خواص و مضرات سیب
خواص و مضرات سیب

سیب بخورید اما زیاده روی نکنید!

تاریخ نگارش

دسامبر 31, 2022

دسته‌بندی

اخبار

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

سیب یکی از میوه های پرطرفدار است که در همه فصل ها می توان از آن استفاده کرد. از جمله خواص سیب تنظیم قند و کاهش کلسترول خون، روشن کننده پوست، پیشگیری از پارکینسون و بیماری‌های سرطانی، تقویت سیستم ایمنی بدن، سم‌زدایی کبد، سلامت استخوان‌، حفظ سلامت قلب و تقویت دستگاه گوارش است.

 مصرف سیب سرخ برای سلامتی موثر است. در طب سنتی مزاج سیب شیرین، گرم و تر است. خوردن و بوییدن سیب نشاط‌ ‌آور بوده و سبب تقویت اعضای اصلی و حیاتی بدن شامل کبد و قلب و مغز می‌شود.

سیب علاوه بر اینکه پاک کننده دهان، دندان و معده است، سیستم گوارش را از وجود ذرات باقیمانده از غذا پاک می‌کند.

سیب خوشبو کننده معده و دهان است و خوردن سیب پیش از غذا موجب پاکسازی معده و برانگیختن اشتها می‌شود.

در مواقع بیماری به‌ دلیل اینکه توان جویدن و هضم کردن کم می‌شود، برای راحتی بیمار و نیل سریع‌تر به اثرات درمانی، اغلب به جای خود میوه، آب یا کمپوت (پخته) سیب توصیه می‌شود.

مصرف سحرگاهی سیب و آب سیب موجب می‌شود که فرد در طول روزه‌داری از عطش، التهاب معده، کاهش تمرکز و بی‌حوصلگی دور بماند.

نوشیدن آب پس از خوردن سیب و دیگر میوه‌ها ممنوع است، چرا که هضم آن را دچار اختلال می‌کند و همچنین باعث فساد در معده می‌شود.

خواص سیب
خواص سیب

تا زمانی سیب کاملاً از معده خارج نشده نباید اقدام به غذا خوردن کرد. زیاد خوردن سیب به خصوص سیب نارس باعث نفخ، تولید باد، ضعف هضم و ایجاد درد شکم می‌شود و همچنین مصرف آن در افراد دارای معده مرطوب مضر است. البته مربای سیب برای سرد مزاجان و معده‌های سرد بهتر از سایر اشکال آن مانند، خام، آب و رب آن خواهد بود.

خوب است افراد در هفته (هفته‌ای یک‌بار) یا حداقل در ماه (۲ تا ۳ بار) سیب را ناشتا میل کنند و تا ۲ ساعت بعد از آن چیزی نخورند. همچنین در این موارد توصیه می‌شود هنگام نماز صبح یک عدد سیب بخورند و صبحانه را با فاصله از آن میل کنند.

مصلح سیب شیرین دارچین و گلنگبین است. تحقیقات اخیر نشان داده که در بین انواع سیب‌ها، سیب قرمز فواید به مراتب بیشتری دارد و در بین ۸ نوع سیب شناخته شده، آنتی اکسیدانت‌های موجود در پوست سیب قرمز بیشتر است. البته رنگ قرمز تیره سیب نشان دهنده وجود مقادیر فراوان از آنتی اکسیدانت در آن است که آن را به یک میوه جادویی تبدیل می‌کند.

هنگام خوردن سیب نباید پوست آن را جدا کرد مگر اینکه مشکل گوارشی وجود داشته باشد و پزشک متخصص، خوردن پوست میوه‌ها را ممنوع کرده باشد، چرا که آنتی اکسیدانت موجود در پوست سیب ۶ برابر گوشت آن است و به همین دلیل پوست گرفتن سیب توصیه نمی‌شود.

مصرف سیب سرخ برای سلامتی فایده‌های بسیاری دارد و تنظیم قند خون، کاهش کلسترول خون، روشن کننده پوست، پیشگیری از پارکینسون، سفید کننده دندان‌ها، درمان جوش و آکنه، تقویت سیستم ایمنی بدن، سم‌زدایی کبد، سلامت استخوان‌ها، جلوگیری از بیماری سرطان، حفظ سلامت قلب، تقویت دستگاه گوارش، درمان کم خونی، تقویت قدرت بینایی، جلوگیری از آلزایمر، لاغری، سرماخوردگی، جلوگیری از ابتلای جنین به آسم و «خس خس» سینه با مصرف سیب در دوران بارداری و غیره نمونه‌هایی از تاثیر مصرف سیب بر سلامتی بدن را می‌توان نام برد.

دمنوش سیب و دارچین دارای عطر و طعم بسیار دلنشینی بوده و تاثیر بسزایی در رفع خستگی و ریکاوری بدن یا همان بازیابی انرژی دارد.

یکی از اصلی‌ترین خواص نوشیدنی دارچین و سیب، سم‌زدایی از بدن است. این نوشیدنی ادرارآور و به هضم غذا کمک می‌کند، جلوی اشتها را می‌گیرد و برای سلامت قلب بسیار مفید است. در مواقع ضعف بدن و یا سرما خوردگی نوشیدن دمنوش سیب و دارچین می‌تواند بسیار مفید باشد.

دمنوش سیب و دارچین، قند و کلسترول خون را کنترل کرده و خواص بی‌شمار سیب بر روی دستگاه عصبی انسان اثر مثبت می‌گذارد. همچنین حاوی انواع ویتامین‌های گروه «ب و منیزیم و فسفر» است.

منبع: برترینها

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *