سفید کردن دندان
سفید کردن دندان

لمینت و جرمگیری رایگان دندان. سفید کردن دندان بدون پرداخت پول

تاریخ نگارش

آگوست 5, 2022

دسته‌بندی

اخبار

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

این روزها که بازار لمینت و جرمگیری و تکنیک های مختلف برای زیبایی و سفیدی دندانها داغ و پر رونق است، شایدکمتر کسی به عوارض و آسیب های آن بیاندیشد و اغلب افراد در پی زیبایی حاصل از آن هستند. غافل از اینکه این کارها علاوه بر داشتن هزینه های سنگین، آسیب های جدی بر مینا و پیکره دندان وارد کرده که در طولانی مدت منجر به مشکلات متعدد از جمله دندان درد، پوسیدگی دندان، عفونت لثه و دندانها، لق شدن وافتادن دندانها و بروز عفونت در فک و دهان می شوند.

از طرفی راه حل های بسیار کارردی و ارزان، مطمئن و خانگی برای سفید کردن و براق کردن دندانها وجود دارد که نه تنها عارضه ای ندارد، بلکه موجب تقویت دندانها و لثه های شما نیز شده و شما را از ابتلا به بیماری های مختلف دهان و دندان دور نگه می دارد. ضمن اینکه هزینه آن در مقایسه با مواردی که پیش از این ذکر شد، بسیار ناچیز است.

سفید کردن دندان در خانه/ جرمگیری و لمینت خانگی دندانها!

قدم اول این است که اگر غلبه صفرا دارید آن را برطرف کنید. غلبه صفرا و میزان بالای صفرا در خون باعث آسیب پذیری و زرد شدن رنگ دندانها می شود.

قدم دوم شست و شو و بهداشت روتین دندانها است که شامل مسواک کردن، نخ دندان کشیدن و قرقره کردن محلول آب نمک با اب سرکه است.

چه مسواکی بخریم؟

کارشناسان طب سنتی توصیه می کنند برای تمیز کردن دندانها از چوب اراک، چوب زیتون، ریشه شیرین بیان، چوب بید، هلو یا شفتالو استفاده کنید.

اما اگز از مسواک های پلاستیکی و روزمره استفاده می کنید بهتر است نه خیلی نرم و نه خیلی خشک باشد.

با چی مسواک بزنیم؟

استفاده از خمیردندانهای صنعتی را متوقف کنید.

این یک توصیه جئی و اکید است. اغلب خمیردندانهای صنعتی بر پایه شکر تهیه شده و خود عامل پوسیدگی و تغییر رنگ دندانها هستند. سفید کنندگی این خمیردندانها موقتی و منحصر به دقایق ابتدایی استفاده از آنها است.

به جای خمیر دندان از مخلوط عسل و نمک استفاده کنید.

مسواک زدن با جوش شیرین خیلی فوری و ویژه دندانها را سفید می کند.

پوست بادام را روی شعله های آتش سوزانده و زغال آن را آسیاب کنید. این پودر برای سفید کردن دندانها معجزه می کند! بعد از یک یا دوبار استفتاده تغییر ایجاد شده در سفیدی و براقی دندانها را به وضوح حس می کنید.

مقداری عدس خام را پوست گرفته و با مقدار مساوی نمک آسیاب کرده و با آن مسواک بزنید. این ترکیب برای همه گروه های مزاجی مفید است.

چی به دندونهامون بزنیم؟

افراد با مزاج گرم بعد از مسواک زدن، مقداری روغن گل سرخ به انگشت اشاره مالیده و روی دندانها ماساژ دهند

سردمزاجان می توانند از روغن نارگیل یا روغن دارچین استفاده کنند.

پس از مسواک زدن مقدری عسل را در گلاب حل کرده و قرقره کنید.

کلام آخر:

ترکیبات متعدد و زیادی برای سفید کردن دندان معرفی شده اند اما استفاده از آنها نیاز به شناخت مزاج دارد. ضمن اینکه برخی ترکیبات مانند آب لیمو یا سرکه و… در دراز مدت موجب آسیب به مینای دندان می شوند. مواردی که در این مقاله معتبر، موثق و بدون عارضه هستند.

سفید کردن دندان در خانه
سفید کردن دندان در خانه

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *