برگ سیب و این همه خاصیت! + 12 خاصیت شگفت انگیز برگ سیب که از آن بی خبرید
برگ سیب و این همه خاصیت! + 12 خاصیت شگفت انگیز برگ سیب که از آن بی خبرید

طبع و 12 خاصیت شگفت انگیز برگ سیب که از آن بی خبرید

تاریخ نگارش

سپتامبر 1, 2022

دسته‌بندی

طبع و خواص

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

در این مطلب قصد داریم به معرفی برگ سیب که یک گیاه دارویی میباشد و از خواص زیادی برخوردار است بپردازیم.

سیب جزو درختان مثمر است و دارای میوه هایی به شکل گرد و کروی میباد. سیب گونه های متفاوتی دارد که بعضی از آنها طعم شیرین بعضی دیگر طعم ترشی دارند و در وسط این میوه چندین دانه وجود دارد.
اغلب، سیب را بعد از شست و شو با پوست مصرف میکنند. درخت سیب در اغلب مناطق به خوبی رشد میکند. برگ سیب شکل چرمی دارد و به رنگ سبز با شیار های نازک میباشد.

گل های درخت سیب کوچک و در رنگ های قرمز و سفید است که در موقع شکوفایی در فصل بهار منظره ای فوق العاده به وجود می آورند. گل های زیبای درخت سیب در آخر به میوه سیب تبدیل میشوند.

برگ سیب سرشار از ویتامین است و از ارزش غذایی و دارویی بالایی برخوردار است که از این موارد میتوان به: روی، آهن، فسفر، مس و آلمینیوم اشاره کرد. همچنین برگ سیب دارای کومارین، فلانوئیدها، ساپونین و نانن نیز میباشد.

 خواص برگ سیب در طب سنتی چیست؟

  • درمان اسهال با برگ سیب: حدود صد و بیست گرم برگ سیب خشک شده را به یک لیتر آب خیس کنید. پس از گذشت دوازده دقیقه آن را بجوشانید و بعد از گذشت دوازده دقیقه دیگر دم کنید. حال از صافی رد کنید و پس از غذا به میزان یک استکان میل نمایید. این دمنوش برای درمان التهاب کلیه و مثانه عالی است و اسهال را نیز درمان میکند.
  • درمان بوی عرق در طب سنتی با برگ سیب: برگ تازه سیب را بکوبید و آب آن را بگیرید سپس با کمی توتیا در آب ترکیب کنید و روی پوست خود بمالید. این کار در رفع بوی بد عرق بسیار موثر است.
  • درمان ورم در طب سنتی با برگ سیب: سعی کنید در اوایل ورم خود از ضماد تازه برگ سیب استفاده کنید. این ضماد برای تحلیل ورم های گرم بسیار مفید میباشد.
  • درمان خونریزی شدید قاعدگی در طب اسلامی: برگ سیب را به مدت هفت روز و هر صبح به مقدار هفت مثقال با نان میل کنید. این کار سبب درمان خونریزی شدید قاعدگی میشود.

برگ سیب چه خاصیتی دارد؟

در زمستان که ممکن است بدن شما به دلیل کمبود ویتامین و مواد معدنی دچار بیماری شود، مصرف چای برگ سیب یک گزینه فوق العاده میباشد.

برگ سیب دارای خاصیت ضد التهابی است و به درمان اختلالات گوارشی، زخم معده و روده، گاستریت و… کمک بسزایی میکند.

دمنوش این گیاه  ادرار آور است و در درمان التهاب مثانه و کلیه ها نیز موثر است.

برگ سیب دارای خاصیت ضد روماتیسم و ضد تب (تب بر) است.

سیب و برگ سیب از خاصیت ضد سمی برخوردار میباشند.

طبع و خواص برگ سیب
طبع و خواص برگ سیب

خواص برگ سیب زرد:

سیب زرد و برگ های آن برای درمان زخم معده مفید است. سیب زرد حاوی ترکیبات فنولیک است و دارای خاصیت ضداکسید میباشد که به درمان زخم معده و زخم های گوارشی کمک بسزایی میکند. خاصیت ضداکسید برگ سیب زرد قادر است سطح غشای مخاطی را متعادل کند و هرگونه استرس اکسیداتیو در لوله های گوارشی را رفع نماید.

نحوه دم کردن برگ سیب به چه صورت است؟

حدود صد و بیست گرم برگ سیب را برای دمنوش برگ سیب تهیه نمایید و با یک لیتر آب جوش به مدت یک ربع دم کنید. از این دم کرده به صورت روزانه و هر روز به مقدار دو استکان میل نمایید.

طرز تهیه جوشانده پوست خشک سیب چگونه است؟

برای تهیه این جوشانده باید حدود ده گرم پوست سیب خشک را به همراه صد گرم آب به مدت پانزده دقیقه بجوشانید و پس از اینکه کمی خنک شد میل کنید.

عوارض برگ سیب چیست؟

برگ سیب از خواص زیادی برخوردار است اما زیاده روی در مصرف آن ممکن است با عوارضی همراه باشد.

هرچند درباره عوارض احتمالی این گیاه تحقیقات جدی صورت نگرفته اما باید بدانید که برخی افراد ممکن است به مصرف این گیاه حساسیت داشته باشند، افرادی مثل: خانم های باردار، نوزادان و کودکان، افراد مبتلا به بیماری های خاص، افرادی که دچار حساسیت میباشند.
پس اگر جزو این افراد هستید بهتر است قبل از مصرف برگ سیب با پزشک خود مشورت نمایید.

مصلح سیب چیست؟

مصلح سیب در طب سنتی دارچین و گلنگبین میباشد. در طب سنتی دارچین، عسل و گل قند نیز از مصلحات سیب ترش میباشند.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *