تقویت سیستم ایمنی کودکان
تقویت سیستم ایمنی کودکان

شما هم از سرماخوردگی مکرر کودکتان خسته شده اید؟

تاریخ نگارش

اکتبر 19, 2022

دسته‌بندی

اخبار

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

سرماخوردگی در پاییز و زمستان بسیار شایع است. به ویژه کودکانی که در محیط مهدکودک، زمین های بازی و مدرسه با بچه های دیگر در تماس هستند، بیشتر دچار سرماخوردگی می شوند.

برخی مادران از اینکه کودکشان مدام سرما می خورد شاکی و نگران هستند و این نگرانی تمام زندگی آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

مهمترین علت سرماخوردگی مکرر کودکان، ضعف سیستم ایمنی است. اگر سیستم ایمنی کودکان تقویت شود، حتی در تماس با افراد و محیط آلوده می تواند تا حد زیادی مانع از ورود و اثر گذاری عوامل بیماری زا در بدن شود.

چند راه حل ساده و در دسترس برای تقویت سیستم ایمنی کودکان:

  1. مصرف روزانه شربت عسل و آب لیمو یا شربت سرکه انگبین. (بسیار موثر در تقویت سیستم ایمنی)
  2. کاهش و قطع مصرف تنقلات مصنوعی و کارخانه ای. (به دلیل وجود شکر و مواد نگهدارنده و رنگ های مصنوعی و…در اغلب این خوراکی ها، منجر به ضعف و سرکوب سیستم ایمنی می شوند.)
  3. کاهش مصرف شیر، دوغ، ماست و لبنیات. (به دلیل طبع سردی که دارند، مصرف روزانه و زیاد از حد لبنیات، سیستم ایمنی را تضعیف می کند)
  4. قرار دادن آش ها و سوپ ها در وعده های غذایی و کاهش مصرف غذاهای برنجی و سرخ کردنی و فست فودها. (آش ها و سوپ ها نرم کننده و روان کننده اخلاط هستند و بدن را به طور مرتب و مستمر پاکسازی می کنند. در مقابل برنج و فست فودها منجر به انباشت مواد غیر ضروری و مضر در بدن می شوند.)

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *