طبع و خواص برگ به در طب سنتی
طبع و خواص برگ به در طب سنتی

طبع و خواص برگ به در طب سنتی ایرانی و اسلامی+ مضرات و مصلحات

تاریخ نگارش

می 3, 2023

دسته‌بندی

ادویه‌ و گیاهان دارویی

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

برگ به یکی از گیاهان دارویی بسیار مفید برای بدن می باشد که می توانید به صورت دمنوش مصرف کنید و میل کنید. به یکی از میوه های بسیار پر خاصیت می باشد که می توانید با آن انواع خورش و مربا و غذا ها اینا را تهیه کنید.

این میوه زرد رنگ یومی ایران و ترکیه و ازبکستان و چین می باشد و دارای رایحه بسیار حاص و خوب می باشد. بسیاری از افراد نمی دانند که برگ به خواص بسیار زیادی که خیلی ها اطلاع ندارند و شما می توانید برای درمان بیماری ها از آن استفاده کنید. شما می توانید به تهیه دمنوش از خواص خوب این گیاه دارویی بهرمند شوید.

طبع خواص برگ به

چنانچه در رابطه با طبع برگ به سوالاتی نظیر: طبع برگ به چیست؟ و یا، طبع برگ به گرم است یا سرد؟ و یا حتی، طبع برگ به تر است یا خشک؟ سوالاتی برای شما پیش آمده است، خوب است بدانید که طبع برگ به گرم و معتدل است.
بنابراین برگ به برای سرد مزاجان مناسب بوده و توصیه می شود گرم مزاجان در مصرف آن دقت نموده و حتما آن را با مصلحاتش مصرف کنند.

خواص فوق‌العاده‌ی برگ به

  • برگ به برای درمان سرفه موثر است.
  • برگ باعث درمان کم خونی می شودو
  • برگ به می تواند قند خون را متعادل کند.
  • برگ به میکروب های مضر در دستگاه گوارش را از بین می برد.
  • برگ به از خشکی پوست جلوگیری می کندو
  • برگ به برای بهبود عملکرد کلیه ها بسیار مناسب است.
  • برگ به از عملکرد کبد محافظت می کند.
  • برگ به می توانید تب را پایین بیاورد.
  • برگ به استرس و خستگی را کم می کند.
  • برگ به برای معده و انگل نیز مفید می باشد.
خواص برگ به
خواص برگ به

خواص ضدعفونی کنندگی

برگ به یک ضد عفونی کننده بسیار قوی می باشد که برای زخم های سطحی بسیار مناسب است برای استفاده از ضماد این برگ به باید آن را با مقداری آب بجوشانید و زمانی که نرم شد برگ به را سطح زخم قرار دهید و یا می توانید برای شستن زخم نیز استفاده کنید.

خواص برگ به برای فشار خون

برگ به حاوی پکتین می باشد. پکتین ترکیب است که می تواند به گردش خون کمک کند و علاوه بر آن با مصرف منظم برگ به می توانید فشار خون منظمی نیز داشته باشید و از پر فشاری خون پیشگیری کنید. شما می توانید در هفته دو الی سه بار دمنوش برگ به میل کنید.

خواص برگ به برای اسهال

اگر به طور مداوم دچار اسهال می شوید بهتر است یک بار برگ به را امتحان کنید. شما می توانید از برگ به تازه یا خشک استفاده کنید. در این گیاه ۱۸ ترکیبات فنلی از آنتی اکسیدان های بسیار طبیعی وجود دارد که برای درمان اسهال بسیار مناسب است و شما می توانید با خوردن این دمنوش علاوه بر رفع اسهال به دستگاه گوارش خوب کمک کنید.

خواص برگ به برای قلب

برگ به منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها می باشد و این آنتی اکسیدان با استرس متابولیک مبارزه می کند و آن را کاهش می دهد و التهابات را نیز کم می کند و شما در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند و طبق برخی تحقیقات آنتی اکسیدانی به نام فلاونول و کورستین التهاب را کاهش می دهد و شما را در برابر بیمارهای مزمن مانند بیماری قلبی محافظت می کند.

خواص برگ به برای کاهش کلسترول

طی تحقیقات جدید عصاره برگ به می توانید سطح کلسترول را کاهش دهید. در این تحقیق انجام شده افزادی که عصاره برگ را جوشاندن و به مدت ۱۲ هفته مصرف کردند مشاهده کردند سطح کلسترول بد آن ها به صورت قابل ملاحظه ی کاهش پیدا کرده است و از این رو می توانیم نتیجه بگیریم که برگ بو برای سطح کاهش تری گلیسیرید بدن مناسب است.

خواص برگ به برای پوست

عصاره برگ به برای پوست بسیار مناسب است و شما می توانید آسیب های پوستی ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید را ترمیم کنید و پوستی صاف داشته باشید و همچنین برگ به یک آبرسان طبیعی می باشد که می تواند رطوبت پوست را تقویت کند. همچنین برگ به برای خارش و نارحتی های پوستی مانند گزیدگی نیز مناسب است زیرا پلی فنول در برگ به وجود دارد.

خواص برگ به برای لاغری

برگ به همانند دیگر گیاهان دارویی می تواند به لاغری کمک کند. شما می توانید در کنار ورزش کردن از دمنوش برگ به نیز کمک بگیرید زیرا برگ به دارای فیبر و ترکیبات مغذی بسیار مهمی می باشد که می تواند در رژیم لاغری به شما کمک کند.

خواص برگ به برای سرما خوردگی

همان طور که در بالا اشاره شد برگ به آنتی اکسیدان بسیار مقوی دارد و دم کرده این گیاه باعث می شود سرگیجه و تب و سرفه و عطسه در دوران سرما خوردگی کاهش دهد. شما می توانید برگ به را با گیاهان دارویی دیگر ترکیب کنید و یک دمنوش بسیار مقوی در زمان سرماخوردگی میل کنید.

خواص برگ به برای ریه

این گیاه برای درمان مشکلات ریوی و تسکین در د و ناراحتی قفسه سینه و نرم کردن مخاط و گرفتگی سینه و گلو گزینه بسیار خوبی می باشد و شما می توانید آن را به صورت جوشانده و یا به صورت ضماد روی سینه قرار دهید و با یک پارچه روی آن را بپوشانید.

خواص برگ به برای تورم چشم

برای کاهش تورم و التهاب چشم می توانید از برگ های نرم شده به استفاده کنید. بدین صورت که برگ های سایز بزرگ را داخل آب جوش قرار دهید و صبر کنید تا نرم شود و بعد برگ ها را روی چشم قرار دهید تا باعث کاهش تورم چشم شود.

خواص برگ به برای تقویت موی سر

یکی دیگر از خواص خوب برگ به برای تقویت موی سر می باشد شما می توانید برگ به را بجوشانید و جوشانده آن را به موی سر بزنید و یک کلاه پلاستیکی روی سر قرار دهید و بعد از ۱ ساعت مو ها را بشورید. این کار باعث تقویت ریشه مو و کاهش ریز مو می شود.

مضرات و منع مصرف های برگ به

  • پیش از هر چیز، توصیه می شود از مصرف خودسرانه گیاهان دارویی و همچنین مکمل های گیاهی خوداری کنید.
  • توجه به این نکته حائز اهمیت است که دارو های گیاهی کاملا بی خطر و بدون عوارض نیستند؛ بنابراین نمیتوان بدون نظر پزشک و در هر شرایطی از آنها استفاده کرد.
  • در صورت بروز هر گونه واکنش آلرژیک، میبایست سریعاً مصرف گیاه دارویی را قطع کنید.
  • عوارض جانبی گیاهان دارویی را جدی گرفته و در صورت بروز آنها، به پزشک مراجعه کنید.
  • در صورت وجود هر گونه بیماری زمینهای نظیر فشار خون یا دیابت و یا مصرف داروهای شیمیایی، با پزشک خود مشورت کنید؛ چرا که همزمانی مصرف برخی دارو های شیمیایی و گیاهان دارویی می تواند عوارضی جدی به دنبال داشته باشد.
  • با توجه به اینکه برخی گیاهان دارویی با بعضی از داروهای خاص تداخل دارند، توصیه می شود در صورتی که بیماری های خاص داشته و داروهای خاصی را مصرف می کنید، حتما از عدم تداخل گیاهان دارویی با داروهای خود اطمینان حاصل نمایید.

مصلحات برگ به

با توجه به طبع گرم برگ به، توصیه میشود که گرم مزاجان آن را با مصلحاتش که شامل عرق ریواس و عرق کاسنی میشود مصرف کنند تا طبع و مزاج برگ به اصلاح شود.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *