طبع-و-خواص-گوشت-گوساله-در-طب-سنتی-ایرانی-اسلامی
طبع-و-خواص-گوشت-گوساله-در-طب-سنتی-ایرانی-اسلامی

طبع و خواص گوشت گوساله در طب سنتی ایرانی اسلامی

تاریخ نگارش

نوامبر 26, 2020

دسته‌بندی

محصولات حیوانی

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

مواد غذایی طبع و مزاج های متنوعی دارند و بدن افراد نیز به همین صورت مزاج های متفاوتی دارند که بر اساس طبع و مزاج هر فرد، غذای مناسب آن شخص شناسایی می شود. در خصوص گوشت ها نیز به همین صورت است. انواع مختلف گوشت، با مزاج های مختلف در اختیار انسان است تا متناسب با ویژگی های مزاجی خود از آنها بهره ببرد.

گوشت گوساله یکی از انواع گوشت قرمز است که دسترسی به ان آسان بوده و به راحتی می توان تهیه کرد.در این مقاله طبع و خواص گوشت گوساله در طب سنتی ایرانی اسلامی را مورد بررسی قرار می دهیم تا افرادی که مزاجشان با مصرف این گوشت سازگار است در انتخاب و تهیه آن با اطمینان قدم بردارند و افرادی که مزاج مخالف این گوشت را دارند در مصرف آن، از طریق به همراه داشتن مصلحات و رعایت در میزان مصرف، احتیاط کنند.

طبع گوشت گوساله چیست؟

در طب سنتی اغلب گوشت ها طبع گرم و تر دارند که میزان این گرم و تری در گوشت ها متفاوت است. گوشتی که میزان گرمی و تری آن کمتر باشد، گوشت سرد نامیده می شود. بنابراین وقتی در مورد طبع یک گوشت از کلمه سردی استفاده می کنیم در واقع سردی آن نسبت به گوشت های دیگر را بیان کرده ایم.گوشت گوساله نسبت به سایر گوشت های قرمز ازجمله گوشت گوسفندی سردی بیشتر دارد. هرچه گوساله جوان تر باشد، (تا حدود 18 ماه) گوشت آن معتدل تر است.

خواص گوشت گوساله

چربی کمتر و پروتیین بیشتری دارد.سیر کننده است.برای افراد چاق به جهت کاهش وزن مفید است.باعث تقویت سیستم ایمنی می شود.خونرسانی به بافت های بدن را بهبود می بخشد.سیستم عصبی را تقویت می کند.عضلات بدن را بازسازی می کند.سرشار از روی و12 B است.

مصلحات

سیر، فلفل دلمه ای و انواع دیگر فلفل از مصلحات گوشت گوساله هستند. با افزودن این مواد به گوشت گوساله در حین پخت می توان مزاج آن را تعدیل کرد.

عوارض و مضرات گوشت گوساله

ممصرف ان برای افراد سرد مزاج باعث دردهای استخوانی و ضعف می شود.افرادی که دچار نفخ و مشکلات گوارشی هستند بهتر است مصرف نکنند.در افرادی که به اختلالات مغزی و صرع مبتلا هستند باید با احتیاط مصرف شود.رماتیسم و دردهای مفصلی را تشدید می کند.

طبع گوشت گوساله و خواص گوشت گوساله در طب سنتی ایرانی اسلامی و فواید گوشت گوساله در طب سنتی و خواص گوشت گوساله در طب اسلامی و طبع گوشت گوساله در طب سنتی و خواص گوشت گوساله در طب اسلامی را در متن بالا بخوانید.

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *