درمان-کرونا-در-طب-سنتی-ایرانی-اسلامی-در منزل-کویید-19
درمان-کرونا-در-طب-سنتی-ایرانی-اسلامی-در منزل-کویید-19

درمان کرونا در طب سنتی ایرانی اسلامی + طبع و درمان

تاریخ نگارش

آگوست 6, 2020

دسته‌بندی

تدابیر و توصیه ها

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

کوید نوزده covid 19 یا همان کرونا، بیماری است که این روزها جهان را به خود مشغول کرده است. میلیون ها نفر به آن مبتلا شده اند و صدها هزار نفر جان خود را از دست داده اند.
تلاشها برای کاهش سرایت این ویروس به افراد، و پیدا کردن راه های درمان موثر تر همچنان ادامه دارد. چندین کشور، از جمله ایران، پیشتاز تولید واکسن کرونا هستند و جهان چشم به راه معجزه ای که این ویروس کوچک اما خشمگین را مهار کند!

کرونا از دیدگاه طب سنتی و ایرانی و اسلامی

متخصصان طب سنتی نیز پا به پای پزشکان و متخصصان علوم آزمایشگاهی تلاش می کنند تا دست کم با سرعت بخشیدن روند بهبودی و درمان بیماران در این مسیر تاثیرگذار باشد روش های های روش های های مختلف درمانی کرونا نیز از دیدگاه طب سنتی معرفی شده است.
مزاجها در طب سنتی به چهار دسته دم، صفرا، بلغم و سودا تقسیم می شود . افراد دارای طبع دموی و صفراوی گرم مزاج و افراد بلغمی و سودایی سرد مزاج هستند.
به نظر می‌رسد که کرونا بیشتر در افراد سرد مزاج بروز می‌کند البته افراد گرم مزاج هم به این بیماری مبتلا شده‌اند اما بدن آنها در مبارزه با بیماری مقاومت بیشتری را نشان داده است.
بنابراین اغلب سرد مزاجان و همچنین گرم مزاجانی که اخلاط سرد در بدن آنها غلبه کرده است، به کرونا مبتلا شده اند.
از این بررسی نتیجه میگیریم که ویروس کرونا در بدن های سرد را بیشتر مورد هدف قرار می‌دهد و تقویت بدن و غلبه بر سردی می تواند در جلوگیری از ابتلا یا بهبودی سریعتر بیماران موثر باشد

پیشگیری از کرونا در طب سنتی

تقویت بدن می‌تواند راه را برای ویروس کرونا ببندد یا اگر به این بیماری مبتلا شدید اثرات سوء آن را در شما کاهش دهد و سرعت بهبودی شما را بالا ببرد بنابراین لازم است که در این ایام علاوه بر رعایت نکات بهداشتی در جهت تقویت سیستم ایمنی بدن خود بکوشید. در ادامه از جمله و روش‌هایی که می‌توانید برای تقویت بدنتان در پیش بگیرید مواردی را می آوریم:
– روزانه مقداری عسل بخورید. عسل همان معجون شفابخشی است که خداوند در سوره نخل از آن یاد می کند
– روزانه قفسه سینه و سینوس ها را با روغن های گرم مثل سیاهدانه ماساژ دهید این کار سیستم تنفسی شما را گرم و فعال نگه میدارد
– برای ضدعفونی کردن سیستم تنفسی خود، روزانه آب نمک قرقره کنید. می توانید اب نمک را با مقداری عسل یا سرکه خانگی همراه کنید تا تاثیر بیشتری دریافت کنید
– خوراکی های خون ساز بخورید یکی از بهترین ترکیبات برای این کار، ترکیب سیب رنده شده، عسل و عرق بیدمشک است
– پر خوری نکنید و غذاهای گرم را در دستور غذایی خود قرار دهید. غذاهایی مثل کاچی و فسنجان از این دسته غذاها هستند. غذاهای سرد را حتما همراه با مصلح مصرف کنید. مثلا در ماست سیاهدانه بریزید یا پنیر را همراه گردو میل کنید و…
-دمنوش ها را فراموش نکنید. دمنوش اویشن یکی از بهترین گزینه ها است. آویشن در تقویت معده و رفع بلغم و بالابردن کیفیت عملکرد سیستم تنفسی و ایمنی بدن بسیار موثر است.

داروی امام کاظم را فراموش نکنید. این دارو تاثیر بسیار بالایی در تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری های مختلف دارد.

روش های درمان کرونا در طب سنتی

تا به امروز درمان قطعی برای کرونا معرفی نشده و پزشکان و طبیبان طب سنتی در تلاشند تا با تقویت بدن و مقابله با عوارض کرونا در بدن به مبتلایان کمک کنند تا دوران نقاهت را آسانتر بگذرانند از جمله این روشها این روشها کنترل تب و جلوگیری از کاهش آب بدن و…. است
طب سنتی روش های زیر را برای درمان سریعتر کرونا پیشنهاد می کند.
-مصرف آب سیب؛ روزانه یک لیتر
– ترکیب کردن چای کوهی، آویشن، مرزنجوش، پونه، کُلک و دارچین به نسبت مساوی و مصرف دم کرده ان سه نوبت در روز
– ترکیب کردن قدومه، نشاسته، تخم مَرو، گل پنیرک، گل ختمی، پرسیاوشان و زوفا به نسبت مساوی و خوردن ان توسط بیمار سه نوبت در روز به میزان یک قاشق مربا خوری
– اسطوخودوس،اکالیپتوس،مرزنجوش،گل بابونه، برگ گیاه مورد را به نسبت مساوی ترکیب کرده و در یک لیتر اب جوشانده و از بخور آن استفاده شود. این کار سیستم تنفسی را پاکیزه کرده و مجاری آن را باز می کند.

درمان کرونا با بخور جوش شیرین در منزل

به توصیه حکیم روازاده بخور جوش شیرین می تواند اثر مثبتی در درمان کرونا داشته باشد. بخور جوش، شیرین با پاکسازی ریه و مجاری تنفسی از عفونت ها و عوامل بیماری زا، بیماران در درمان کرونا بسیار کمک کرده است.
بهتر است برای انجام این کار از دستگاه بخور استفاده نکنید و به روش سنتی و با استفاده از کتری معمولی یا کتری برقی انجام دهید.

با همین روش ساده طب سنتی ایرانی اسلامی بسیاری از بیماران کرونایی که شدت بیماری آنها کمتر بوده و نیاز به رسیدگی اورژانسی در بیمارستان نداشته اند در خانه درمان شده اند.

لطفا اگر بیمار شما به سبب اطلاع دیرهنگام، در مرحله پیشرفته بیماری کرونا قرار دارد. حتما به اورژانس بیمارستان مراجعه کنید. تنگی نفس از اثرات شایع بیماری کروناست که در نوع پیشرفته باعث کاهش سطح خون و حتی سکته مغزی بیماری و در نهایت مرگ بیمار منجر می‌شود. اگر بیمار شما دچار تنگی نفس و سرگیجه و حالت تهوع است بی درنگ به اورژانس بیمارستانی مراجعه کنید.

تیم طب شناس

روش صحیح استفاده از بخور جوش شیرین در منزل

برای کمک به درمان کرونا در منزل بهتر است یک کتری را به میزان یک سوم ان از آب پر کنید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید، سدس نصف قاشق غذاخوری جوش شیرین در ان ریخته و یک ملحفه یا چادر و… را روی سر خود انداخته و روی بخور کتری بگیرید. با بینی نفس عمیق کشیده و از دهان خارج کنید.
لازم است که این کار را پنج مرتبه متوالی و هربار به مدت دو تا سه دقیقه انجام دهید. پس از هربار استقاده کتری را خالی کرده و دوباره پر کرده و بجوشانید و…توجه داشته باشید که در زمان استفاده از بخور باید چشم هایتان را ببندید.
بخور جوش شیرینی در افراد سالم برای پیشگیری و در بیماران به جهت درمان بیماری موثر است با توجه به اینکه بیشتر مراجعات به بیمارستان دلیل مشکلات تنفسی و استفاده از تجهیزات کمک تنفسی بیمارستان است استفاده از می‌تواند در کاهش مراجعه به بیمارستان ها بسیار تاثیرگذار باشد

روغن 5 میوه و درمان کرونا

برای تهیه روغن پنج میوه (به، سیب، کدوحلوایی،شلغم،هویج زردک) را به نسبت مساوی ریز خورد کرده یا رنده کنید سپس با مقدار کمی آب روی حرارت کم دقیقه پیش از پایان پخت یک تادوقاشق شیره انکور به ان اضافه کنید.
مصرف روزانه یک قاشق از این ترکیب در بیماران باعث بهبودی سریعتر و ایجاد عوارض کمتر می شود.

کلید واژه های این متن عبارت انداز: درمان کرونا در طب سنتی و درمان کرونا در طب اسلامی و بهبود کرونا در طب ایرانی اسلامی و درمان طب سنتی کرونا و درمان کویید در طب سنتی ایرانی اسلامی و طب سنتی و کرونا و کویید و طب سنتی ایرانی و کرونا و روش های درمان کرونا در طب سنتی ودرمان و بهبود کرونا در طب سنتی و..

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *