دانشکده طب سنتی
دانشکده طب سنتی

وزارت بهداشت مجوز راه اندازی دانشکده طب سنتی به مازندران داد

تاریخ نگارش

می 23, 2024

دسته‌بندی

اخبار

نظرات

بدون پاسخ

معاون آموزشی وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی از اعطای مجوز دانشکده طب سنتی، رزیدنتی پوست و سه رشته فلوشیپ و برنامه برای صدور مجوز دانشکده توانبخشی به مازندران خبر داد.

ابوالفضل باقری فرد روز سه شنبه در نشست هم اندیشی معاونان آموزشی وزارت بهداشت در ساری افزود: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران یکی از بهترین و معتبرترین دانشگاههای علوم پزشکی در حوزه آموزش است. وی آموزش را مهمترین رکن دانشگاه های علوم پزشکی کشور دانست و افزود: دانشگاه با آموزش دانشگاه می‌ماند، مهمترین رکن آموزش هم استاد است، حضور اساتید باعث شده پزشکی کشور ما در دنیا و منطقه سرآمد باشد، وظیفه ما حفظ و تکریم اساتید این سرمایه‌های جبران‌ناپذیر کشور است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی همچنین با بیان اینکه ماندگاری اعضای هیات علمی برای ما بسیار مهم است، عنوان کرد: در طی سال‌های گذشته شاهد خروج اعضای هیات علمی بودیم که علتش گذاشتن سقف دریافتی‌ها بوده است که خوشبختانه اخیرا سقف برداشته شد و درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها نیز افزایش پیدا کرد. وی با اشاره به اینکه مالیات پزشکان از ۳۰ درصد به ۱۰ درصد رسیده که مشوقی برای اعضای هیات‌های علمی است، تصریح کرد: بدون تعارف یکی از مهمترین انگیزه‌ها نظام پرداخت است، از امسال کار جراحی در دولتی و خصوصی یکی شده است، ویزیت دولتی و خصوصی تقریبا یکی شده است.

این مسئول همچنین خاطرنشان کرد: تمهیداتی برای برخی از رشته‌های محروم را داریم. دکتر باقری فرد عنوان کرد: امسال ۱۰۰ نفر جوان مستقیم از کارورزی وارد سه رشته بیهوشی، عفونی و طب اورژانس شدند و برای سلامت روان دستیاران مشاوره روانشناسی در دانشگاه را اجباری کردیم.

منبع:ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *