خواص هلو در طب سنتی ایرانی اسلامی + مصلحات
خواص هلو در طب سنتی ایرانی اسلامی + مصلحات

طبع هلو سرد است یا گرم ؟ + خواص + مصلحات – در طب سنتی

تاریخ نگارش

دسامبر 17, 2021

دسته‌بندی

انواع میوه

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

خواص و طبع هلو: درخت هلو دارای میوه ای به اسم هلو است.هلو میوه ای خوشبو و آبدار است که دارای هسته ای سخت و پوستی مخملی ایست ، گوشت این میوه زرد رنگ یا تقریباً سفید است.این میوه بومی چین و جنوب آسیا است و در مناطق معتدل رشد میکند. بزرگ ترین تولید کننده این میوه کشور چین است که هلو برای آن ها نماد طول عمر و جاودانگی ایست.
هلو بر اساس جدا شدن گوشت از هسته به دو دسته هسته جدا و هسته چسب تقسیم بندی میشود. هلو دارای گونه های مختلفی است که از نظر طعم با یکدیگر متفاوت اند مانند: انجیری، زعفرانی، بلخی، کاردی، هلندری.
هلو میوه ی بسیار آسیب پذیری است که بعد از برداشت باید در طول دو هفته مصرف شود یا به صورت کنسرو در بیاید.

طبع میوه هلو در طب سنتی چیست؟

شاید سوال هایی مثل اینکه طبع هلو سرده یا گرمه ؟ یا طبع هلو در طب سنتی چیست ؟ یا طبع هلو گرمه ؟ طبع هلو سرده ؟ طبع هلو انجیری در طب سنتی ؟ طبع هلو گرم است یا سرد ؟ ذهن شما را درگیر کرده باشد.

طبع هلو در طب سنتی ایرانی اسلامی، سرد و تر است که برای افرادی که دارای مزاج گرم بخصوص گرم و خشک هستند بسیار مفید است.

مصلح میوه هلو چیست؟

هلو میوه ای با طبع سرد است و برای افرادی که مزاج سرد دارند مضر است به همین دلیل بهتر است که این افراد هلو را با مصلحات آن مانند : عسل ، زنجبیل و …. استفاده کنند.

خواص هلو در طب سنتی ایرانی اسلامی + مصلحات
خواص هلو در طب سنتی ایرانی اسلامی + مصلحات

خواص هلو :

  • درمان دیابت
  • پیشگیری از سرطان
  • مراقبت از پوست
  • سلامت قلب
  • پیشگیری از هیپوکالمی
  • مفید در دوران بارداری
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • موثر در هضم غذا
  • سم زدایی بدن

هلو و فواید مصرف آن در دوران بارداری:

هلو حاوی میزان فراوانی از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است که مصرف آن برای خانم های باردار بسیار مفید است. یکی از ویتامین های موجود در هلو ویتامین C است که در رشدِ خوب ماهیچه ها، دندان ها، پوست، استخوان ها و رگ‌های خونی جنین شما در دوران بارداری تأثیر بسزایی دارد.ویتامین C به جذب هرچه بهتر آهن نیز در دوران بارداری کمک بسیاری میکند.
هلو حاوی فولات است که در جلوگیری از بیماری‌هایی که ناشی از نقص لوله‌ی عصبی است همچون اسپینا بیفیدا تأثیر گذار است. در بیماریِ اسپینا بیفیدا، بیرون‌زدگی نخاع از نقاط و حفره های بسته نشده و باز در ستون فقرات نوزاد دیده می‌شود.
خوب است بدانید که پتاسیم موجود در هلو از گرفتگی عضلات و احساس خستگی که در دوران بارداری بسیار به چشم میخورد نیز جلوگیری می‌کند.

هلو و خاصیت آن برای پیشگیری از سرطان:

طبق آزمایشات و تحقیقات انجام شده ، هلو حاوی مقادیر زیادی از ترکیب های کاروتنویید و فنولی است که این مواد دارای خاصیت ضدسرطانی و ضد تومور هستند. هلو قادر است به مبارزه با انواع سرطان ها همچون: سرطان روده، سرطان سینه و سرطان ریه برود.
هلو حاوی اسید نئوکلروژنیک و کلروژنیک است که این مواد باعث جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی سینه میشود و از تخریب سلول‌های عادی بدن جلوگیری میکند. این یکی از ویژگی های خوب است که برخلاف شیمی درمانی که سلول‌های عادی و سالم بدن را هم تحت تاثیر قرار میدهد و از بین می‌برد عمل میکند.
طبق تحقیقات فراوانی که انجام شده نشان میدهد که میوه های خانواده رزاسه همچون هلو دارای مقدار زیادی بتاکاروتن هستند که قادر اند از انسان در برابر سرطان ریه محافظت کنند.

عوارض مصرف هلو:

  • هلو دارای مقداری مواد آلژی زاست که ممکن است برای برخی افراد ایجاد حساسیت کند‌.
  • هسته هلو دارای سیانید هستند که ممکن است این ماده باعث ایجاد مسمویت سیانیدی شود.
  • هلو حاوی مقدار زیادی پتاسیم است که خوردن بیش از اندازه آن باعث بالارفتن پتاسیم بدن شما میشود که این موضوع باعث پایین امدن شدید فشار خون را به دنبال دارد که این مسأله به صورت سرگیجه، افسردگی، احساس خستگی و … دیده میشود.
  • هلو دارای فیبر زیادی است و مصرف بیش از اندازه آن میتواند عمل جذب مواد مغذی در روده را با مشکل مواجه کند که این موضوع میتواند باعث: نفخ، یبوست ،اسهال، شکم درد و …. شود.

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *