طبع و خواص روغن به+ 10 خاصیت شگفت انگیز روغن به در طب سنتی
طبع و خواص روغن به+ 10 خاصیت شگفت انگیز روغن به در طب سنتی

طبع و خواص روغن به+ 10 خاصیت شگفت انگیز روغن به در طب سنتی

تاریخ نگارش

نوامبر 8, 2022

دسته‌بندی

روغن و سرکه

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

روغن به از میوه به تهیه میشود. درخت به یکی از پرطرفدارترین درخت های میوه به شمار میرود. از این میوه به شکل های مختلفی در آشپزی بهره میبرند و از آن برای درست کردن مربا، خورشت و… استفاده می کنند.

علاوه بر این موارد، میوه به خواص بیشماری برای سلامتی ما دارد. این میوه خوشمزه یک میوه گوشتی و نسبتا سفت است که جزو خانواده گلابی به شمار می رود و شباهت زیادی به سیب زرد یا گلابی دارد. به طعمی شبیه به سیب دارد و از نظر طعم، دارای مزه ای ترش و گس است. درخت به حدود پنجاه سال عمر می کند. این درخت برگ های بیضی شکل و سبز رنگی دارد و شکوفه های آن به رنگ سفید می باشند.

پوست میوه به کرک های قهوه ای رنگی دارد که شما میتوانید آن را به سادگی با دست پاک کنید. درخت به در کشورهایی مانند ایران، ترکیه، ازبکستان، چین و… به خوبی رشد می کند.

این میوه دارای مقادیر بالایی از انواع ویتامین ها، قند و پپتین است. به خواص بی شماری دارد که برخی از آن ها عبارتند از: درمان سوزش ادرار، رفع عفونت روده، درمان ورم روده، رفع تنگی نفس، درمان گلو درد و…

در ادامه این مطلب از طب شناس همراه ما باشید تا به طبع روغن به در طب سنتی، خواص روغن به در طب سنتی و همچنین مضرات آن بپردازیم.

طبع روغن به در طب سنتی چیست؟

طبع به در طب سنتی گرم و خشک رو به معتدل می باشد. این میوه برای افراد با طبع های گوناگون مفید است.

به میوه پرخاصیت است که در درمان بیماری های مختلف به ویژه بیماری های گوارشی و دستگاه ادراری موثر عمل می کند.

خواص روغن به در طب سنتی چیست؟

  • روغن به ضد سرطان است: روغن به سرشار از آنتی اکسیدان است و به همین دلیل از بدن در مقابل رادیکال های آزاد حفاظت مینماید. روغن به دارای تانین است که از ایجاد سرطان در غشای مخاطی پیشگیری می  کند.
  • کاهش وزن با روغن به: روغن به میزان کمی کلسترول، سدیم و چربی اشباع دارد که به همین دلیل استفاده از آن برای سلامتی مفید است و به کاهش وزن و لاغری نیز کمک می کند.
  • تاثیر روغن به بر زخم معده: فنول ها موجب ایجاد زخم معده می شوند. مصرف روغن به سبب تسکین درد می شود و بر آرام شدن درد های دستگاه گوارش موثر است.
  • کاهش فشار خون: روغن به از پتاسیم بالایی برخوردار است و از همین رو مصرف آن برای افراد مبتلا به فشار خون بالا مناسب است و به آن ها در کاهش فشار خون کمک مینماید.
  • از بین بردن استرس و اضطراب: این روغن خاصیت آرامبخش دارد و همچنین دارای آنتی اکسیدان های فراوان می باشد که در کاهش استرس موثر هستند و به فرد در داشتن ذهنی آرام کمک می کنند.
خواص روغن به
خواص روغن به

خواص درمانی روغن به:

این روغن به درمان بیماری های متعددی مثل: اسهال به ویژه اسهال خون، سر درد مزمن، ورم روده شدید، عفونت روده، سوزش ادراری، التهابات و… کمک بسزایی می کند.

خانم های باردار به منطور پیشگیری از سقط میتوانند از به استفاده نمایند. به جز میوه به می توان از دانه و روغن آن نیز برای درمان بیماری های زیادی استفاده کرد مثل: تب، گرفتگی صدا، سرفه به ویژه سرفه های خشک، گلو درد و التهاب های دستگاه گوارش.

باید به این نکته توجه داشته باشید که به دانه را نباید بجوید یا بخورید زیرا این دانه سمی است و برای بدن مضر است. برای مصرف به دانه باید آن را در کمی آب جوش بخیسانید و بعد از لعاب آن استفاده نمایید.

روغن به فواید بسیاری دارد و به رفع زنگ زدن گوش، سر گیجه، زخم های دهان، خونریزی ریوی، ورم کبد، زخم روده و… کمک بسزایی می کند.

خواص میوه به چیست؟

  • خواص به در بارداری: مصرف این میوه در دوران بارداری توصیه میشود. میوه به و دمنوش آن برای خانم هایی که در دوران بارداری قرار دارند بسیار مفید است. این میوه دارای مقادیر زیادی ویتامین ب6 است که به رفع حالت تهوع و استفراغ این دوران کمک زیادی میکند. به همین دلیل استفاده از آن به ویژه در هفته های شش تا چهاردهم بارداری پیشنهاد میشود.
  • خواص به برای جنین: این میوه هوش جنین را افزایش می دهد. طبق مطالعات انجام شده، مصرف میوه به بر زیبایی کودک نیز موثر می باشد.
  • خواص به برای مردان: این میوه پرخاصیت انرژی را افزایش می دهد و از همین رو مصرف آن به مردانی که کارهای سخت انجام می دهند توصیه می شود. مصرف میوه به سبب تقویت نیروی جنسی در مردان می شود.
  • خواص به برای پوست: این میوه تاثیر خوبی بر سلامت پوست شما دارد. میوه به سرشار از آنتی اکسیدان است که عوامل مضر بر پوست شما را از بین می برد و از همین راه به رفع چین و چروک، از بین بردن لکه های پوستی و… کمک مینماید. این میوه از پوست شما در مقابل اشعه ماوراء بنفش محافظت می نمایند.
  • خواص به برای فشار خون: این میوه فوق العاده سطح فشار خون را تنظیم میکند. به دارای مقادیر زیادی پتاسیم است که به بهبود جریان خون کمک مینماید و در کنترل سطح فشار خون موثر می باشد. این میوه سطح چربی خون را نیز کنترل می کند و از همین طریق مانع از بروز بیماری های قلبی و عروقی مثل: سکته، نارسایی احتقانی قلب و… می شود.
  • خواص به برای مو: این میوه فوق العاده بر سلامت مو تاثیر بسزایی دارد. این میوه خون رسانی را بهبود میبخشد و گردش خون را تنظیم می نماید که از این طریق به تقویت فولیکول های مو نیز کمک می کند و سبب رشد و شادابی هر چه بهتر مو می شود.
  • به دارای خاصیت ضد التهابی است: این میوه علائم بیماری هایی که موجب التهاب در بدن میشوند را کاهش می دهد. میوه به دارای مقادیر زیادی ویتامین C است و از همین رو دارای خاصیت ضد التهابی و ضد حساسیت می باشد. این میوه خاصیت ضد عفونی کنندگی نیز دارد و در درمان عفونت مثانه بسیار موثر می باشد.

مضرات به چیست؟

  • برگ درخت به را نباید به شکل خام مصرف نمایید. استفاده از این برگ برای اشخاصی که دچار یبوست می باشند مضر است زیرا امکان دارد یبوست را تشدید نماید.
  • برخی افراد ممکن است به دمنوش برگ به حساسیت داشته باشند.
  • دانه های این میوه نباید خورده یا جویده شوند زیرا دانه به دارای سیانید است و مصرف آن موجب ایجاد مسمومیت می شود.
  • توجه کنید که قبل از مصرف حتما تمامی کرک های روی این میوه را پاک نمایید. کرک های این میوه بسیار سنگین می باشند و هضم را دچار مشکل می کنند. این کرک ها برای صدا و حلق نیز مضر می باشند و قادر اند مشکلاتی را در حلق به وجود آورند.

مصلح روغن به در طب سنتی چیست؟

مصلح به و روغن به در طب سنتی عسل و انیسون است. استفاده این موارد در کنار میوه به سبب تعادل طبع و بهبود خواص این میوه میگردد.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *