ترک سیگار به کمک طب سنتی
ترک سیگار به کمک طب سنتی

آیا طب سنتی به ترک سیگار کمک می کند؟ + 11 راهکار

تاریخ نگارش

جولای 12, 2022

دسته‌بندی

تدابیر و توصیه ها

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

احتمالا روش های متعددی برای ترک سیگار به گوشتان خورده است، از بین همه این روش ها باید تحقیق کرد که کدام یک از بقیه مطمئن تر است. برخلاف آنچه به نظر می رسد و اغلب مردم مصرف سیگار را از ابتلا به اعتیاد جدا می دانند، باید بگوییم که مصرف سیگار نه تنها اعتیاد آور است بلکه زمینه ساز اعتیاد به سایر مخدرها نیز هست.

در ادامه این مطلب قصد داریم به شما در انتخاب بهترین شیوه برای ترک سیگار کمک کنیم. روشهای مختلفی برای ترک سیگار و ترک اعتیاد وجود دارد؛ از قطع مصرف تا کم کردن مصرف به صورت تدریجی و سپس قطع و گاه با جایگزین کردن داروها و مسکن ها بصورت موقت.

ترک سیگار در طب سنتی یکی از بهترین راه ها برای ترک سیگار به شمار میرود اما به این نکته توجه داشته باشید که بدون مشورت با متخصصین طب سنتی از هیچ داروی گیاهی استفاده نکنید.

ترک سیگار با طب سنتی

برای کمک گرفتن از طب سنتی در ترک سیگار ابتدا باید به یکی از روشهای تدریجی یا یک باره مصرف سیگار را قطع کنید. در طول دوره ترک، ممکن است به لحاظ روانی یا جسمی تحت فشار باشید و نیاز به آرامبخش و مسکن داشته باشید. داروهای شیمیایی مختلفی هستند که می توانند این کمک را به شما بکنند اما نکته مهمی وجود دارد و آن اعتیاد پیدا کردن به این داروها است. در واقع ممکن است شما را از چاله درآورده و به چاه بیندازند.

موارد زیادی وود دارد که پس از ترک سیگار یا مواد مخدر، به دارو یا مسکن شیمیایی دیگری وابسته شدهاند که عوارضی گاه بدتر از مواد مخدر به همراه داشته است.

داروها و ترکیبات طب سنتی این مزیت را دارند که هم عوارض کمتری دارند و هم احتمال وابستگی و اعتیاد به آنها بسیار پایین است. برای استفاده از این ترکیبات بهتر است نسبت به مزاج خود آگاهی داشته باشید و برای این امر می توانید با یک کارشناس یا متخصص طب سنتی مشورت کنید.

در ادامه برخی گیاهان دارویی که به ترک سیگار کمک می کنند را می شناسید.

ترک سیکار با طب سنتی
ترک سیکار با طب سنتی

شیرین بیان برای ترک سیگار:

اگر به دنبال داروی گیاهی هستید که در کم کردن اشتیاق شما به سیگار موثر باشد، استفاده از شیرین بیان و ریشه آن را پیشنهاد میکنیم. مصرف ریشه شیرین بیان به تامین انرژی در طول روز کمک میکند. از شیرین بیان برای ترک سیگار به دو شیوه میتوان بهره برد:

  • مقداری از ریشه شیرین بیان را برداشته و بجوید.
  • از شیرین بیان به جای چای استفاده کنید و از آن به صورت روزانه  دو الی سه مرتبه مصرف نمایید.

زوفا برای ترک سیگار:

مصرف زوفا برای ترک سیگار در طب سنتی بسیار پیشنهاد میشود. استفاده از زوفا برای درمان مشکلات هیستری نیز موثر است.

فلفل قرمز برای ترک سیگار:

اگر به هر دلیلی شیرین بیان در دسترس شما نبود میتوانید برای کاهش اشتیاق به سیگار از فلفل قرمز استفاده نمایید. فلفل قرمز برای ترک سیگار در طب سنتی پیشنهاد میشود. تنباکو موجود در سیگار اثرات متعددی بر بدن افراد میگذارد که میتوانید برای کاهش این اثرات از فلفل قرمز بهره ببرید.

فلفل قرمز را میتوانید به صورت چای مصرف نمایید برای این کار کافیست کمی فلفل قرمز را در مقداری آب جوش بریزید و سپس بنوشید. فلفل قرمز برای غشای ریه نیز بسیار خوب است و از مضراتی که سیگار برای ریه دارد پیشگیری میکند.

گل ساعتی برای ترک سیگار:

اگر فرد در موقع ترک سیگار به بی خوابی مفرط دچار شود میتوان از گیاه گل ساعتی استفاده کند. مصرف این گیاه سبب آرامش و خواب راحت میشود.

علف چای برای ترک سیگار:

ترک سیگار در طب سنتی بدون مصرف علف چای کمی مشکل است. اغلب اشخاص برای دوری از استرس و اضطراب سیگار میکشند و یکی از دلایلی که موجب میشود از ترک سیگار دوری کنند این است که حس میکنند ممکن است بعد از ترک سیگار دوباره دچار استرس و اضطراب شوند.

علف چای دارای خاصیت ضد درد و ضد استرس است که برای افرادی که قصد ترک سیگار را دارند بسیار عالی میباشد. حدود پانزده روز قبل از اینکه ترک سیگار را آغاز کنید، مصرف علف چای را شروع کنید تا سیستم بدنی شما بتواند کم کم از نیکوتین دست بکشد.

گیاه استویا برای ترک سیگار:

یکی از مهم ترین خواص استویا تنظیم سطح قند خون است اما طی مطالعات انجام شده مصرف برگ استویا دارای خاصیتی است که سبب کاهش اشتها و یا کاهش علاقه به مصرف هر ماده دیگری میشود.

هر موقع که احساس کردید نیاز دارید سیگار مصرف کنید میتوانید مقدار اندکی از عصاره استویا را بر روی زبان خون قرار دهید تا اشتیاق به سیگار کاهش یابد.

برگ توتون هندی و کمک به ترک سیگار:

اگر درحال ترک سیگار هستید پیشنهاد میکنیم از توتون هندی مصرف نمایید. توتون هندی به دلیل داشتن لوبیلین میتواند جایگزین نیکوتین موجود در سیگار باشد. باید توجه داشته باشید که این گیاهی کمی خطرناک است و زیاده روی در مصرف آن موجب آسیب به بدن میشود.

چای کوهی برای ترک سیگار:

چای کوهی دارای خواص بیشماری برای سلامتی است و از جمله گیاهان دارویی برای ترک سیگار در طب سنتی میباشد. مصرف چای کوهی برای بهبود سیستم عصبی مغز پیشنهاد میشود.

جو دوسر برای ترک سیگار:

در زمان ترک سیگار، هر چیزی که موجب کاهش اشتیاق فرد به سیگار و همچنین کاهش مضرات آن در موقع ترک شود خوب است. جو دوسر یکی از همین موارد است. مصرف جو دوسر سبب کاهش استرس و تقویت سیستم عصبی میشود. همچنین جو دوسر خاصیت آرامبخشی دارد.

گل مخمل برای ترک سیگار:

گل مخمل از جمله مواردی است که برای ترک سیگار در طب سنتی کاربرد دارد و میتواند جایگزین نیکوتین گردد. برای استفاده از آن کافیست گل مخمل را به صورت دمنوش و جوشانده مصرف نمایید.

عرقیات گیاهی برای ترک سیگار در طب سنتی:

میتوانید برای ترک سیگار در طب سنتی از عرقیات گیاهی بهره ببرید. یکی از بهترین گزینه ها عرق شاتره یا شاه تره است که موجب پاکسازی خون از اخلاط میشود. همچنین اگر فرد به دلیل مصرف سیگار لاغر شده باشد میتواند با استفاده از عرق شاتره مجدد اشتهای خود را بدست آورد.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *