بعد از کاشت مو چی بخوریم تب شناس کاشت مو در طب سنتی
بعد از کاشت مو چی بخوریم تب شناس کاشت مو در طب سنتی

مراقبت های بعد از کاشت مو در طب سنتی

تاریخ نگارش

نوامبر 8, 2021

دسته‌بندی

تدابیر و توصیه ها

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

کاشت مو در بیشتر مواقع بسیار موفق عمل کرده و تعداد زیادی از افراد که به ریزش مو دچار شده اند ، از نتیجه به دست آمده رضایت بسیاری داشتند.
روش کاشت مو به صورت SUT در زمان حال بهترین و مطمئن ترین روش برای درمان ریزش مو و طاسی است.

بعد از عمل کاشت مو تا مدتی بعد از عمل ورزش های سنگین انجام ندهید و مصرف سیگار هم به کلی کنار بگذارید . همینطور در استفاده از شامپو برای موهایتان حتما به دستورات پزشک معالجتان توجه کنید.
توجه داشته باشید که هر چقدر که عمل کاشت مو بر روی ابرو، سر و یا ریش و سبیل برای شما به خوبی انجام شده باشد اما به نکاتی که پزشک به شما گوش زد میکند توجه نکنید، از جمله : رعایت نکردن نکات ضروری تغذیه بعد از کاشت مو‌ امکان دارد قسمتی از تار موهای کاشته شده برای شما بعد از مدتی دوباره به ریزش دچار شوند . 
بعد از کاشت مو داشتن تغذیه مناسب و دریافت مواد مفید برای رشد هرچه بهتر موها و پرهیز از مصرف خوراکی های مضر بسیار ضروری است.
در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به سوالات شما عزیزان از جمله: بعد از کاشت مو چی بخوریم؟ تغذیه مناسب بعد از کاشت مو چیست؟ بپردازیم.

غذا ها و مراقبت های بعد از کاشت مو

تغذیه مناسب بعد از کاشت مو:

در روند کاشت مو ،فولیکول های مو از قسمت مورد نظر برداشته میشود و در قسمت جلوی سر کاشته می‌شو و به دلیل اینکه به تازگی کاشته شده اند ضعیف هستند و نیازمند مراقبت و محافظت هستند‌.
فرد امکان دارد با مصرف خوراکی های مضر به آن ها آسیب برساند که این مورد باعث شود مو به خوبی نتواند رشد کند و نتیجه دلخواه نیز حاصل نشود.

دوری از غذاهای پر چرب :


از مصرف غذاهای سرخ کردنی ،چرب و سنگین تا جایی که امکان دارد خودداری کنید ، به ویژه در هفته اول بعد از انجام عمل کاشت زیرا موها بعد از کاشت، حساس و ضعیف تر هستند.
برای بعد از عمل کاشت مو ، یک یا دو روز بعد از عمل از سوپ و سالاد و مواد غذایی مفید و طبیعی برای وعده های نهار و شام مصرف کنید.

مصرف پروتئین را فراموش نکنید :


مصرف پروتئین و گنجاندن آن در برنامه غذایی خود پس از کاشت مو را فراموش نکنید . تار های مو از کراتین تشکیل شده اند که کراتین هم از انواع مختلف پروتئین ها تشکیل و ساخته میشود .
پس احتمالاً تا این قسمت متوجه اهمیت بسیار پروتئین برای رشد موهای خود شده اید . مصرف مداوم لبنیات ، گوشت ، آمینو اسیدها، غلات و حبوبات می توانند به شما در زمینه تأمین پروتئین مورد نیاز بدنتان کمک زیادی کند .
افرادی که گیاهخوار هستند هم مشکلی نخواهند داشت زیرا میتوانند افزون بر مصرف مواردی که در بالا نام برده شد ، از طریق مواد گیاهی مانند سویا پروتئین مورد نیاز برای بدن خود را دریافت کنند .
به همین دلیل پیشنهاد میشود که مصرف این مواد را به خاطر بسپارید:
گوشت قرمز ، تخم مرغ ، شیر و ماست‌ ، سویا (برای گیاهخواران) ، لوبیا ، برنج، جو ،کره بادام زمینی.

میزان مصرف آب و مایعات را افزایش دهید :


شما باید در کنار داشتن برنامه غذایی مناسب ، نوشیدن آب و مایعات فراوان را در روزهای بعد از انجام عمل کاشت مو به خصوص در هفته اول فراموش نکنید . به خاطر بسپارید که نوشیدن آب در سلامتی شما نقش مهمی دارد و به ویژه به سلامت مو و پوست شما کمک بسیاری خواهد کرد.
آب باعث رقیق تر شدن خون شما شده و گردش جریان خون را در بدن بهبود میبخشد.
آب باعث می شود که خون به ریشه فولیکول های مو بهتر برسد. به همین دلیل طول عمر موها افزایش خواهد یافت.

امگا3 مصرف کنید :


یکی از مفیدترین مواد مغذی و معدنی امگا 3 است که به رشد موها کمک به سزایی میکند . امگا 3 یک نوع اسید چرب طبیعی است که برای بدن مفید است .
امگا 3 باعث تقویت ریشه موها شده ، آن ها را مرطوب نگه میدارد و مانع از خشک شدن تارهای مو میشود.
شما میتوانید از طریق مصرف روغن انواع غذاهای دریایی و تعدادی از گیاهان به سادگی امگا 3 بدنتان را تأمین کنید . به همین دلیل مصرف امگا 3 را به اشخاصی که نگران و درگیر تغذیه بعد از عمل کاشت مو هستند پیشنهاد میکنیم .
مواد غذایی که دارای امگا 3 هستند عبارتند از : روغن‌ ماهی‌، روغن تخم مرغ، روغن دانه چیا ، روغن جلبک، روغن بذر کتان ، دانه خولان دریا، روغن دانه کلری، روغن اچیوم.

مصرف آهن:


یکی دیگر از نکته های مهم بعد از کاشت مو مصرف آهن است که پیشنهاد میشود توجه جدی به آن داشته باشید . آهن باعث خون سازی میشود پس کمبود آهن میتواند باعث کم خونی در بدن شما شود .
شما با مصرف آهن می توانید روند رساندن اکسیژن به سلول های بدن خود به ویژه سلول های مو و پوست را سریع تر کنید پس از این لحاظ ، آهن نقش تأثیرگذاری در حفظ سلامتی بدن دارد.
کاهش و کمبود آهن بدن یکی از دلایلی است که باعث ریزش مو میشود و این موضوع امکان دارد در هر رده سنی اتفاق بیافتد.
افراد زیادی برای جذب آهن شروع به مصرف قرص های آهن میکنند اما مصرف این قرص ها به تنهایی کافی نیست و خوب است که با برنامه غذایی مناسب همراه باشد مانند :خوردن سبزیجات به ویژه اسفناج، مصرف میوه که از این طریق به تامین آهن بدن شما کمک میکند.
این نکته را به خاطر داشته باشید که مصرف ماست به همراه غذا باعث عدم جذب آهن به بدن شما می شود پس اگر معمولا عادت به مصرف ماست به همراه غذا دارید ، در اولین مرحله نباید دیگر آن را به همراه غذا مصرف کنید تا مشکلی در روند جذب آهن به بدن شما پیش نیاید.
مواد غذایی که منبع غنی آهن هستند عبارتند از : جگر، عدس ، سویا ، پرتقال ، شیر و دوغ محلی، کلم بروکلی ، اسفناج و دیگر سبزیجات، فلفل دلمه ای و…

بعد از کاشت مو چه بخوریم و چه بکنیم

ویتامین ها :


از دیگر موارد مهم در برنامه غذایی مصرف ویتامین بعد از کاشت مو است. ویتامین B و ویتامین C در این زمینه نقش مهم و ارزشمندی دارند. ویتامین ها باعث تقویت مو و پوست میشود و در روند رشد موها تأثیر بسزایی دارد. به خصوص ویتامین B که برای رشد موها بسیار لازم است.
امروزه قرص های ویتامین در بازار به صورت انبوه وجود دارد ولی پیشنهاد ما این است که تا جایی که امکان دارد از راه مصرف مواد طبیعی از جمله میوه این ویتامین ها را برای بدنتان تأمین کنید .
مصرف این ویتامین ها باعث می شوند که در مدت طولانی موهای شما صاف و قوی شوند . اکثرا افرادی که ویتامین B به اندازه کافی مصرف می کنند، جنس موهایشان بهتر است و موهای زیباتری دارند.
فولیکول های موجود در مو به هورمون ها حساسیت دارند و آن ها یک ماده مغذی برای فعال شدن رشد سلول های مو به حساب می‌آیند. ویتامین D به آن ها در برطرف کردن مشکل ریزش مو کمک میکند.
قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خوشید موضوع بسیار مهمی است که به شما در تأمین ویتامین D بدنتان کمک میکند . به طور مثال افراد باید برای تأمین این ویتامین صبح ها به مدت پانزده الی بیست دقیقه پیاده روی کنند.

یکی دیگر از ویتامین های مهم ویتامین E است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و باعث سریع تر شدن روند بهبودی پوست و بهبود جای زخم ها می شود. پس از عمل کاشت مو برای ترمیم هر چه زودتر زخم هایتان میتوانید از روغن ویتامین E استفاده بفرمایید.

برای جذب ویتامین های B و C و D از‌ این موارد استفاده کنید : میوه و سبزیجات، پنیر، گوشت گاو ،ماهی سالمون، زرده تخم مرغ ، قارچ،سیب زمینی، نخود، عدس، گوشت گوسفند و …

مصرف نمک و شکر را کاهش دهید :


در برنامه غذایی خود مصرف قند ، شکر و نمک را کاهش دهید و یا به کلی قطع کنید. به ویژه بعد از عمل کاشت مو که این کار حتما باید انجام دهید. تعداد زیادی از غذاها نمک بدن شما را تا حد قابل قبولی تامین میکنند و برای رساندن قند‌ هم نیازی نیست که از قند تولید شده در کارخانه ها استفاده کنید اما اگر تمایل زیادی به مصرف کردن شکر دارید ، می توانید از شکر قهوه ای طبیعی استفاده کنید که تقریبا این موضوع را حل میکند‌ .

در آخر تاکید می کنیم که حتما بعد از انجام کاشت ، مراقبت های کافی و توصیه هایی در زمینه تغذیه بعد از کاشت مو از جانب پزشک معالج خود را به دقت رعایت فرمایید.

برای ورم بعد از کاشت مو چه بخوریم ؟


بعد از عمل کاشت مو امکان دارد تورم هایی در ناحیه های مختلف مانند: اطراف چشم ها ، پوست سر و پیشانی مشاهده کنید. ولی اصلا جای نگرانی نیست به دلیل اینکه ورم بعد از عمل کاشت مو کاملا طبیعی است .
درمان تورم های به وجود آمده بعد از کاشت اصلا سخت نیست و میتوان به سادگی با رعایت دستورالعمل ها و رژیم های غذایی تورم را کاهش داد.

آب بسیار بنوشید :


همان طور که در ابتدای مقاله هم گفته شد مصرف آب و مایعات زیاد در کاهش تورم بعد از کاشت مو نقش بسزایی دارد. در کل نوشیدن آب فایده های زیادی برای سلامت عمومی بدن به خصوص سلامت پوست دارد.
به همین دلیل تا می‌توانید آب و مایعات مصرف کنید.

پیشگیری از تورم با آناناس :


برای پیشگیری از تورم پس از عمل کاشت مو میتوانید از آناناس استفاده کنید. خوردن آناناس تازه و یا مصرف آن به صورت کمپوت بسیار پیشنهاد میشود.
آناناس دارای یک ماده طبیعی ضد التهابی است که قادر است به شکل شگفت انگیزی از التهاب و تورم پیشانی و چشم ها جلوگیری کند. پس بهتر است بعد از کاشت مو صبح‌ها و عصرها مقداری آناناس نوش جان کنید.

داروهایی که برایتان تجویز شده را مصرف کنید :


بسته‌ به شرایط بیمار، پزشک برای کاهش دادن تورم بعد از کاشت مو ، داروهایی را تجویز میکند. داروهای تجویز شده ضد التهاب بوده و دارای ساختاری کورتونی هستند. توجه داشته باشید که خوردن داروهایی همانند ایبوپروفن و آسپرین که داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی هستند و باعث افزایش التهاب و رقیق شدن خون میشوند.

6 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *