ایرانی در تقویت قوای جنسی و بهبود عملکرد نعوظ تاثیر بسزایی دارد. استفاده از زردک باعث افزایش منی در مردان نیز میشود.

خاکشیر:

متخصصین طب سنتی بر این باور اند که مصرف خاکشیر سبب رفع ضعف قوای جسمی آقایان میشود و در درمان ناباروری با طب سنتی تاثیر چشمگیری دارد.

بابونه:

بابونه از تیره کاسنی است که مصرف آن برای تقویت نیروی جنسی در طب سنتی بسیار توصیه شده است. استفاده از حدود صد میلی گرم عصاره بابونه در مدت زمان هشت هفته، دارای خاصیت آندروژنی است که سبب بالا رفتن وزن بیضه ها میشود. عصاره بابونه سرشار از آنتی اکسیدان است که به همین دلیل در افزایش تعداد اسپرم ها موثر است.

درمان ناباروری و نازایی
درمان ناباروری و نازایی

درمان ناباروری با طب سنتی:

استفاده از عسل و دارچین

اغلب افراد فکر میکنند عسل فقط برای درمان سرماخوردگی و گلو درد کاربرد دارد اما طبق گفته محققان مصرف ترکیب عسل و دارچین بر درمان ناباروری با طب سنتی بسیار موثر است.

آقایان حدود دو قاشق غذاخوری عسل را قبل از خواب بخورند تا مشکل ناباروریشان حل شود. خانم ها میتوانند از پودر دارچین برای باردار شدن مصرف نمایند.

خانم هایی که دچار مشکل ناباروری هستند باید پودر دارچین را با نصف قاشق چای خوری عسل ترکیب نمایند و هر روز به صورت مرتب بر روی دهان یا لثه خود بگذارند. انجام این کار سبب میشود که ترکیب حاصل از راه بزاق وارد بدن آنها شود.

خرما و عسل:

ترکیب عسل و خرما  از خواص بیشماری برخوردار است مانند تقویت قوای جنسی، بهبود عملکرد تخمدان ها و افزایش اسپرم.

مصرف عسل طبیعی برای درمان ناباروری با طب سنتی بسیار توصیه شده است زیرا دارای مقادیر زیادی ویتامین E است و به دلیل داشتن این ویتامین برای درمان ناباروری پیشنهاد میشود. خرما نیز سرشار از املاح معدنی مثل کلسیم، فسفر، آهن، منیزیم، پتاسیم و روی و… است.

خرما از ویتامین هایی مثل ریبوفلاوین، نیاسین و ویتامین های K و A نیز برخوردار است. ویتامین ها و املاح معدنی موجود در خرما به بالا رفتن قوای جنسی و همچنین درمان ناتوانی جنسی کمک میکنند.

خرما دارای دو ماده بسیار ویژه به نام های استرادیول و فلانویید است که سبب میشوند قدرت تخمک سازی بالا رود و همچنین تعداد اسپرم ها، کیفیت و تحرک آن ها افزایش یابد. این دو ماده به افزایش وزن بیضه ها نیز کمک بسزایی میکنند.

چند عدد خرما را از شب قبل پوست بگیرید و تا صبح در ظرفی آب قرار دهید تا به خوبی نرم شوند سپس آن ها را با حدود دو قاشق عسل و یک لیوان آب به خوبی مخلوط نمایید و نوش جان کنید.

مصرف معجونی قوی برای درمان ناباروری با طب سنتی:

برای درمان ناباروری در طب سنتی باید یک قاشق پودر پسته، یک قاشق پودر گردو و مقداری پودر بادام زمینی و یک قاشق غذاخوری عسل را با یک لیوان آب گرم ترکیب نمایید و از این معجون به صورت روزانه استفاده نمایید. برای بالا بردن قدرت این معجون از پودر دارچین نیز میتوانید استفاده کنید.

این معجون از نظر طب سنتی بسیار مقوی میباشد و در افزایش قدرت تخمک ها، افزایش میل جنسی و تولید اسپرم موثر است.

دمنوش کاکوتی، دارچین و نبات:

برای درمان ناباروری با طب سنتی باید دمنوش گیاه کاکوتی را تهیه نمایید و به آن مقداری دارچین و نبات بیافزایید. مصرف این ترکیب برای افزایش قوای جنسی آقایان و خانم ها بسیار توصیه میشود.

همچنین این ترکیب برای درمان ناتوانی جنسی و درمان ناباروری زنان بسیار پیشنهاد میشود. دارچین موجب افزایش میل جنسی میشود.

درمان ناباروری با زنجبیل:

زنجبیل سرشار از مواد مغذی است که فواید بیشماری برای مغز و بدن دارد. حتما شنیده اید که سندروم تخمدان پلی کیستیک میتواند سبب ناباروری شود و افرادی که به آن مبتلا میشوند دچار افزایش فشار خون میشوند. خانم هایی دارای سندروم تخمدان پلی کیستیک هستند میتوانند از زنجبیل استفاده نمایند.

زنجبیل دارای منگنز و منیزیم است که به همین دلیل به کنترل قند خون کمک مینماید.

کیست تخمدان میتواند یکی از دلایل ناباروری باشد. طبع زنجبیل در طب سنتی گرم است و برای درمان کیست تخمدان بسیار مفید است.

خانم ها میتوانند هفت روز قبل از آغاز پریودی از دمنوش زنجبیل استفاده کنند تا درد های قاعدگی کاهش یابند.

زنجبیل برای افزایش هورمون تستوسترون مردان نیز بسیار مفید است و قدر باروری آنان را بالا میبرد.

درمان نازایی دکتر روازاده:

طبق نظر دکتر روازاده روغن اسپند دارای طبع گرم و خشک است که برای درمان سردی رحم بسیار توصیه میشود. اسپند سبب تغییرات هورمونی میشود. همچنین اسپند به افزایش میل جنسی و قدرت باروری کمک میکند و برای درمان نازایی نیز بسیار خوب است.

مصرف اسپند سبب رفع اختلال های قاعدگی میشود و به تنظیم تخمک گذاری و بالا رفتن شانس باروری کمک بسزایی میکند.

برای بهره بردن از خواص بیشمار اسپند میتوانید از جوشانده آن استفاده نمایید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *