پیشگیری از دل درد در پیاده روی اربعین + درمان فوری دل درد
پیشگیری از دل درد در پیاده روی اربعین + درمان فوری دل درد

در پیاده روی اربعین با دل درد چه کنیم؟ درمان فوری و در دسترس

تاریخ نگارش

سپتامبر 3, 2022

دسته‌بندی

اخبار

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

در این روزها، با نزدیک شدن به اربعین حسینی، عده زیادی از دلدادگان، خود را برای سفر به کربلا و شرکت در پیاده روی اربعین آماده میکنند.

در این سفر، شما میبایست علاوه بر طی کردن مراحل قانونی سفر برای پیاده روی اربعین، به نکاتی جهت حفظ سلامت خود دقت داشته باشید.

برخی از افرادی که در پیاده روی اربعین حسینی شرکت میکنند، در حین سفر دچار دل درد میشوند. این دل درد میتواند ناشی از تغییر در رژیم غذایی این افراد باشد. به همین دلیل میبایست جهت انتخاب نوع خوردنی ها و آشامیدنی ها، افراد مطابق مزاج خود رفتار كنند.

درمان های فوری دل درد در پیاده روی اربعین

از آنجایی که اکثر غذاهای عراق سنگین میباشند و غذاها گاها چرب، سنگین، سرخ كرده و یا ناپخته هستند، و شاید معده ی ما ایرانی ها به اندازه ی مردم عراق قدرت هضم این نوع غذاها را به خوبی نداشته باشد، توصیه میشود به طور کلی مواظب نوع غذایی که مصرف میکنید، باشید.

نکته ی حائز اهمیت این است که شما میبایست دقت داشته باشید که وعده های غذایی همیشگی را میل کنید و در هنگام گرسنگی غذا بخورید و نه هر زمان که به غذا رسیدید.

علاوه بر این نکته، در ادامه به بیان برخی نکات خواهیم پرداخت که میتواند در جلوگیری و همچنین درمان دل درد در پیاده‌روی اربعین حسینی به شما کمک کند.

عواملی که باعث دل درد در پیاده روی اربعین می شوند
عواملی که باعث دل درد در پیاده روی اربعین می شوند
  • همراه با غذا از میوه ها، به صورت همزمان، استفاده نکنید؛ بهتر است میوه ها را در میان وعده ها میل کنید. این کار سبب جلوگیری از دل درد در پیاده روی اربعین میشود.
  • اگر مقداری لیمو ترش یا لیمو عمانی نیز به همراه داشته باشید، میتوانید دم کرده لیمو با آب جوش یا پودر کرده آن را بر روی غذاهای گرم و سنگین عراقی بریزید و از دل درد جلوگیری کنید. البته در عراق چای لیمو عمانی هم گاهی اوقات داده میشود که خواص زیادی دارد و مهمترین آن، مهار صفرا و حرارت زائد بدن میباشد و به همین دلیل توصیه میشود از این چای میل کنید.
  • ازخوردن چند مدل غذا به صورت همزمان خودداری کرده و سعی کنید از در هم خوری و پرخوری افراطی پرهیز کنید تا از بروز دل درد در پیاده روی اربعین جلوگیری کنید.
  • به هیچ عنوان از سبزی و سالاد استفاده نکنید؛ زیرا هیچ اطلاعی از شستشوی بهداشتی آنها نداشته و ممکن است به شدت دچار دل درد شوید.
  • مصرف پیاز و گاها سیر تازه، با ممنوعیت مواجه نمیباشد زیرا این مواد در داخل غلاف بوده و میتوان به تمیزی آن ها اطمینان داشت؛ البته به شرطی که بریده نشده باشند میتوانند شما را از ابتلا به دل درد حفظ کنند.
  • همچنین دقت کنید که حتما در یک جا بنشینید و سپس غذا را با آرامش میل کنید. علاوه بر آن، از پرخوری خودداری کنید تا با ایجاد دل درد، مانع از پیاده روی اربعین شما نشود.
  • همچنین به همراه داشتن میوه های خشک شده نظیر برگه ی هلو، زرد آلو و یا آلوبخارا نیز توصیه میشود؛ چرا که از مشكلات شایع پیاده روی اربعین ابتلا به یبوست است. این برگه ها به علت مزاج سردی که دارند برای افراد با مزاج گرم مناسب بوده و با دادن رطوبت کافی به روده ها و نیز توده مدفوع، از دچار شدن افراد به یبوست جلوگیری میکنند.
  • حتما غذا را خوب بجوید و پس از میل کردن غذا چند قدم پیاده روی مختصر کرده و سپس به اندازه ی نیم ساعت استراحت کنید تا عملیات استقرار و هضم غذا به خوبی در بدن شما انجام شود، و دچار دل درد نشوید، سپس به پیاده‌روی اربعین خود ادامه دهید.
  • خوب است مقداری نمک به همراه داشته باشید چرا که نمک جزو بهترین پاک كننده ها و میكروب كش ها به شمار میرود. بدین منظور خوب است که کمی نمک قبل و بعد از غذا بچشید و یا آن را در آب ریخته و دهان شویه و غرغره کنید تا با این کار از دل درد نیز در امان باشید. علاوه بر آن میتوانید با اضافه کردن محلول نمک به روغن بادام یا زیتون، پاهای خود را در شب ماساژ دهید. همچنین میتوانید مقداری نمک را گرم نموده و در پارچه پیچیده و بعد بر روی مفاصل، عضلات خسته و یا پای سرد شده قرار دهید.
  • افرادی که سرد مزاج هستند، خوب است مقداری انجیر، بادام خام (ترجیحاً بادامی كه داخل پوست باشد)، پسته و مویز همراه خود داشته باشند. زیرا این خوراکی ها، خصوصا برای سرد مزاجان، انرژی و گرما بخش است و میتواند از دل درد جلوگیری کند.
  • اگر مقداری عسل هم به همراه داشته باشید، خوب است؛ تا چنانچه نیاز به تامین انرژی سریع داشتید، از آن به صورت مکیدن و یا در آب حل کردن و جرعه جرعه نوشیدن، که میتواند با آب لیمو همراه شود، بهره ببرید.
  • از آنجایی که غذاهای مرسوم عراق، برنج و لوبیا، برنج و نخود و همچنین پخته ی نخود و یا لوبیا میباشد، ممکن است گاهی این غذاها به دلیل ازدحام جمعیت و یا عجله، به خوبی نپخته باشند. بنابراین توصیه میشود حتما ابتدا این غذاها را تست کنید كه کاملا نرم باشد زیرا در غیر این صورت دچار دل درد خواهید شد.
  • توجه داشته باشید که اعراب در غذاهای خود از روغن زیاد استفاده می كنند؛ به طوری كه ماده غذایی مورد نظر، در روغن غوطه ور میشود و همین امر هضم آن را سخت کرده و باعث بروز دل درد در افراد میشود. اغلب غذاهایی که در پیاده روی اربعین عرضه میشوند، سنگین و تند میباشند و صفرا را بالا میبرند و همچنین موجب بی خوابی و خارش پوست میشود و به همین دلیل برای گرم مزاجان به هیچ عنوان مناسب نمیباشند.
  • از دیگر ملاحظاتی که میبایست انجام دهید تا به دل درد در پیاده روی اربعین دچار نشوید، آن است که از تخم مرغ آب پز که هضم راحت تری نسبت به نیمرو داشته و نیز بهداشتی تر است،چون در پوسته است، مصرف کنید.
  • همچنین توجه داشته باشید که خرمای زیاد برای ما مردم ایران، و خصوصاً مردمانی که اهل مناطق خرما خیز نیستند، مناسب نمیباشد. خرما صفرا و سودا زیادی تولید میكند (هرچند خرما ها در خواص و عوارض با هم متفاوتند) و فرد را دچار آلرژی ها، خشكی پوست، جوش پوستی و جوشش خون میکند.
  • توصیه میکنیم از برنج هایی که در آنجا عرضه میشوند میل نکنید؛ چرا که این نوع برنج ها معمولا هندی بوده و از نوعی میباشد كه به بسیاری از مردم ایران نمیسازد. خصوصا اگر به خوبی پخته نشده باشد، موجب یبوست و نفخ میشود و دل درد را در پیاده روی اربعین برای شما به همراه دارد.
  • ممکن است در پیاده‌روی اربعین قصد خوردن غذاهایی را داشته باشید که نفاخ بوده و موجب ایجاد دل درد در شما میشود. و یا حتی مجبور باشید از این غذاها میل کنید و گزینه ی دیگری نداشته باشید. بدین منظور پیشنهاد میکنیم مقداری پودر زیره سبز، آویشن، نعناع و موسیر را به همراه داشته باشید که چنانچه ناچار به خوردن غذای نفاخ شدید، روی غذا ریخته و میل كنید. همچنین میتوانید این پودر ها را به دوغ و یا ماست های دربسته خود اضافه کنید.
  • باید بدانید که مصرف قهوه های خیلی تلخ و غلیظ، كه بوی سوختگی نیز دارند، با ممنوعیت مواجه است؛ چرا که این نوع نوشیدنی ها برای مزاج اغلب مردم ایران مناسب نبوده و توصیه میشود که آنها را امتحان هم نکنید؛ زیرا این نوشیدنی ها در شما ایجاد خشكی، سودای زیاد و همچنین صفرای غیر طبیعی خواهد کرد.
  • به طور کلی توصیه میشود از مصرف بیش از حد چای، حتی اگر رقیق باشد، خودداری کنید. چرا که چای مدر بوده و به خشکی مزاج دامن خواهد زد.
  • توجه داشته باشید چنانچه مقداری سكنجبین همراه داشته باشید، عالی است؛ زیرا به شما این امکان را میدهد که از بهترین نوشیدنی بهره مند شوید. علاوه بر آن، از آنجایی که سکنجبین برای همه مزاج ها، مخصوصا برای گرم مزاجان، مفید است میتواند به روند درمان دل درد در پیاده روی اربعین کمک کند.
  • همانطور که گفته شد، توصیه ی ما آن است که از قهوه تلخ و چای عراقی مصرف نکنید؛ اما چنانچه علاقه مند به امتحان این نوع نوشیدنی ها بودید، میبایست از مصلحات آن که روغن بادام و انجیر میباشد، استفاده کنید تا مزاج آن اصلاح شود.
  • از دیگر نکاتی که میتوانید با رعایت آن از ابتلا به دل درد در پیاده روی اربعین جلوگیری کنید، به همراه داشتن مقداری سرکه است. سرکه کمک میکند تا غذای سنگین و چرب راحت تر هضم شده و همچنین حرارت بدن را کاهش میدهد. جهت بهره مندی از خواص سرکه در پیاده روی اربعین، میتوانید مقداری از آن را در آب حل کرده و میل کنید. همچنین میتوانید آن را به غذاهای خود اضافه کنید.
  • به همراه داشتن خاكشیر و افزودن آن به داخل آب و سكنجبین نیز جهت رفع عطش و جلوگیری از ابتلا به یبوست بسیار مناسب میباشد.
  • در پیاده روی اربعین، از گلاب استفاده کنید. دسترسی به گلاب در عراق آسان است و میتوانید از آنجا هم تهیه کنید. بوییدن و خوردن گلاب برای رفع تب و بی خوابی بسیار تاثیر گذار بوده و باعث شادی و بهود خلق و خو میشود. شما میتوانید لباس زیر خود را به گلاب آغشته کنید که هم بوی عرق را میگیرد و هم برای جلوگیری از سوزش ناحیه تناسلی مفید است.
  • همچنین، کسانی كه میخواهند از دم نوش استفاده كنند، مقداری آب جوش را روی نعناع و یا گل گاو زبان ریخته و مصرف کنند. این روش برای سرماخوردگی و اعصاب نیز بسیار مفید است.
  • توصیه میشود افرادی که مستعد ابتلا به یبوست هستند از انجیر، آلو بخارا، تمر هندی تازه و روغن زیتون استفاده كنند. علاوه بر آن، روغن بادام شیرین نیز به عنوان یکی از خوراكی های مفید جهت جلوگیری از یبوست معرفی شده است.
  • علاوه بر درمان دل درد در پیاده روی اربعین، شما میتوانید برای درمان اسهال خونی از تخم بارهنگ استفاده کنید. بدین منظور مقداری تخم بارهنگ را داخل آب جوش ریخته و پس از مدتی میل کنید.
  • برای درمان دل درد، رفع رو دل کردن و یبوست در پیاده روی اربعین، شما میتوانید از روغن مالی کردن روی شکم در جهت عقربه های ساعت با استفاده از روغن بابونه بهره ببرید.
  • توجه کنید چنانچه قبل از سفر و پیوستن به پیاده‌روی اربعین، پاهای خود را حنا بگذارید، میتوانید از تاول و زخم پا تا حد خوبی جلوگیری کنید.
  • همچنین، برای بهبود درد مفاصل، مالیدن روغن بابونه و بادام شیرین به شما توصیه میشود.
  • مصرف سكنجبین و گلاب، و نیز بوییدن گلاب، برای رفع تهوع بسیار تاثیر گذار است.
  • شما میتوانید جهت جلوگیری از خونریزی دستگاه گوارش، جوشانده تخم بارهنگ، که با یک قاشق مرباخوری تخم بارهنگ و یک لیوان آب جوش تهیه میشود، را سه بار در روز، هر ۸ ساعت یکبار، میل کنید.
  • اگر روغن بنفشه به همراه داشته باشید، میتوانید از آن برای رفع سردرد، خصوصاً سردرد ناشی از حرارت و خشکی، استفاده کنید. بدین منظور شما میبایست یک قطره صبح و یک قطره شب از این روغن در بینی خود بچکانید.
  • جهت درمان گرمازدگی و عطش در پیاده روی اربعین، تخم خرفه یا اسفرزه را در آب سرد ریخته تا لعاب داده و میل کنید. این ها ملین نیز هستند. البته میتوانید کمی گلاب داخل لیوان حاوی این ها هم بریزید.
  • جهت درمان گرفتگی گلو، خس خس صدا و تحریک ته حلق گل پنیرک یا بنفشه را در آب سرد بریزید و پس از 20 دقیقه، آب آن را میل کنید.
  • شما میتوانید برای رفع موقت و تسکین دندان درد گل میخک را بر روی دندان و لثه مورد نظر خود قرار دهید.
  • سعی کنید غذای تازه و گرم مصرف کنید و غذا را برای بعد نگه ندارید. زیرا علاوه بر از دست دادن خواص و احتمال فساد مواد غذایی، موجب ایجاد دل درد در شما خواهد شد.
  • مصرف آب جوشیده ولرم شده به همراه عسل، لیمو ترش تازه و همچنین گلاب، جهت بهبود عملکرد سیستم گوارشی و جلوگیری از دل درد در پیاده روی اربعین بسیار توصیه میشود.
درمان دل درد در پیاده روی اربعین
درمان دل درد در پیاده روی اربعین

درمان فوری دل درد در پیاده روی اربعین با مصرف نعناع

مصرف چند عدد برگ تازه نعناع میتواند به بهبود دل درد شما در پیاده روی اربعین کمک کند. بدین منظور میتوانید برگ های تازه نعناع را جویده و یا از شیرینی های فلفل نعناع میل کنید.

همچنین، میتوانید آب سرد را با نعناع تازه طعم دار کرده و یا چای نعناع درست کنید. یک فنجان چای گرم نعناعی میتواند در درمان دل درد شما بسیار موثر واقع شود. میتوانید جهت تهیه ی چای نعناع، ک مشت برگ نعنای خشک شده را به مقداری آب جوش اضافه کرده و به مدت 10 بگذارید تا دم بکشد و سپس آن را میل کنید.

اگر در پیاده روی اربعین دچار دل درد شدید، چای لیمو میل کنید.

اگر در پیاده روی اربعین دچار دل درد شدید، از چای لیمو که در آنجا در دسترس شما قرار میگیرد میل کنید. این چای علاوه بر طعم دلپذیر، به شما کمک میکند تا هر چه زودتر دل درد شما بهبود یابد.

این خاصیت چای لیمو به دلیل اسیدی که در درون آب لیمو وجود دارد، میباشد که به شما این امکان را میدهد تا با تولید اسید بیشتر، اعمال معده شما تقویت و تحریک شده و باعث هضم هر چه سریع تر در شما میشود و این امر سبب درمان دل درد شما میشود.

اگر در پیاده روی اربعین دچار دل درد شدید، در صورت دسترسی، چند قاشق غذا خوری آب لیمو را به آب داغ اضافه کنید و آنرا با حوصله میل کنید تا دل درد شما بهبود یابد.

تأثیر فوق العاده ی سرکه ی سیب در درمان دل درد برای پیاده روی اربعین

از آنجایی که غذاهای عراقی، اغلب سنگین هستند یکی از بهترین روش های درمان دل درد در پیاده روی اربعین، مصرف سرکه سیب است. توجه داشته باشید که شما نباید سرکه سیب را تنها مصرف کنید؛ زیرا میتواند به دندان های شما آسیب بزند.

شما میتوانید جهت بهره مندی از خواص سرکه سیب، از آن نوشیدنی تهیه کنید. بدین منظور شما میبایست سرکه سیب را با آب گرم و یا آب میوه مخلوط کنید. همچنین اگر نتوانستید آن را بخورید، میتوانید مقداری عسل به آن اضافه کنید.

مصرف سرکه سیب برای درمان دل درد در پیاده روی اربعین بسیار فوق العاده است زیرا سرکه سیب باکتری ها را میکشد و قادر است عفونت باکتریایی معده را پاک کند. علاوه بر آن، سرکه سیب اسید معده را متعادل کرده و به مشکلات اسید معده کمک میکند.

خواص باور نکردنی رازیانه برای درمان دل درد در پیاده روی اربعین

رازیانه میتواند دل درد را تسکین داده و فرآیند هضم غذا را در معده ی شما تسهیل کند. علاوه بر آن، رازیانه قادر است گاز معده، ورم معده و همچنین دل درد را کاهش دهد.

چنانچه مقداری رازیانه تازه و خام را در پیاده روی اربعین به همراه خود داشته باشید، میتوانید از خواص فوق العاده آن در درمان دل درد بهره مند شوید.

رازیانه را میتوانید برش داده و با چای بنوشید؛ همچنین میتوانید آن را بجوید. البته چنانچه رازیانه خام پیدا نکردید، دانه های آن را تهیه کنید که برای درمان دل درد بسیار مفید عمل کرده و سوء هاضمه را بهبود میبخشد.

خوردن ماست، جهت درمان دل درد در پیاده روی اربعین، بسیار تاثیر گذار است.

از آنجایی که ماست منبع غنی از پرو بیوتیک ها میباشد، و به همین دلیل است که برای باکتری های معده مفید است، قادر است بدن را متعادل سازی کرده و همچنین شرایط هضم را آسان و فراهم کنند. همین اعمال سبب میشود که ماست در درمان دل درد در پیاده روی اربعین تاثیر گذار باشد.

تنها نکته‌ حائز اهمیت آن است که حتما از ماست های بسته بندی شده و بهداشتی استفاده کنید.

چای دارچین بنوشید و دل درد خود را در پیاده روی اربعین خاتمه دهید.

دارچین یکی از مواد خوراکی است که برای هضم غذا و همچنین کاهش دل درد بسیار مفید است. شما هم میتوانید به صورت مخلوط از دارچین در چای خود استفاده کنید و هم میتوانید آن را بر روی غذای خود ریخته و میل کنید.

البته چنانچه طعم دارچین را دوست ندارید، میتوانید آن را با کمی عسل و یا زنجبیل مخلوط کرده و سپس میل کنید تا در پیاده روی اربعین دل درد شما به طور کامل درمان شود.

آب نمک گرم و درمان دل درد در پیاده روی اربعین حسینی

شاید شما از مخلوط آب گرم و نمک جهت درمان گلو درد استفاده کرده باشید، اما از این به بعد میتوانید آن را روشی برای درمان دل درد نیز بدانید.

آب گرم و نمک به سادگی در پیاده روی اربعین در دسترس شما قرار دارد. جهت استفاده از این روش شما میبایست یک قاشق چای خوری نمک را با یک فنجان آب گرم مخلوط کرده، هم بزنید و سپس بنوشید تا دل درد شما بهبود یابد.

درمان دل درد در پیاده روی اربعین با مصرف زنجبیل

اگر مقداری زنجبیل در دسترس دارید، حتما برای درمان دل درد و همچنین رفع حالت تهوع در پیاده روی اربعین، مصرف کنید.

زنجبیل یک درمان طبیعی و فوق العاده برای درد شکم، درد معده، دل درد و همچنین حالت تهوع می باشد. علاوه بر آن، دارچین حاوی ترکیبات کاملا طبیعی بوده و برای کاهش التهاب، اسید معده، تحریک و هضم غذا موثر است.

مصرف نوشابه و درمان دل درد در پیاده روی اربعین

اگر پس از مصرف غذاهای چرب و سنگین عراقی دچار دل درد شدید، مصرف نوشابه یکی از راحت ترین و در دسترس ترین روش هایی است که میتواند به شما در درمان دل درد کمک کند.

هرچند مصرف نوشابه به طور کلی برای سلامتی خوب نیست، اما اگر این روش را انتخاب کردید، یهتر است از نوشابه های بدون قند استفاده کنید تا خیلی زودتر نتیجه ی این روش را شاهد باشید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *