دمنوش های رقیق کننده خون
دمنوش های رقیق کننده خون

دمنوش های لاغری مناسب برای کاهش وزن/ 10 دمنوش معروف برای تناسب اندام

تاریخ نگارش

ژوئن 18, 2022

دسته‌بندی

چای و دمنوش

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

دمنوش های لاغری ترکیباتی هستند که می توانید با استفاده از آن به روند کاهش وزن و رفع چاقی خود کمک کنید. برای مصرف دم نوش ها باید ابتدا مزاج خود را بشناسید. اما پیش از آنکه توضیح بیشتری بدهیم ابتدا بهتر است کمی درمورد دلایل چاقی و اضافه وزن بدانیم!

زندگی شهری، آپارتمان های کوچک و بدون حیاط، تحرک کم، مصرف غذاهای آماده و حاوی مواد نگه دارنده و بسیاری دلایل دیگر، باعث بروز چاقی و اضافه وزن در بسیاری از انسانهای جهان شده است. همین چاقی، دغدغه کاهش وزن و لاغری را در ذهن ها ایجاد می کند و هرکس به نحوی در صدد فرار از اضافه وزن است. برخی که وقت و زمان و شرایط مناسب را دارند به ورزش رو می آورند و برخی دیگر سراغ رژیم های غذایی می روند. عده ای هم راه پرخطر جراحی را در پیش می گیرند.

در این میان نکته مهم این است، که هر روشی، اگر برپایه اصول و استاندارد خاص خود انجام نشود، بی فایده و حتی مضر است!

برای ورزش باید برنامه ناسبی درخور میزان اضافه وزن و توان بدنی خود داشته باشید، رژیم غذایی باید با توجه به طبع و مزاج و درجه چاقی شما طراحی شود، مصرف داروهای گیاهی باید با آگاهی داشتن از طبع آنها صورت بگیرد و مصرف داروهای شیمیایی بدون تجویز و صلاح دید پزشک یک خطر بزرگ است. جراحی های زیبایی، پیکر تراشی، کوچک کردن معده و… نیز واضح است که پر از عوارض و خطر است.

مسئله مهم این است که هیچ کدام از این روشها به تنهایی موثر نیستند و اگر هم تاثیری در آن مشاهده شود، موقت و قابل بازگشت است. شما نمی توانید به تنهایی با گرفتن یک رژیم غذایی سنگین وزن خود را کاهش دهید. حتما در کنار آن باید برنامه ای برای ورزش های سبکی مانند پیاده روی بگذارید و در سبک زندگی خود تجدید نظر کنید.

تاثیر دمنوش ها بر لاغری تا چه اندازه است؟

در کنار همه روشهایی که برای لاغری و کاهش وزن توصیه می شود، مصرف دمنوشهای لاغری نیز تاثیر خاص خود را دارد.

برخی دمنوشهای گیاهی و سنتی هستند که سرعت چربی سوزی و کاهش وزن را افزایش می دهد. اما بسیار مهم است که پیش از مصرف آنها هم از مزاج خود آگاهی داشته باشید و هم از طبع دمنوشی که قصد استفاده از آن را دارید. در این صورت، جلوی ایجاد عوارض و سوء مزاج گرفته می شود.

در ادامه برخی از دمنوشهای موثر بر لاغری را به شما معرفی می کنیم؛

1. دمنوش لاغری زنجبیل

همانطور که می دانید زنجبیل طبع گرمی دارد و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. زنجبیل در کاهش چربی های پهلو و شکم بسیار موثر است و علاوه بر آن با کنترل جذب چربی در بدن، کنترل قند خون و کنترل هورمونهایی که باعث ایجاد ولع، پر خوری و چاقی می شوند، کمک شایانی به کاهش وزن می کند. افرادی که تمایل به حفظ وزن خود دارند و می خواهند از چاقی جلوگیری کنند نیز می توانند از زنجبیل کمک بگیرند.

مصرف زنجبیل برای افراد گرم مزاج باید با احتیاط همراه باشد و زیاده روی در مصرف آن موجب ایجاد عوارض در این افراد می شود.

2. دمنوش لاغری نعنا

تاثیر نعنا بر کاهش وزن به این صورت است که مصرف نعنا حرارت زیاد معده را کاهش می دهد، گوارش را بهبود می بخشد و هضم غذا را آسان می کند. سرعت گرفتن هضم غذا مانع از ایجاد مشکلاتی نظیر یبوست می شود و به این ترتیب مواد زاید به راحتی از بدن خارج شده و جلوی افزایش وزن گرفته می شود.

3. دمنوش لاغری چای سبز

برخی افراد با نوشیدن حداقل 5 فنجان چای سبز در روز، ماهانه بین 2 تا 3 کیلوگرم وزن کم می کنند. البته مصرف روزانه این میزان چای سبز کار چندان آسانی نیست و گاه موجب افت فشار افراد می شود. چای سبز در چربی سوزی و دفع مواد زاید از بدن موثر است و گزینه خوبی برای مصرف روزانه دمنوش است. این نکات بسیار مهم درمورد چای سبز را در نظر داشته باشید:

  • مصرف آن در شیردهی توصیه نمی شود.
  • مصرف عصاره چای سبز مضر است و موجب آسیب به کبد می شود. بهتر است از چای سبز خشک شده طبیعی استفاده کنید.

دمنوش های لاغری
دمنوش های لاغری

4. دمنوش لاغری مریم گلی

طبع مریم گلی گرم و خشک است و به عنوان یک آرام بخش قوی در میان گیاهان دارویی شناخته می شود. اما جالب است بدانید علاوه بر این، مریم گلی یک دمنوش موثر در لاغری و به ویژه کوچک کردن شکم است. مصرف مریم گلی مشکلات گوارشی مانند سوء‌هاضمه، نفخ معده و درد شکم را برطرف می کند و با کاهش استرس و اضطراب روزانه، عوامل ایجاد کننده چاقی را از شما دور می کند.

آنتی اکسیدان های موجود در ترکیب مریم گلی باعث پاکسازی بدن می شود و همچنین با پایین آوردن سطح کلسترول بد در خون(LDL) بدن را به سمت سلامتی بهتر سوق می دهد. بیشترین تاثیر مریم گلی در روند لاغری روی کوچک کردن شکم است.

5. دمنوش لاغری زرشک

زرشک به ویژه اگر به صورت تازه مصرف شود، می تواند میزان چربی‌سوزی در بدن را افزایش دهد و باعث لاغری شود. برای تاثیر بهتر، باید دمنوش زرشک را در کنار سایر دمنوش ها میل کنید و انتظار نتیجه گرفتن سریع آن هم تنها با مصرف دمنوش زرشک را نداشته باشید. با رعایت اصول تغذیه ای و داشتن تحرک مناسب و استفاده از مکمل های غذایی لازم، می توانید از دمنوش زرشک نیز برای سرعت دادن به روند کاهشوزن خود کمک بگیرید.

7. دمنوش لاغری گل بابونه

شاید باور نکنید اما استرس و اضطراب و اختلالات خواب جزو عوامل اصلی چاقی و اضافه وزن هستند. اضطراب باعث پرخوری عصبی می شود و بی خوابی و کم خوابی باعث عدم تحرک و همه اینها در نهایت منجر به چاقی و اضافه وزن می شود. بنابراین کنترل اضطراب و داشتن خواب آرام و کافی می تواند روند کاهش وزن را سرعت ببخشد و به نتیجه بهتری برساند.

دمنوش بابونه با داشتن مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان موجب دفع چربی‌های اضافی و بافت‌های مرده می شود. مهمتر از آن تاثیر آرامبخشی بابونه باعث رفع اختلالات خوابی و عصبی می شود و عامل تحریک چاقی را از بین می برد. بابونه همچنین از افزایش قند خون بعد از غذا جلوگیری می کند و در کنترل اشتها نیز بسیار موثر است.

دمنوش های کاهش وزن
دمنوش های کاهش وزن

8. دمنوش لاغری رازیانه

رازیانه از آن دسته گیاهان دارویی است که خواص بسیار زیادی دارد و سرعت سوخت و ساز بدن را بالا می برد و از این طریق کمک می کند که کالری دریافتی از غذاها به سرعت سوزانده شوند. این مکانیسم رازیانه باعث سرعت گرفتن روند چربی سوزی می شود و احساس ولع و گرسنگی را در افراد کاهش می دهد.

رازیانه در لاغری و کاهش وزن موثر است اما زیاده روی در مصرف آن ین روند را سریعتر نمی کند بلکه باعث بروز عوارض به ویژه در افراد با مزاج گرم می شود. بنابراین مراقب باشید که در همه موارد، اندازه مصرف ر ارعایت کنید. رازیانه با بهبود هضم و گوارش غذاها به کاهش وزن کمک می کند. و اگر در کنار آن به ورزش و رژیم غذایی اصولی توجه کنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت.

9. دمنوش لاغری بلوبری

بلوبری میوه ایست که میزان فیبر بالایی در خود دارد. این میزان از فیبر بر بهبود گوارش تاثیر می گذارد و مانع از ابتلا به یبوست می شود. تقویت عملکرد روده، ایجاد احساس سیری و کاهش ولع، از دیگر تاثیرات مصرف بلوبری بر انسان است و همه اینها در راستای کاهش وزن و لاغری قرار دارند.

آنتی‌­اکسیدا‌‌ن‌­های موجود در ترکیب میوه بلوبری سرعت کاهش وزن را بالا می برند. بلوبری میوه ای خوش طعم و پرطرفدار است. می توانید دمنوش آن را در کنار صبحانه یا در میان وعده های خود میل کنید.

10. دمنوش لاغری دارچین

دارچین نیز از آن دسته موادی است که طبع گرم دارد. دارچین هم در بالا بردن سوخت و ساز بدن موثر است و هم در کاهش چربی های اضافه بدن. اما یک تاثیر مهم و جدی دارچین بر روند کاهش وزن این است که دارچین سطح قند خون را کنتل می کند.

وقتی سطح قند خون افراد در تعادل باشد، چاقی و اضافه وزن تا حد زیادی کنترل می شود. دارچین همچنین احساس گرسنگی کاذب در افراد را از بین می برد. مصرف دمنوش دارچین باعث لاغری شکم و پهلو و کاهش چربی دراین نواحی می شود. از دارچین می توانید در ترکیب باقی دمنوش هایی که در این متن معرفی کردیم نیز استفاده کنید.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *