6 روش فوق العاده برای از بین بردن جای جوش در طب سنتی
6 روش فوق العاده برای از بین بردن جای جوش در طب سنتی

6 روش فوق العاده برای از بین بردن جای جوش در طب سنتی

تاریخ نگارش

آگوست 31, 2022

دسته‌بندی

تدابیر و توصیه ها

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

از بین بردن جای جوش برای همه افراد به ویژه خانم ها اهمیت زیادی دارد. همه خانم ها و دختران جوان آرزوی داشتن پوستی صاف و زیبا را دارند. اما ممکن است دلایل متعددی باعث به وجود آمدن جوش و آکنه روی پوست صورت شما شوند. عواملی همچون: تغییرات هورمونی، بیماری، ژنتیک، آلودگی، استفاده از محصولات پوستی نامناسب و… میتوانند بر روی سلامت پوست شما موثر باشند. اما نگران نباشید ما در ادامه این مطلب قصد داریم به راه های درمان و از بین بردن جای جوش در طب سنتی بپردازیم که یک گزینه عالی برای درمان جای جوش میباشد.

درمان جای جوش صورت در طب سنتی:

پوست صورت شما روزانه در معرض آلودگی های زیادی قرار میگیرد. وجود این آلودگی ها میتواند سبب ایجاد لکه های پوستی، آکنه و جوش بر روی پوست صورت شما شود. در اغلب موارد، افراد جای جوش ها را بدون هیچ درمانی رها میکنند که در آخر به لکه های پوستی تبدیل میشوند. راهکار های زیادی برای از بین بردن جای جوش وجود دارد که بهترین و کم خطرترین آن ها درمان جای جوش صورت با طب سنتی میباشد.

درمان جای جوش با عسل:

از بین بردن جای جوش با عسل، راهکار بسیار خوبی میباشد. عسل به دلیل داشتن آنزیم هیدروژن پراکسیدی دارای خاصیت ضد باکتری است و بر درمان لکه های پوستی و جای جوش موثر است.

استفاده از عسل خام به دلیل اینکه فرآوری نشده و فاقد ماده افزودنی میباشد بهتر است و میتوانید از آن برای بهبود زخم های باز و جوش مصرف نمایید.

عسل حاوی اسید گلوکورونیک میباشد که به گلوکز اکسیداز تبدیل میشود و هنگام قرار گرفتن این ماده بر روی پوست صورت خیلی سریع به هیدروژن پراکسید تبدیل میگردد. هیدروژن پراکسید تاثیر فوق العاده ای بر درمان جوش های فعال و قدیمی دارد و به از بین بردن جای جوش نیز کمک بسزایی میکند. عسل طبیعی فرآوری نشده دارای: اسید چرب، اسید آمینه، ویتامین B، آنتی اکسیدان و… میباشد.

از بین بردن جای جوش با خیار:

خیار از نود و پنج درصد آب تشکیل شده و به همین دلیل استفاده از آن برای شفافیت و آبرسانی پوست عالی است. همچنین خیار از مواد مغذی مثل: ویتامین ب1، ب2، ب3، ب5، ب6، اسید فولیک، ویتامین سی، منیزیم، پتاسیم، کلسیم و… نیز برخوردار است. آب خیار بر روی نرمی و انعطاف پذیری پوست تاثیر گذار است و از بروز خشکی و ترک پیشگیری مینماید.

آب خیار مانند تونر پوستی است و به پوست شادابی و طراوت میبخشد، همچنین به درمان جای جوش، التهاب و زخم ها نیز کمک میکند. در کنار آب خیار میتوانید از ماسک های طبیعی مثل ماسک خیار و ماست، آلوئه ورا و… نیز که به از بین برن جای جوش کمک میکنند، استفاده کنید.

روغن نارگیل برای درمان جای جوش:

روغن نارگیل از بهترین روغن های گیاهی و طبیعی است که دارای خاصیت کلاژن سازی و ضد التهابی میباشد و استفاده از آن برای از بین بردن جای جوش و جای جوش های قدیمی بسیار پیشنهاد میشود. طبق تحقیقات انجام شده، روغن نارگیل بیشتر از بقیه روغن ها میتواند به درمان جای جوش و لکه های پوستی کمک کند.

روغن نارگیل به دلیل خاصیت کلاژن سازی میتواند در بهبود زخم های صورت نیز موثر باشد. شما میتوانید به تنهایی از روغن نارگیل به منظور ماساژ روی پوست خود استفاده نمایید. برای تاثیر بیشتر میتوانید از روغن نارگیل به شکل ماسک صورت و ترکیبی مثل: روغن نارگیل به همراه جوش شیرین، روغن نارگیل و زردچوبه و… استفاده کنید. ترکیب های گفته شده جزو ماسک هایی هستند که برای پوست چرب و خشک مناسب میباشند. برای مصرف روغن نارگیل بهتر است از قبل آن را کمی با حرارت گرم نمایید.

درمان جای جوش و آکنه
درمان جای جوش و آکنه

درمان جای جوش با سرکه سیب:

حدود دو قاشق غذاخوری سرکه سیب ارگانیک را به همراه سه قاشق غذاخوری جوش شیرین در ظرفی مناسب ترکیب کنید. ماسک به دست آمده را به نواحی که دچار جوش یا جای جوش هستند بزنید و حدود بیست دقیقه زمان دهید. پس از گذشت زمان گفته شده پوست خود را به خوبی بشویید، سپس از مرطوب کننده استفاده نمایید.

سرکه سیب و جوش شیرین، هردو دارای خاصیت ضد التهابی  میباشند که مصرف آن ها به کاهش التهابات پوستی کمک میکند. استفاده از این ماسک در تمیزی منافذ پوست، از بین بردن جای جوش، رفع آلودگی ها و از بین بردن سلول های مرده موثر است. همچنین این ماسک به تعادل Ph پوست شما نیز کمک میکند.

به این نکته توجه داشته باشید که مصرف جوش شیرین برای هر نوع پوستی مناسب نیست و ممکن است شما به آن حساسیت داشته باشید. برای پی بردن به این موضوع آزمایش زیر را انجام دهید، اگر دچار خارش یا التهاب شدید از مصرف آن پرهیز کنید.

برای مصرف هر محصول طبیعی حتما کمی از آن را به ناحیه بازو خود زده و حدود بیست دقیقه صبر کنید. اگر پوست شما واکنشی نداد میتوانید با خیال راحت از آن استفاده نمایید.

درمان جای جوش با سفیده تخم مرغ:

یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن جای جوش استفاده از ترکیب سفیده تخم مرغ و خیار میباشد. این ترکیب به بهبود التهاب و قرمزی پوست نیز کمک میکند. خیار سرشار از آب است و به همین دلیل دارای خاصیت ترمیم کنندگی میباشد و مصرف آن برای قسمت های آسیب دیده پوست مفید میباشد.

برای استفاده از این ماسک خانگی کافیست یک عدد سفیده تخم مرغ را با یک خیار رنده شده به خوبی مخلوط کنید. ماسک شما به همین راحتی آمده است. حال از ماسک به دست آمده به پوست خود بزنید و حدود نیم ساعت زمان دهید تا مواد روی پوست شما بماند. بعد از گذشت نیم ساعت پوست خود را به خوبی شست و شو دهید و خشک نمایید. برای اینکه یک نتیجه خوب از این ماسک بگیرید باید از آن به صورت مرتب و روزانه استفاده نمایید.

از بین بردن جای جوش با روغن درخت چای:

یکی از بهترین روش های توصیه شده در طب سنتی برای درمان جای جوش استفاده از روغن درخت چای میباشد. روغن درخت چای پوست صورت شما را شفاف کرده و به از بین  بردن جای جوش ها کمک میکند. روغن درخت چای دارای خاصیت ضد التهابی و ضد باکتری است که استفاده از آن در از بین بردن باکتری های که موجب جوش و آکنه میشوند موثر است.

البته روغن درخت چای از خواص دیگری مثل: درمان شوره سر، دزمان شپش سر، قارچ ناخن، اگزما و… نیز برخوردار است.

روغن درخت چای مانند یک مرطوب کننده عمل میکند و مصرف آن سبب تمیزی و درخشندگی سطح پوست شما میشود. خواص درمانی روغن درخت چای به شرح زیر است:

  • مصرف روغن درخت چای به از بین بردن سلول های قدیمی و مرده پوست کمک میکند و باعث ایجاد شادابی و طراوت در پوست شما میشود.
  • روغن درخت چای حاوی آنتی اکسیدان است و به همین دلیل در سلامت و زیبایی پوست تاثیر بسزایی دارد.
  • استفاده از روغن درخت چای به تعادل چربی پوست کمک میکند.

درمان فرورفتگی جوش در طب سنتی:

جوش هایی که سبب به وجود آمدن حفره های خیلی کوچک بر سطح پوست میشوند، معمولا برای بهبود نیازمند زمان بیشتری هستند، به همین دلیل برای درمان آن ها صبور باشید. خبر خوب اینکه برای این موضوع نیز در طب سنتی راهکار هایی وجود دارد که میتوانید به کمک آنها فرورفتگی های سطح پوست صورت را درمان کنید:

  • از زنجبیل استفاده کنید. زنجبیل در درمان جوش های صورت و از بین بردن جای جوش موثر است و باعث پر شدن جای جوش های صورت میشود.
  • سیب زمینی حاوی نشاسته است که به پرشدن جای جوش و درمان جای جوش کمک بسزایی میکند. شما برای استفاده از سیب زمینی باید آن را به صورت منظم و روزانه استفاده نمایید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.
  • از کره کاکائو استفاده نمایید. کره کاکائو جزو مواردی است که باعث ذخیره رطوبت در پوست صورت شما میشود. مصرف آن سبب رشد دوباره پوست و کم شدن آثار زخم میگردد. برای استفاده از کره کاکائو کافیست آن را بر سطح پوست صورت خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *