13 روش فوق العاده برای درمان آپاندیس در طب سنتی+ درمان در خانه
13 روش فوق العاده برای درمان آپاندیس در طب سنتی+ درمان در خانه

13 روش فوق العاده برای درمان آپاندیس در طب سنتی+ درمان در خانه

تاریخ نگارش

دسامبر 27, 2022

دسته‌بندی

تدابیر و توصیه ها

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

احساس دردی شدید در قسمت شکم یکی از اولین علائم بروز آپاندیست می باشد. درد ایجاد شده با گذشت زمان به دلیل التهاب و فشار آپاندیس افزایش پیدا می کند. درمان آپاندیس که در ادامه به آن می پردازیم برای تسکین درد های خفیف است و اگر شدید بود باید هرچه زودتر به پزشک مراجعه کرد.

آپاندیس زایده ای کرمی مانند می باشد که در اول روده بزرگ وجود دارد و همانند کیسه ای کوچک و باریک است که دهان آن به سمت روده بزرگ باز می شود و ته آن بسته می باشد. یکی از دلایلی که سبب ایجاد عفونت در این زایده می شود همان بسته بودن انتهای آن است زیرا وقتی سر این کیسه بسته باشد میکروب ها خیلی زود درون آن رشد می کنند و موجب ایجاد عفونت و التهاب می شوند که به این عفونت به وجود آمده آپاندیست می گویند.

همانطور که گفتیم یکی از اولین علائم بروز آپاندیست، احساس درد در قسمت شکم است به این صورت که فرد مبتلا ابتدا در ناحیه ناف احساس درد می کند که این درد با گذشت زمان پایین تر می آید و به ناحیه راست شکم انتقال پیدا می کند.

در این مرحله اگر فرد درمان نشود ممکن است آپاندیس سوراخ شود و باعث ایجاد التهاب و دردی زیاد شود. در ادامه این مطلب از طب شناس همراه ما باشید تا به درمان آپاندیس در طب سنتی بپردازیم.

درمان آپاندیس در خانه:

سیر:

سیر گیاهی فوق العاده است که خاصیت های درمانی بی شماری دارد. چینی ها از سیر برای درمان انواع عفونت ها و التهاب ها بهره می برند. برای درمان آپاندیس کافیست یک حبه سیر تازه را پوست بگیرید و آن را بجوید سپس بعد از آن یک لیوان آب بنوشید. شما می توانید از سیر برای تهیه انواع سالاد، غذا و… نیز استفاده نمایید. اگر با طعم تند سیر مشکل دارید، نزد پزشکان طب سنتی بروید تا برای شما کپسول سیر تجویز نمایند.

ماش:

ماش جزو خانواده عدس و نخود است. ماش سرشار از پروتئین، فیبر، منیزیم، آنتی اکسیدان و… است. ماش با داشتن مواد مغذی یک گزینه عالی برای درمان آپاندیست است. مصرف حبوبات از اجتماع سم ها در آپاندیس پیشگیری می نمایند و سبب کاهش نشانه های این بیماری می شوند.

برای مصرف ماش کافی است یک مشت از آن را حدود دوازده ساعت در آب خیس کنید و پس از گذشت دوازده ساعت آن را میل نمایید.

زنجبیل:

زنجبیل دارای ترکیب جینرول می باشد که مثل یک ضد التهاب عمل می نماید. از همین رو مصرف زنجبیل به از بین رفتن درد و تورم ناشی از آپاندیس کمک بسزایی می نماید. زنجبیل بر درمان حالت تهوع و استفراغ این بیماری نیز موثر می باشد. شما می توانید از زنجبیل به همراه چای استفاده کنید.

برای درست کردن این چای باید حدود یک قاشق چایخوری از پودر زنجبیل را به یک استکان آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید کمی دم بکشد. این چای را روزی دو مرتبه مصرف کنید. شما می توانید روزانه یک مرتبه از دمنوش زنجبیل برای ماساژ شکم نیز استفاده نمایید.

درمان آپاندیس
درمان آپاندیس

برگ ریحان:

برگ ریحان برای تهیه انواع غذاهای ایتالیایی مورد استفاده قرار می گیرد. ریحان دارای مقادیر زیادی ترکیب های فنول و فلاونوئید است که مصرف آن سبب کم شدن گاز های روده می شود. ریحان به کاهش تب های خفیف نیز کمک می نماید.

برای استفاده از این گیاه پر خاصیت، مقداری از برگ ریحان را به کمی پودر زنجبیل در ظرفی مناسب بریزید و به آن مقداری آب اضافه نمایید. ظرف را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید بجوشد تا به نصف برسد. جوشانده شما حاضر است، اسن جوشانده را به صورت روزانه یک مرتبه استفاده کنید. شما می توانید از برگ ریحان برای تهیه انواع سالاد نیز استفاده کنید تا از خواص بیشمار آن از جمله پیشگیری از ورود باکتری ها به بدن بهره مند شوید.

جنسینگ:

جنسینگ به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک بسزایی می کند و از خاصیت ضد التهابی برخوردار می باشد. جنسینگ تاثیر آنتی اکسیدانی دارد و مصرف آن سبب کاهش درد های مزمن می شود. برای درمان آپاندیس می توان جنسینگ را حدود یک ربع در پانصد میلی لیتر آب جوشاند و سپس صاف کرد. می توانید برای شیرین کردن دمنوش از عسل استفاده کنید. از این چای به صورت روزانه سه مرتبه استفاده نمایید تا به نتیجه مطلوب برسید.

روغن کرچک:

روغن کرچک یکی از بهترین راه ها برای درمان آپاندیس در خانه است. روغن کرچک به کاهش التهابات کمک می کند و مصرف خوراکی آن سبب بهبود عملکرد روده می شود. برای استفاده از این روغن باید یک پارچه فلانل تهیه نمایید و روی آن حدود دو الی سه قاشق از این روغن بریزید. پارچه آغشته به روغن کرچک را روی شکم خود قرار دهید. این کار را هر چهار ساعت یک بار تکرار کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

تخم شنبلیله:

تخم شنبلیله سرشار از ترکیب های ضد میکروبی است که مصرف آن بر بهبود عملکرد دستگاه گوارش موثر می باشد. تخم شنبلیله درد را کاهش می دهد و از بروز چرک پیشگیری می نماید. برای تهیه چای تخم شنبلیله باید کمی از آن را به حدود یک لیوان آب اضافه کنید و اجازه دهید خیس بخورد. بعد از خیس خوردن آن را حدود ده دقیقه بجوشانید. دمنوش شما حاضر است، اجازه دهید کاملا خنک شود سپس آن را بنوشید. این دمنوش را باید روزانه دو مرتبه مصرف نمایید.

لیمو:

لیمو جزو خانواده مرکبات است و دارای مقادیر زیادی ویتامین C می باشد. لیمو بر تقویت سیستم ایمنی نیز موثر می باشد و به کاهش یبوست کمک بسزایی می نماید. برای درمان آپاندیس باید مقداری آب لیمو تازه را به حدود یک دوم استکان آب بیافزایید و بنوشید. این نوشیدنی را به صورت روزانه یک مرتبه استفاده کنید و تا وقتی که درد آپاندیسیت تسکین می یابد ادامه دهید. برای شیرین کردن این نوشیدنی می توانید از عسل استفاده کنید.

برگ نعنا:

نعنا از خاصیت آرام بخش بهره مند است و یک گزینه شگفت انگیز برای درمان آپاندیس می باشد. مصرف نعنا سبب کاهش گاز روده، از بین رفتن تهوع و استفراغ و… می شود. برای درست کردن دمنوش نعنا کافی است کمی برگ تازه نعنا را تهیه کنید و در مقداری آب بریزید و روی حرارت قرار دهید و حدود بیست دقیقه بجوشانید.

این دمنوش را به صورت روزانه یک مرتبه به مقدار یک استکان استفاده کنید. برای اینکه سریع تر به نتیجه مطلوب برسید می توانهید کمی پودر چریش نیز به دمنوش بیافزایید.شما می توانید به جای این دمنوش، کمی برگ نعنا را بجوید و سپس مقداری آب بعد از آن بنوشید.

آب قاشقی:

آب قاشقی گیاهی چینی است که علاوه بر درمان آپاندیس خواص دیگری همچون ترمیم بافت های آسیب دیده نیز دارد. آب قاشقی از خاصیت ضد باکتری و ضد التهاب برخوردار است که می تواند بر درمان زخم ها موثر باشد. این گیاه دارای مقادیر زیادی از انواع مواد مغذی مانند ویتامین C است که قادر است سبب تقویت سیستم ایمنی شود.

برای استفاده از این گیاه باید کمی از آن را با حدود یک استکان آب بجوشانید و روزانه دو مرتبه استفاده نمایید. بیماران دیابتی و فشار خون باید از مصرف این گیاه پرهیز نمایند.

روغن بادام:

برای درمان آپاندیس و کاهش درد آن باید کمپرس آب گرم را در ناحیه شکم خود قرار دهید و بعد از آن روغن بادام استفاده نمایید. برای این منظور کمی پنبه را با آب داغ خیس کنید و روی ناحیه مورد نظر قرار دهید. برای کاهش درد ناشی از آپاندیس بعد از این کار با کمی روغن بادام به مدت نیم ساعت قسمت مورد نظر را ماساژ دهید.

مایعات بنوشید:

استفاده مرتب از آب بر دفع سموم از بدن بسیار موثر می باشد. شما با مصرف مایعات می توانید از بروز یبوست جلوگیری نمایید و به بهبود عملکرد روده ها کمک کنید. آب سبب عملکرد صحیح کلیه ها و روده ها می شود.

اگر دچار آپاندیسیت مزمن هستید باید به صورت روزانه پانصد میلی لیتر باترمیلک مصرف نمایید اما اگر آپاندیس درحال پیشرفت نباشد باید روزانه یک استکان آب گرم مصرف کنید. افرادی مبتلا به آپاندیسیت، باید از خوردن نوشیدنی های کافئین دارد پرهیز نمایند زیرا موجب تشدید بیماری می شود.

قاصدک:

طب چینی از قاصدک برای درمان انواع بیماری های شکمی استفاده می نماید. قاصدک دارای مقادیر بالایی پتاسیم است و از خاصیت ملین برخوردار می باشد. این گیاه کمک زیادی به تسکین درد آپاندیس و درمان آپاندیس می کند.

مصرف این گیاه سبب دفع سموم از بدن می شود. برای رسیدن به نتیجه مطلوب می توانید از برگ قاصدک برای تهیه انواع سالاد یا دمنوش استفاده نمایید. افراد مبتلا به دیابت یا افرادی که دچار مشکلات کلیوی هستند نباید از قاصدک استفاده کنند.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *