طبع بالنگ در طب سنتی خواص و مصلحات و فواید
طبع بالنگ در طب سنتی خواص و مصلحات و فواید

طبع بالنگ سرد است یا گرم؟+ خواص+ مصلحات+ مضرات- در طب سنتی

تاریخ نگارش

فوریه 10, 2022

دسته‌بندی

انواع میوه

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

بالنگ میوه ای است که جزو دسته مرکبات میباشد و با نام های بادرنگ، اترنج و اترنج کبیر نیز شناخته میشود. بالنگ میوه بزرگی است که بومی کشور هند میباشد. این میوه دارای پوست ضخیم و چرمی مانند است که به رنگ های زرد، سبز یا نارنجی میباشد.

بوی بانگ شبیه به لیمو است و برگ های آن چرمی و به رنگ سبز است. شکوفه های درخت بالنگ به رنگ های سفید و بنفش میباشد که زیبایی چشمگیری دارد. بالنگ برعکس بقیه مرکبات آب اندکی دارد و بیشتر گوشت آن خشک است.

بالنگ میوه بسیار پرخاصیتی است که در ادامه با طبع بالنگ و خواص و مضرات آشنا خواهیم شد.

طبع بالنگ در طب سنتی چیست؟

طبع بالنگ در طب سنتی سرد و تر است. مصرف این میوه برای افرادی که طبع گرم وخشکی دارند مفید است.

خواص بالنگ در طب سنتی چیست؟

  • خواص بالنگ برای معده: مصرف بالنگ فواید بسیاری برای معده و دستگاه گوارش دارد که عبارتند از: بهبود روند هضم غذا، درمان و کاهش نفخ شکمی، کم کردن اسید معده و…
  • خواص بالنگ در بارداری: خوردن بالنگ در دوران بارداری باعث بهبود رشد استخوان های جنین میشود و از ابتلا به دیابت بارداری جلوگیری میکند.
  • خواص بالنگ برای سرماخوردگی: بالنگ سرشار از ویتامین C است که مصرف آن سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند و از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری میکند. همچنین مصرف بالنگ در دوران سرماخوردگی به کاهش علائم و کم تر شدن مدت ابتلا به بیماری کمک میکند.
  • خواص بالنگ برای کودکان: بالنگ که از آن برای تهیه مربا نیز استفاده میشود برای تقویت توانایی های مغز بچه بسیار مفید است و با تقویت سیستم ایمنی بدن احتمال ابتلا به سرماخوردگی را در کودکان کاهش میدهد.
  • خواص بالنگ برای پوست: مصرف دمنوش بالنگ به سفید و روشن تر شدن پوست کمک میکند زیرا بالنگ سبب بالا رفتن گردش خون میشود که این فرآیند بر زیبایی پوست شما بسیار موثر است.
  • خواص بالنگ برای مو: مواد مغزی که در بالنگ وجود دارد به بهبود روند گردش خون در پوست سر شما کمک میکند و با تقویت فولیکول ها در رشد هرچه بهتر موها تاثیر بسزایی دارد.
  • خواص بالنگ برای ریه: مصرف بالنگ برای درمان سرفه های خشک عالی است. بالنگ برای آسم نیز مفید است.
  • خواص بالنگ برای صورت: مقدار روغن های ضروری که در بالنگ وجود دارد بالاست، این موضوع سبب میشود که با مصرف بالنگ گردش خون در بدن تقویت شود و پوست افراد سفید و روشن تر شود.
  • خواص بالنگ برای لاغری: مصرف آب گرم به همراه چند قطره آب بالنگ که مزه ترشی دارد میتواند در کاهش وزن و شادابی افراد بسیار تاثیر گذار باشد.

خواص بالنگ برای کودکان:

مصرف خوراکی های مفید و مغذی میتوانند توانایی مغزی کودک را تقویت کند. بالنگ که از آن برای تهیه مربا نیز استفاده میشود یک خوراکی بسیار مفید و طبیعی است که برای تقویت توانایی مغزی عالی میباشد. خوردن بالنگ علاوه بر تقویت مغز باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نیز میشود. بالنگ یک خوراکی عالی و خوشمزه برای درمان گلودرد و سرماخوردگی است. مصرف بالنگ در کودکان از ابتلا آن ها به سرماخوردگی جلوگیری میکند و مقاومت بدن آن ها را بالا میبرد.

خواص بالنگ در بارداری:

بالنگ خوراکی است که زود هضم شده و ضد نفخ میباشد. یکی از مشکلاتی که خانم های بارداری با آن مواجه هستند نفخ و سنگینی و رفلاکس معده است که این افراد میتوانند با خوردن بالنگ این مشکل را رفع کنند. مصرف بالنگ از ابتلا به دیابت بارداری جلوگیری میکند و سبب تقویت و بهبود رشد استخوان های جنین میشود.

خوردن بالنگ در دوران بارداری باعث آرامش اعصاب شده و از به وجود آمدن تنش جلوگیری میکند. یکی دیگر از خواص بالنگ این است که بوی بد دهان را از بین میبرد و سموم کبد را دفع میکند.

مصلح بالنگ در طب سنتی چیست؟

شربت انجیر، بنفشه، عسل و شربت خشخاش مصلح بالنگ هستند. بهتر است برای تعادل طبع بالنگ آن را به همراه مصلحاتش مصرف کنید.

مضرات بالنگ چیست؟

درصد داشتن حساسیت به مرکباتی مانند بالنگ بسیار کم است با این حال بعضی افراد ممکن است به بالنگ آلرژی داشته باشند و با علائمی مانند: کهیر، خارش، ورم و … مواجه شوند.

بعضی افراد نیز به پوست مرکبات حساس هستند که این موضوع نیز با علائمی همچون: خارش، سوزش، خشکی و… همراه است.

در صورتی که به بالنگ حساسیت داشتید مصرف آن را قطع کنید و به دکتر مراجعه بفرمایید.

بالنگ های شیرین دارای مقادیر بالایی قند هستند و به افراد توصیه میشود که از مصرف بیش از حد آن خودداری کنند.

کلمات کلیدی: بالنگ چیست؟ بالنگ برای چی خوبه؟ طبع بالنگ چیست؟ طبع بالنگ در طب سنتی؟ طبع بالنگو چیست؟ طبع بالنگو در طب سنتی؟ طبع مربا بالنگ چیست؟ خواص و طبع بالنگو؟ طبع عرق بالنگ؟ طبع اترج بالنگ؟ مصلح بالنگ در طب سنتی؟ مصلح بالنگو در طب سنتی؟ خواص بالنگ برای اعصاب؟ خواص بالنگ برای مردان؟ خواص بالنگ برای نوزاد؟ خواص بالنگ برای مو؟ خواص بالنگ برای ریه؟ خواص بالنگ برای صورت؟ خواص بالنگ برای لاغری؟ خواص بالنگ برای کودکان؟ خواص بالنگ برای پوست؟ خواص بالنگ در بارداری؟ خواص بالنگ برای معده؟ خواص بالنگ برای سرماخوردگی؟

7 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *