از بین بردن غبغب با روشهای طب سنتی
از بین بردن غبغب با روشهای طب سنتی

درمان غبغب در طب سنتی + 9 ماسک خانگی برای رفع غبغب

تاریخ نگارش

آگوست 11, 2022

دسته‌بندی

تدابیر و توصیه ها

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

از جمله مواردی که در زیبایی صورت موثر است نداشتن غبغب است. در حال حاضر افراد زیادی دارای غبغب هستند که میتواند ریشه از وراثت یا چاقی داشته باشد. این حالت به صورت لایه های چربی در زیر چانه به وجود می آید.

یکی از راه های درمان غبغب، جراحی است که هزینه زیادی برای افراد به دنبال دارد اما اگر شما جزو اشخاصی هستید که به دنبال راهی کم هزینه برای درمان غبغب میگردید میتوانید از انواع ماسک های خانگی و طبیعی برای از بین بردن غبغب بهره ببرید.

در ادامه این مطلب از طب شناس سعی داریم شما را با یکسری از ماسک های طبیعی و خانگی که در درمان غبغب موثر هستند آشنا کنیم.

ماسک لیمو، عسل، تخم مرغ و روغن اسانس ضروری:

یکی از روش های توصیه شده برای درمان غبغب در طب سنتی استفاده از ماسکی است که از ترکیب لیمو، عسل، روغن اسانس ضروری و تخم مرغ به دست می آید. برای تهیه این ماسک باید دو عدد سفیده تخم مرغ را با یک قاشق غذا خوری عسل آنقدر هم بزنید که فرم بگیرد. سپس یک دوم قاشق غذاخوری لیمو ترش و ده قطره روغن اسانس ضروری را نیز به آن ها اضافه نمایید و هم بزنید تا ترکیب یکدستی حاصل شود.

قسمت غبغب و گردن خود را به خوبی شست و شو دهید و با یک پارچه تمیز خشک نمایید. سپس مقداری از ماسک بدست آمده را روی همان قسمت ها بزنید و حدود یک ربع زمان دهید تا روی پوستتان بماند. اگر در این مدت حس کردید که پوستتان کشیده میشود کمی آب سرد به آن ناحیه اسپری کنید.

بعد از گذشت یک ربع با انگشت های خود به شکل دورانی پوست را به مدت دو تا سه دقیقه ماساژدهید تا سلول های مرده از بین بروند. حال پوست خود را با آب سرد به خوبی بشویید و خشک نمایید.

در این مرحله باید ناحیه چانه و غبغب خود را با یک روغن چرب نمایید و به سمت بالا ماساژ دهید تا چربی های اضافی آن نقاط از بین برود.

میتوانید دو تا سه بار از این ماسک استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

بابونه:

استفاده از گیاه بابونه نیز برای درمان غبغب بسیار موثر است. بابونه سبب محافظت از پوست میشود و بر روی خاصیت ارتجاعی پوست که ناشی از غبغب میباشد تاثیر میگذارد.

برای مصرف بابونه باید مقداری از آن را در یک ظرف مناسب بریزید، سپس کمی آب جوش به آن اضافه کنید و درب آن را ببندید و حدود ده دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. بعد از گذشت ده دقیقه اجازه دهید کمی خنک شود و بعد چند تکه پنبه را آغشته به دمنوش بابونه کنید و روی ناحیه های مورد نظر به شکل دورانی بمالید.

این کار را تا سه دقیقه ادامه داده و اجازه دهید شب تا صبح روی پوستتان بماند. این روش را هر شب قبل از خواب انجام دهید تا باعث درمان غبغب گردد.

ترکیب عسل و خربزه:

ترکیب عسل و خربزه سرشار از ویتامین C است که برای پوست همانند یک محافظ عمل میکند و یکی از بهترین روش های طب سنتی در درمان غبغب است.

برای استفاده از آن کافیست دو قاشق غذاخوری عسل طبیعی را با مقداری خربزه در مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا ترکیبی یکدست حاصل شود. از این ترکیب برای ناحیه غبغب و گردن استفاده نمایید سپس به مدت سه دقیقه آن قسمت ها را با انگشت های خود ماساژ دهید و حدود یک ربع زمان دهید که ماسکمورد نظر روی پوستتان بماند. بعد از گذشت یک ربع پوست را با آب سرد شست و شو دهیدو خشک نمایید.

این ماسک را دو تا سه مرتبه در هفته استفاده نمایید تا متوجه تاثیر آن شوید.

درمان غبغب
درمان غبغب

چای سبز:

یکی دیگر از گیاهان موثر در درمان غبغب، چای سبز است. این گیاه سبب کاهش خاصیت ارتجاعی پوست میشود و به دلیل داشتن آنتی اکسیدان از پیری پوست و شل شدن آن جلوگیری مینماید. برای بهره بردن از این روش آسان کافیست دو قاشق غذاخوری چای سبز را در ظرفی مناسب بریزید و به آن مقداری آب جوش بیافزایید سپس درب ظرف را گذاشته و حدود یک ربع زمان دهید تا دم بکشد.

بعد از گذشت یک ربع دستمال پنبه ای را به ترکیب به دست آمده آغشته کنید و روی پوست ناحیه چانه و غبغب بگذارید و اجازه دهید تا آن دستمال به مدت نیم ساعت در همان ناحیه بماند. میتوانید از این روش آسان برای درمان غبغب هرشب استفاده کنید تا تاثیر آن را ببینید.

شیر:

اگر از غبغب خود خسته شده اید و به دنبال راهی برای رفع آن هستید میتوانید از شیر به منظور ماساژ استفاده کنید. برای بهره بردن از این راهکار ساده کافیست قسمت غبغب خود را از قبل به خوبی شست و شو دهید و خشک نمایید سپس مقداری پنبه را به شیر آغشته کنید و روی ناحیه مورد نظر بمالید و به سمت بالا ماساژدهید. ماساژ را تا بیست دقیقه ادامه دهید و بعد از اتمام، پوست خود را با آب ولرم بشویید.

روش دیگر برای استفاده از شیر به این صورت است که باید یک قاشق غذاخوری شیر را با یک قاشق چای خوری عسل ترکیب نمایید و از آن برای ماساژ ناحیه غبغب خود استفاده کنید. این روش را هر روز تکرار کنید تا به نتیجه مورد نظر برسید.

روغن جوانه گندم:

یکی از روغن های مفید در درمان غبغب، روغن جوانه گندم است. این روغن سرشار از ویتامین E است که مصرف آن باعث محافظت از پوست شما در برابر تشعشعات میشود. برای استفاده از این روش کافیست مقداری روغن جوانه گندم را بر روی غبغب خود بمالید و حدود ده دقیقه به سمت بالا ماساژ دهید.

بعد از اتمام ماساژ اجازه دهید که روغن از شب تا صبح بر روی پوستتان باقی بماند. این روش ها هر شب قبل از خواب انجام دهید تا از تاثیر بینظیر آن بهره مند شوید.

روغن زیتون:

روغن زیتون از نظر منابع طبی برای درمان غبغب بسیار مفید است. این روغن دارای آنتی اکسیدان است و مصرف آن سبب جلوگیری از آسیب به پوست شما میشود. برای استفاده از این راهکار خانگی به منظور درمان غبغب کافیست  کمی روغن زیتون را در ظرفی مناسب ریخته و به شکل غیر مستقیم گرم نمایید. از آن روغن روی ناحیه غبغب و چانه بمالید سپس حدود یک ربع به شکل دورانی ماساژ دهید.

از این روش نیز میتوانید هر روز استفاده کنید تا متوجه تاثیر آن بر غبغب خود شوید.

کره کاکائو:

در طب سنتی استفاده از کره کاکائو نیز برای درمان غبغب مفید است. کره کاکائو دارای پنیفال است و به همین دلیل در رفع حالت ارتجاعی پوست موثر است و سبب کاهش چربی پوست میگردد. برای بهره بردن از این روش عالی کافیست از قبل پوست خود را به خوبی شست و شو داده و خشک نمایید سپس کمی کره کاکائو را بر قسمت های چانه و غبغب خود بزنید و حدود بیست دقیقه زمان دهید تا روی پوستتان باقی بماند. بعد از گذشت بیست دقیقه آن را با آب سرد بشویید.

شما میتوانید هر روز صبح بعد از حمام این ماسک را استفاده کنید تا متوجه نتیجه فوق العاده آن شوید.

ماسک کاد هندی:

برای درمان غبغب در ظرفی مناسب یک قاشق غذاخوری پودر کاد هندی را با یک قاشق غذا خوری ژلاتین و کمی پودر دارچین و حدود نصف قاشق غذاخوری پودر شنبلیله مخلوط نمایید. سپس به مخلوط به دست آمده کمی گلاب یا آب بیافزایید و همه مواد را باهم مخلوط کنید.

میتوانید این ماسک را سه بار در هفته به منظور رفع غبغب استفاده نمایید. اگر به دنبال راهی برای درمان آکنه نیز هستید میتوانید این ماسک را بطور متناوب استفاده کنید. بعد از اینکه ماسک را بر روی ناحیه مورد نظر زدید باید یک ربع زمان دهید تا روی پوستتان بماند و بعد از گذشت این زمان، پوست خود را با آب به خوبی شست و شو دهید و خشک نمایید.

این ماسک کاملا طبیعی است و استفاده از آن هیچگونه عوارضی به دنبال ندارد. ماسک کاد هندی سبب سفت و محکم شدن پوست شما میشود.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *