ویژگی و طبع گوشت الاغ در طب سنتی + 6 خاصیت فوق العاده شیر الاغ
ویژگی و طبع گوشت الاغ در طب سنتی + 6 خاصیت فوق العاده شیر الاغ

ویژگی و طبع گوشت الاغ در طب سنتی + 6 خاصیت فوق العاده شیر الاغ

تاریخ نگارش

آگوست 1, 2022

دسته‌بندی

محصولات حیوانی

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

ممکن است برای شما این سوال پیش آمده باشد که گوشت الاغ حلال است یا حرام؟ طبق روایات بنا به دلایلی که به لحاظ شرعی قابل توضیح است، خوردن گوشت الاغ کراهت دارد. البته کراهت این گوشت به معنی حرام بودن آن نمیباشد. یکی از دلایلی که اسلام برخی گوشت ها را مکروه می داند این است که انسان این اجازه را داشته باشد که در مواقع ضرورت که بیم جان می رود، از آن گوشت استفاده کند.

گفته می شود که گوشت الاغ قند بالایی دارد و به همین دلیل مقاومت چندانی در مقابل بیماری ها ندارد و ممکن است حامل میکروب ها و ویروسهای متعددی باشد. و برای سلامتی انسان ایجاد مخاطره کند.

طبق نظر برخی افراد گوشت الاغ بسیار ترد است و به دلیل بافت خوبی که دارد در دهان طعم خوبی از خود نشان میدهد.

کراهت گوشت الاغ این اجازه را به مسلمانان می دهد که در شرایط سختی و کمبود و قحطی و مواردی از این دست، از این گوشت استفاده کنند. به عنوان مثال، سالهایی که در مصر آشوب بود مردم آن کشور مشکل کمبود گوشت را با مصرف گوشت الاغ برطرف کردند.

طبع گوشت الاغ در طب سنتی چیست؟

آنچنان که در برخی منابع طب سنتی آمده، طبع گوشت الاغ (خر) در طب سنتی سرد است. طبق دیدگاه طب سنتی به دلیل سرد بودن طبع گوشت الاغ مصرف آن باعث کندی ذهن و حماقت میشود. و جز در ضرورت، توصیه به مصرف آن نمی شود.

ویژگی های گوشت الاغ چیست؟

یکی از مهم ترین ویژگی های گوشت الاغ این است که بعد از مصرف آن خیلی زود و در زمان طولانی احساس سیری میکنید. در واقع گوشت الاغ حجیم و شکم پرکن است و احساس سیری را خیلی زود به انسان منتقل می کند.

گوشت الاغ از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به گوشت گاو و گوسفند میباشد و تشخیص آن ها از یکدیگر کار سختی است.

این ویژگی گوشت الاغ باب تقلب و تخلف را برای برخی قصابان باز کرده و در سالهای گذشته مواردی گزارش شد که به جای گوشت قرمز گاوی یا گوسفندی، گوشت الاغ عرضه می شده.

برای گوشت الاغ خواص قابل ذکری گزارش نشده اما در مواردی مشاهده شده که از شیر الاغ برای برخی موارد استفاده شده که در ادامه توضیح مختصری خواهیم داد.

طبع گوشت الاغ
طبع گوشت الاغ

خواص شیر الاغ:

در طب سنتی طبع شیر الاغ سرد است.

از شیر الاغ به منظور لاغری و کاهش وزن نیز استفاده میکنند.

در ادامه به خواص شیر الاغ خواهیم پرداخت:

  • استفاده روزانه از شیر الاغ سبب شادابی و افزایش انرژی میشود.
  • قرقره شیر الاغ موجب درمان درد دندان میشود.
  • اگر یک یا دو قطره از شیر الاغ را در بینی بچکانید باعث درمان خون دماغ میگردد.
  • شیر الاغ در درمان اسهال و مسمومیت نیز موثر است.
  • اگر دچار سوزش چشم بر اثر برق گرفتگی شده اید، استفاده از شیر الاغ راه درمان آن است.
  • طبق اطلاعات به دست آمده، چکاندن شیر الاغ در بینی سبب رفع بی خوابی میگردد.

در سالهای اخیر که جهان با ویروس کرونا درگیر بوده، مطالبی از برخی افراد نقل شده که مصرف شیر الاغ در بهبود کسالت ریه موثر واقع شده است. با این حال دلیل محکمی برای رد یا تایید این موضوع وجود ندارد.

شیر الاغ در کنار خواصی که دارد مضراتی نیز دارد. طبع شیر الاغ سرد است و به همین دلیل مصرف آن برای افراد سرد مزاج مضر است و ممکن است سلامتی آنان را به خطر بیندازد.

مصلح گوشت الاغ چیست؟

طبع گوشت الاغ با مصرف روغن کنجد یا ادویه جات گرم به تعادل نمیرسد زیرا این اثر باطنی گوشت الاغ میباشد و در هر صورت تاثیر خود را بر مصرف کننده میگذارد. بنابراین توصیه می شود که تا زمانی که به گوشت های دیگر و حتی مواد غذایی گیاهی و لبنی دیگر دسترسی دارید، به هیچ عنوان به سراغ مصرف گوشت الاغ نروید.

10 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *