نمک دریا راهی برای درمان عفونت واژن زنان
نمک دریا راهی برای درمان عفونت واژن زنان

درمان عفونت واژن در خانه با نمک دریایی+ روش استفاده +فواید

تاریخ نگارش

ژانویه 12, 2022

دسته‌بندی

اخبار

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

“نمک” یکی از مواد غذایی ضروری برای فعالیت بدن انسان است که برای عملکرد صحیح مغز و متابولیسم بدن انسان، لازم و ضروریست. برخی افراد با بهانه‌های مختلف مانند طب سنتی باورهای غلط تغذیه‌ای را در بین مردم رواج دادند، برای مثال توصیه استفاده از نمک دریایی بسیار افزایش پیدا کرده است درحالی‌که نمک دریا مضرترین نوع نمک خوراکی است.

نمک از نظر مزاج‌شناسی دارای مزاج گرم و خشک است که باعث هضم غذا، رفع سنگینی معده، باز کردن گرفتگی‌های کبد و طحال و از بین بردن عفونت و ورم معده است؛ نمک، مسهل بلغم و سودا و زرداب و دافع رطوبات لزج و گرفتگی‌ها و سوءهاضمه و فساد غذا در معده و نیکوکننده رنگ صورت است.

روش درمان عفونت واژن در خانه با نمک دریایی

یکی از روش های درمان عفونت قارچی واژن زنان را میتوان استفاده از نمک دریا دانست.

روش درمان عفونت واژن در خانه با نمک دریایی به صورت زیر است:

برای این کار مقداری نمک دریا را در آب وان حمام یا لگن آب حل کرده و داخل آن بنشینید. این کار را تا بهبودی کامل تکرار کنید.

نکته: توجه داشته باشید که لگنی که استفاده میکنید تمیز و عاری از کثیفی باشد.

همچنین میتوانید توی لگن مقداری آب و سه قاشق جوش شیرین بریزید و حدود بیست دقیقه تا نیم ساعت درون آب بنشینید.

این کار را هر شب تا بهبودی کامل انجام دهید.

همچنین میتوایند به صورت متناوب یک شب جوش شیرین و یک شب نمک دریا استفاده کنید.

آیا نمک دریا خوب است ؟ از دیدگاه طب سنتی

بررسی نمک بر اساس نظر حکمای اصیل و کهن طب ایرانی ــ اسلامی در این میان، راهگشا است؛ حکیم بلند‌آوازه و طبیب حاذق ایرانی، مرحوم “محمد‌حسین عقیلی خراسانی” در کتاب “مخزن‌الادویه” بهترین نوع نمک را “سنگ نمک سفید و شفاف” می‌داند که به نمک اندرانی معروف است و در واقع همان سنگ نمکی است که متأسفانه امروزه به‌دلیل زیبایی و جلوه‌ای که دارد بیشتر برای مصارف تزئینی به‌کار می‌رود و کمتر از سوی مردم کشورمان به مصرف غذایی می‌رسد!

رتبه دوم نمک مناسب برای مصرف خوراکی، منسوب به نوعی نمک است که همراه آب از زمین می‌جوشد و افراد با خشک کردن آب آن، نمکش را استحصال می‌کنند؛ این نمک امروزه به نمک چشمه و سرگل معروف است که هرچند در مقدار کم اما توسط برخی از اساتید طب سنتی در حال عرضه است.

عقیلی خراسانی در جای دیگر می‌نویسد: «…و بدترین همه نمک به مصنوع از “آب دریا” است و این با اندک تلخی و حدّت می‌باشد زیاده از املاح دیگر».

“نمک دریا” که روزگاری پست‌ترین نوع نمک از منظر حکمای ایرانی بوده است متأسفانه امروز به‌دلیل تبلیغات نادرست از سوی عده‌ای به اسم طب سنتی، مصرف آن در حال افزایش است؛ البته ناگفته نماند که نمک دریا یا نمک دریاچه که امروز در کشورمان در برخی از عطاری‌ها عرضه می‌شود باز هم به نمک ید‌دار تصفیه‌شده ارجحیت دارد و عارضه آن کمتر است!

پس در پایان و در جمع‌بندی این مطلب می‌توان گفت که مصرف “نمک دریا” هم از منظر پزشکی مدرن و هم از منظر منابع طب سنتی کشورمان، نمک مناسبی برای مصرف نیست و بهترین نوع نمک برای مصرف روزانه، نمک معدنی طبیعی است که آسیاب و نرم شده باشد و این نوع نمک را می‌توان از اکثر عطاری‌‌های کشور تهیه کرد.

همچنین باید توجه داشت که سنگ نمک‌های شفاف و نمک‌های چشمه که در طب ایرانی مورد تأیید هستند، دارای کمترین میزان آلودگی محیطی بوده و این نوع نمک‌ها حاوی پتاسیم، ید طبیعی تا حد 5 میلی‌گرم در هر گرم، آهن، منگنز، منیزیم، کلسیم و روی هستند و مصرف حد مناسب و صحیح آن می‌تواند کاهنده فشار خون نیز باشد.

درمان عفونت واژن با نمک دریا ؟ درمان عفونت واژن دختر باکره ؟ درمان فوری عفونت واژن دختر باکره در خانه ؟ درمان عفونت مهبل با جوش شیرین در خانه ؟ درمان عفونت دختر مجرد درمان عفونت دخترانه با جوش شیرین درمان خانگی عفونت مهبلی ؟ درمان خانگی عفونت رحم و کمر درد ؟ درمان خانگی عفونت رحم و کمر درد

منبع: تسنیم.

7 پاسخ

  1. آیا نمک زایمان و استفاده ی آن در واژن عوارض داره ؟
    من بعد از استفاده از نمک زایمان ، خیلی پوسته پوسته از واژنم دفع میشه،،،،

    1. سلام. استفاده از نمک برای از بین بردن عفونت و… زیاد توصیه شده. اما بهتره که نمک رو با اب رقیق کرده و به صورت آبزن استفاده کنید(یعنی توی آفتابه بریزید و خودتون رو با اون آب بشویید) اگر بازهم این علائم تکرار شد، بهتره از محلول رقیق شده اب و سرکه یا اب و سرکه سیب استفاده کنید. هم موثرتر در پیشگیری و درمان عفونت هست و هم عوارض نداره.
      دقت کنید بهتره به صورت ابزن استفاده کنید. دربارداری زیاد توصیه نمیکنیم که در تشت سرکه یا نمک بنشینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *