قتل طبیب طب سنتی در تهران
قتل طبیب طب سنتی در تهران

قتل یک پزشک طب سنتی در تهران

تاریخ نگارش

سپتامبر 21, 2022

دسته‌بندی

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

بامداد امروز سه‌شنبه 29 شهریورماه، فریادهای “کمک کمک ” مادر و دختر جوانی در یک آپارتمان در شرق تهران سکوت شبانگاهی محله را درهم شکست؛ دقایقی بعد، همسایه‌ها برای کمک‌رسانی به خانه آنها رفتند و جسد مرد جوانی که در سالن پذیرایی افتاده بود را مشاهده کردند.

بامداد دیروز گزارش قتل مردی به قاضی میثم حسین‌پور، بازپرس جنایی تهران اعلام شد که او دستور تحقیقات در این باره را صادر کرد. مقتول پزشک طب سنتی بود که در خانه‌اش بر اثر خفگی به قتل رسیده و اموالش سرقت شده بود.

همسر وی در تحقیقات گفت: یکی از فرزندانم در کنکور قبول شده و شب حادثه به خانه مادرم رفته بودیم تا به آنها شیرینی قبولی در دانشگاه را بدهیم. همسرم هم در مطب فعالیت داشت و شب که کارش تمام شد به خانه رفته بود. ما هم شبانه از خانه مادرم به خانه خود برگشتیم که متوجه شدم قفل در خانه شکسته است. فریاد کشیدم و از همسایه‌ها کمک خواستم. احتمال دادم که شوهرم در خانه نیست و دزد وارد منزلمان شده اما پس از ورود با پیکر نیمه جان شوهرم مواجه شدم.

بلافاصله این حادثه از سوی اهالی ساختمان به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش داده شد و بدین ترتیب ماموران کلانتری 147 گلبرگ، تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی و میثم حسین‌پور بازپرس ویژه قتل شعبه چهارم دادسرای امور جرائم جنایی راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

وی ادامه داد: چند روز قبل هم با همسرم داخل ماشینش بودیم که فردی سد راهمان شد. شوهرم از ماشین پیاده شده و با وی درگیر شد. پس از دقایقی مجددا شوهرم به داخل ماشین برگشت و وقتی من گفتم باید از فرد مزاحم شکایت کنیم شوهرم قبول نکرد و گفت احتمالا فردی که با او درگیر شده از بیمارانش است تا اینکه امشب متوجه شدم جانش را از دست داده است.  

تیم جنایی پس از حضور در خانه مورد نظر با جسد مرد جوانی مواجه شدند که آثار خفگی روی گردن وی مشهود بود؛ همچنین در ادامه مشخص شد مقتول پزشک طب سنتی بوده و در یک مطب در شرق تهران فعالیت می‌کرده است.

بررسی‌های بیشتر مشخص کرد، مادر و دختر جوان زمان ارتکاب قتل به خانه یکی از آشناهای خود رفته بودند که پس از بازگشت در ابتدا با شکستگی درب خانه مواجه شدند و در ادامه جسد پدر خانواده را مشاهده کردند.

تحقیقات میدانی کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی از خانه مقتول حکایت از آن داشت، 10 سکه‌ طلا و 10 هزار دلار توسط قاتل به سرقت رفته و عامل این جنایت، آلت قتاله (سیم مفتول) را پس از ارتکاب جرم با خود برده است.

بازپرس حسین‌پور پس از دریافت این اطلاعات، به کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی دستور داد تا اطرافیان مقتول را هدف تحقیق قرار دهند و دوربین‌های مداربسته اطراف ساختمان مورد نظر را برای شناسایی قاتل بازبینی کنند.

در ادامه تحقیقات مشخص شد که ۱۰ سکه طلا و ۱۰ هزار دلار از خانه آقای دکتر سرقت شده است که تیمی از کارآگاهان جنایی تحقیقات خود را برای کشف اسرار این جنایت آغاز کرده‌اند.

با دستور میثم حسین‌پور؛ بازپرس ویژه قتل شعبه چهارم دادسرای امور جرائم‌جنایی جسد مقتول برای بررسی‌های بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی برای دستگیری عامل این جنایت وارد عمل شده‌اند.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *