فواید طلا برای سلامت بدن
فواید طلا برای سلامت بدن

برای تقویت سلامتی خود طلا بخرید!

تاریخ نگارش

آگوست 2, 2022

دسته‌بندی

اخبار

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

طلا فلزی گران‌بها است که از زمان‌های بسیار دور ارزش آن درک شد و انسان‌ها در معادن به جمع‌آوری طلا روی آوردند امروزه نیز افراد بسیاری خرید طلا را به عنوان راهی برای سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش پول خود درنظر می‌گیرند.

طلا علاوه‌بر جنبه اقتصادی آن طرفداران بسیاری دارد که البته عمده آن‌ها بانوان هستند، شاید بتوان گفت در میان بانوان کمتر کسی وجود دارد که به طلا و استفاده از آن علاقه‌مند نباشد و این موضوع حتی با یک بازدید کوتاه از مغازه‌های طلافروشی سطح شهر قابل اثبات است چرا که به جز افراد خریدار، بازدیدکنندگان ویترین‌های پر زرق و برق طلافروشی‌ها را نیز اغلب بانوان تشکیل می‌دهند.

طلا برای بانوان یک هدیه بسیار جذاب محسوب می‌شود که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روحیه آن‌ها داشته باشد، امروزه به کمک پیشرفت‌های علمی ثابت شده است این تاثیر مثبت جنبه‌های پزشکی دارد که تنها به روحیه بانوان خلاصه نمی‌شود و بر سایر جنبه‌های سلامتی آن‌ها نیز موثر است.

البته به همان میزان که استفاده از طلا توسط بانوان مفید است برای مردان مضراتی به همراه دارد که همین موضوع نیز موجب شده استفاده از طلا توسط مردان در دین مبین اسلام نهی شود البته نقره‌جات جایگزین بسیار خوبی برای استفاده از طلا توسط مردان هستند که نه تنها ضرری برای آن‌ها ندارند بلکه فوایدی نیز برای سلامتی مردان به همراه دارند.

استفاده از طلا توسط مردان می‌تواند مضرات زیادی برای آن‌ها به همراه داشته باشد

سید ابوالفتح شیرمردی_محقق طب سنتی در چهارمحال و بختیاری درخصوص تاثیر استفاده از طلا و نقره بر سلامتی انسان، اظهار کرد: طلا دارای مزاج گرم و خشک است و با توجه به اینکه مزاج مردان نسبت به بانوان گرم‌تر است استفاده از طلا برای مردان توصیه نمی‌شود اما عموما بانوان دارای مزاج سرد و تر هستند و بنابراین استفاده از طلا برای آن‌ها مفید است.

وی با اشاره به مضرات استفاده از طلا برای مردان، افزود: طلا بر جریان خون مردان تاثیرگذار است و موجب افزایش گلبول‌های سفید و کاهش گلبول‌های قرمز در خون می‌شود و درنتیجه تعادل موجود در سیستم ایمنی بدن دچار اختلال می‌شود.

این محقق طب سنتی در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طلا موجب القای گرمای بیش از حد به مردان می‌شود، عنوان کرد: با توجه به این موضوع استفاده از طلا مضرات بیشتری برای مردانی که دارای طبع گرم و خشک یا گرم و تر هستند در پی دارد همچنین استفاده از طلا برای مردان عوارضی همچون تپش قلب به همراه دارد.

وی اضافه کرد: طلا بر هورمون‌های هیپوفیز مردان تاثیرات منفی دارد یعنی تعادل این هورمون‌ها را دچار اختلال می‌کند همچنین استفاده از طلا موجب کاهش ترشح هورمون تستوسترون و کمبود اسپرم در مردان شده که درنتیجه قدرت جنسی آن‌ها کاهش پیدا می‌کند.

شیرمردی تصریح کرد: استفاده از طلا توسط بانوان کاملا برعکس مردان است یعنی موجب آرامش آن‌ها می‌شود و بر اعصاب بانوان تاثیرات مثبتی دارد، تقویت برخی اعضای بدن مانند مغز، کبد و قلب را به همراه دارد همچنین موجب تسکین خاطر و افزایش محبت بانوان می‌شود.

این محقق طب سنتی با اشاره به انرژی مثبت طلا برای بانوان، یادآور شد: این انرژی به دلیل مزاج گرم طلا است همچنین زمانی که گفته می‌شود استفاده از طلا افزایش محبت بانوان را در پی دارد منظور انرژی است که از طلا دریافت می‌شود چراکه محبت نیز نوعی انرژی است علاوه‌بر این در علم مدیتیشن نیز استفاده از طلا توسط بانوان ارزش بالایی دارد.

وی بیان کرد: با توجه به مضرات استفاده از طلا برای مردان توصیه می‌شود این افراد از نقره استفاده کنند چراکه نقره دارای مزاج سرد است و جهت تقویت سیستم ایمنی بدن و به ویژه در آقایان مفید است همچنین در درمان بیماری‌هایی مانند ام اس تاثیر بالایی دارد و حتی در برخی موارد موجب درمان قطعی این بیماری می‌شود.

شیرمردی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین خاصیت استفاده از نقره این است که ایمنی بدن انسان و تعادل هورمون‌ها را تنظیم می‌کند.

منبع: ایسنا

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *