درمان فوری سرفه با پرتقال بخارپز
درمان فوری سرفه با پرتقال بخارپز

درمان فوری سرفه با پرتقال!

تاریخ نگارش

دسامبر 15, 2022

دسته‌بندی

اخبار

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

برخی از افراد با تغییرات فصل و آب و هوا، دچار گلو درد و سرفه های خشک می شوند. سرفه خشک در واقع سرفه هایی هستند که حاوی خلط نبوده و با نشانه هایی مانند سوزش و درد گلو همراه هستند. این سرفه ها ممکن است در اثر سرماخوردگی و یا خشکی هوا ایجاد شوند. برای درمان این سرفه ها می توانید از درمان های خانگی استفاده کنید. یکی از این درمان ها، استفاده از معجون پرتقال بخارپز و نمک است.

اگر شما هم این روزها دارید با سرفه های مزمن و طولانی دست و پنجه نرم می کنید، حتما این مطلب برایتان مفید خواهد بود.

یک پرتقال متوسط را بردارید و سر آن را ببرید. کمی وسط آن را خالی کرده (درحد نوک قاشق) و مقداری نمک در آن بریزید. مجددا روی آن را بگذارید و در یک کاسه قرار دهید. کاسه را در یک قابلمه گذاشته و دور آن کمی اب جوش بریزید و درب قابلمه را ببندید تا پرتقال بخارپز شود.

برای بخارپز شدن پرتقال نیم ساعت تا 45 دقیقه زمان کافی است.

پس از گذشت این زمان، پرتقال را بیرون آورده و محتویات آن را در ظرفی خالی کنید و خوب تکه تکه له کنید و کمی که از حرارت افتاد میل کنید.

مهم است بگوییم که این ترکیب نه تنها تلخ و بدمزه نیست بلکه طعم خوب و دلچسبی نیز دارد.

بخارپز کردن پرتقال
بخارپز کردن پرتقال

بر اساس تجربیات مطرح شده، استفاده از این پرتقال بخارپز در درمان فوری سرفه موثر است.

پرتقال یکی از بهترین و مغذی ترین مرکبات است که از دیرباز در فصل سرما جهت پیشگیری و درمان سرماخوردگی و افزایش سیستم ایمنی بدن استفاده می شده است. پرتقال سرشار از ویتامین ث می باشد. بر اساس تحقیقات انجام شده در 100 گرم پرتقال 135 میلی گرم ویتامین ث موجود است. این ویتامین خاصیت ضد سرطانی دارد و خوردن پرتقال از سرطان لوزالمعده جلوگیری می کند . علاوه پرتقال، پوست آن نیز از فواید بسیار زیادی برخوردار است.

در پوست پرتقال دو عنصر وجود دارد که باعث کاهش سرفه و خلط می شود. یکی از آنها نوسکاپین (Noscapine) یا نارکوتین (Narcotine) است و دیگری روغن لیمونن (Limonene) که به روغن پرتقال نیز معروف است. نارکوتین یک عنصر ضد سرطانی است که معمولا استفاده می شود و در بسیاری از داروها در نسخه های پزشکی غربی برای درمان سرفه استفاده می شود. روغن پوست  پرتقال یا همان لیمونن می تواند نقش مهمی در کاهش سرفه و خلط داشته باشد. مرکبات مشابه مانند لیمو و نارنگی هم، حاوی این عنصر هستن. از این روغن جهت عمل بخور استفاده می شود.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *