درمان ضعیف بودن اسپرم با طب سنتی
درمان ضعیف بودن اسپرم با طب سنتی

درمان ضعف اسپرم در طب سنتی + 12 راهکار برای درمان ضعف اسپرم مردان

تاریخ نگارش

آگوست 26, 2022

دسته‌بندی

تدابیر و توصیه ها

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی باید هر یک میلی لیتر مایع منی دارای حدود بیست میلیون اسپرم باشد. اگر مقدار اسپرم کمتر از میزان گفته شده باشد، به این حالت الیگوزواسپرمی میگویند. باید گفت که احتمال باروری مردان با کم شدن تعداد اسپرم ها یا تولید اسپرم بی کیفیت کاهش میابد و همین موضوع سبب میشود که به دنبال راهی مناسب برای درمان ضعف اسپرم باشند.

چه عواملی در الیگوزواسپرمی موثر میباشند؟

  • عفونت منی
  • اختلال های هورمونی
  • بروز اخنلال در مجاری اسپرم ساز
  • غده پروستات به عفونت دچار شود
  • مصرف مشروبات الکلی
  • زیاده روی در استفاده از آنتی بیوتیک ها
  • قرار داشتن در معرض فلز های سنگین و تابش
  • استفاده از یکسری داروها و مواد مخدر

باید وجود همه این عوامل افراد نباید نگران باشند زیرا راه های بسیاری برای درمان ضعف اسپرم در طب سنتی وجود دارد. در ادامه این مطلب از طب شناس به راه های تقویت اسپرم در طب سنتی یا درمان ضعف اسپرم خواهیم پرداخت.

درمان ضعف اسپرم با استفاده از دانه های آفتابگردان و کدو تنبل:

استفاده مرتب از دانه های کدو تنبل و آفتابگردان سبب تقویت اسپرم و در نتیجه درمان ضعف اسپرم و افزایش باروری آقایان میگردد. پس افرادی که دچار ضعف اسپرم هستند باید روزانه به مقدار یک استکان از دانه های آفتابگردان خام یا کدو تنبل استفاده نمایند.

درمان ضعف اسپرم در طب سنتی با مصرف ماست:

ماست دارای باکتری لاکتوباسیلوس است و به همین دلیل به تقویت اسپرم و افزایش شانس باروری کمک میکند. همچنین ماست از ویتامین ب 12 برخوردار است که این مورد نیز در درمان ضعف اسپرم بسیار موثر میباشد.

مصرف بادام و تاثیر آن در درمان ضعف اسپرم:

بادام سرشار از ویتامین ها، روی و اسیدهای آمینه است که برای درمان ضعف اسپرم بسیار مفید میباشد. مصرف بادام به تقویت اسپرم ها کمک بسزایی میکند.

مصرف سیر و درمان ضعف اسپرم:

مصرف سیر در طب سنتی به منظور تقویت اسپرم بسیار توصیه شده است. سیر دارای ترکیب هایی به اسم آلیسین است که به درمان ضعف اسپرم مردان کمک میکند و باعث بهبود عملکرد گردش خون در دستگاه تناسلی آقایان میشود. سیر حاوی ویتامین ب 6 است که موجب تنظیم هورمون های جنسی و کاهش آسیب به اسپرم ها میگردد.

برای نتیجه گیری مناسب باید روزانه یک یا دو حبه سیر را بجوید یا میتوانید از سیر در تهیه غذاهای روزانه خود استفاده نمایید.

برای تقویت اسپرم ها انار بخورید:

انار حاوی آنتی اکسیدان های بسیاری است که مصرف آن سبب کاهش مالون دی آلدئید میشود. وجود این ماده به اسپرم ها آسیب وارد میکند. مصرف مرتب انار به تقویت اسپرم ها و حذف رادیکال های آزاد کمک بسزایی میکند.

انار از خواص دیگری مثل: افزایش انرژی، بهبود گردش خون، درمان بسیاری از بیماری ها و… نیز برخوردار است. برای اینکه از مصرف انار نتیجه خوبی بگیرید میتوانید آب انار تازه را بدون استفاده کردن قند میل نمایید.

درمان ضعف اسپرم
درمان ضعف اسپرم

مصرف لوبیا در درمان ضعف اسپرم موثر است:

لوبیا سرشار از اسید فولیک است که در تقویت اسپرم ها و حفظ سلامت آن ها بسیار موثر است. طبق مطالعات انجام شده، اگر میزان اسید فولیک در بدن کم باشد میتواند اسپرم ها را در معرض آسیب بیشتری قرار دهد. افرادی که سطح اسید فولیک کمتری نسبت به بقیه افراد دارند، تعداد کروموزوم ها در اسپرم هایشان کمتر از حالت عادی است. پس اگر جزو افرادی هستید که به دنبال راهی برای درمان ضعف اسپرم میگردید بهتر است مصرف لوبیا را فراموش نکنید.

تاثیر ورزش منظم در درمان ضعف اسپرم:

ورزش منظم علاوه بر تناسب اندام به افزایش تعدا اسپرم ها نیز کمک میکند. طبق تحقیقات انجام شده، اشخاصی که حدود پانزده ساعت در هفته ورزش متوسط انجام میدهند در مقایسه با افرادی که اصلا ورزش نمیکنند از تعداد اسپرم های بیشتری برخوردارند. پس اگر میخواهید در افزایش تعداد اسپرم ها و درمان ضعف اسپرم موثر باشید بهتر است از ورزش روزانه غافل نشوید.

درمان ضعف اسپرم مردان با چای سبز:

چای سبز یکی از بهترین داروهای گیاهی در طب سنتی است. این چای به دلیل داشتن مقادیر زیادی آنتی اکسیدان به تقویت اسپرم و افزایش کیفیت آن ها کمک میکند. اگر چای سبز در حد اعتدال مصرف شود به افزایش شانس باروری، افزایش تحرک اسپرم و درمان ضعف اسپرم مردان کمک بسزایی میکند.

باید توجه داشته باشید که در مصرف چای سبز زیاده روی نکنید زیرا یکسری عوارض جانبی به همراه دارد.

برای مصرف این چای کافیست دو قاشق غذاخوری چای سبز را در یک استکان آب جوش بریزید. کمی زمان دهید تا دم بکشد و خنک شود. سپس آن را میل نمایید.

تقویت اسپرم در طب سنتی با گردو:

طبق مطالعات انجام شده، مصرف گردو در افزایش تعداد اسپرم ها بسیار موثر است. گردو به بهبود تحرک، مورفولوژی و مشکل های کروموزومی موجود در اسپرم کمک میکند. گردو دارای آرژنین است که به همین دلیل در درمان ضعف اسپرم در طب سنتی موثر است. میتوانید روزانه از مقدار هفتاد و پنج گرم گردو در مدت سه ماه استفاده نمایید تا به نتیجه دلخواه برسید.

درمان ضعف اسپرم در طب سنتی با استفاده از لیمو:

ویتامین C خواص بسیاری برای سلامت اسپرم ها دارد و مصرف آن به افزایش تعداد اسپرم ها کمک میکند. همچین ویتامین C در تحرک بیشتر اسپرم ها و درمان ضعف اسپرم نیز موثر است. لیمو سرشار از ویتامین C است و دارای خواص آنتی اکسیدانی میباشد که مانع از تجمع اسپرم ها میشود. برای اینکه از خواص ویتامین C بهرمند شوید میتوانید روزانه آب سه لیمو را با یک لیوان آب ترکیب کنید و میل نمایید.

تقویت اسپرم با مصرف موز:

موز دارای آنزیمی به اسم برملائین است که باعث تنظیم هورمون های جنسی میشود. همچنین موز دارای ویتامین های A، B1 و C است که به افزایش تعداد اسپرم و درمان ضعف اسپرم کمک میکند. برای بهرمندی از فواید موز میتوانید روزی دو عدد موز متوسط را میل نمایید. شما میتوانید از موز به صورت میوه یا ترکیب های مختلف دیگر استفاده کنید.

استفاده از ترکیب کندر و زرده تخم مرغ برای تقویت اسپرم:

برای این کار کافیست کندر را به میزان یک چهارم یک نخود به خوبی بکوبید و با یک عدد زرده تخم مرغ مخلوط نمایید و میل کنید.

درمان ضعف اسپرم با عرق کاسنی:

استفاده از عرق کاسنی در تقویت اسپرم مردان موثر است به این صورت که هر هشت ساعت یک بار از عرق کاسنی استفاده شود.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *