طبع و خواص قهوه گانودرما در طب سنتی
طبع و خواص قهوه گانودرما در طب سنتی

طبع قهوه گانودرما سرد است یا گرم؟+ خواص و مضرات- در طب سنتی

تاریخ نگارش

آگوست 2, 2022

دسته‌بندی

ادویه‌ و گیاهان دارویی

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

قهوه گانودرما یک نوع نوشیدنی است که ترکیبات آن از پودر یک نوع قارچ با نام قارچ گانودرما و قهوه تشکیل شده است. قارچ گانودرما که به آن قارچ ریشی یا جان افزا نیز می گویند، در بعضی منابع نیز با عنوان پادشاه گیاهان یاد شده است. قارچ گانودرما تاریخچه ای پنج هزار ساله دارد. و خواص متعددی دارد که آن را نزد متخصصان طب سنتی مهم و معتبر ساخته است.

قارچ گانودرما با نام اکسیر جوانی نیز شناخته می شود و یکی از شهرت های معروف آن است.، در چین، نام محلی این قارچ لینگ زی ، در کشور ژاپن ریشی و در کشور کره یونگ زهی است.

گانودرما سال های زیادی است که در کشور چین به عنوان دارو سنتی از آن بهره میبرند.قهوه گانودرما از ترکیب پودر قهوه و پودر یا عصاره قارچ گانودرما تهیه می شود و باقی ترکیبات آن سلیقه ای و متغیر هستند.

شاید شما با سوالاتی مانند: قهوه گانودرما چیست؟ خواص قهوه گانودرما در طب سنتی چیست؟ عوارض قهوه گانودرما چیست؟ قهوه گانودرما برای لاغری؟ قهوه گانودرما برای زگیل تناسلی ؟خواص قهوه گانودرما برای نازایی و… مواجه شده باشید.

در ادامه با مطالب طب شناس همراه باشید تا شما را با خواص قهوه گانودرما و طبع و مضرات آن آشنا کنیم.

طبع قهوه گانودرما در طب سنتی چیست؟

طبع قهوه گانودرما در طب سنتی تا حد زیادی به ترکیبات آن بستگی دارد. طبع قارچ گانودرما سرد و خشک است، طبع قهوه نیز سرد و خشک است. بنابراین می توانیم نتیجه بگیریم که طبع قهوه گانودرما سرد است. اما چنانچه در تهیه آن از مواد گرم مانند جنسینگ، دارچین، شکر و… استفاده شود، طبع آن رو به تعادل می رود.

قهوه گانودرمایی که طبع آن متعادل باشد برای همه گروه های مزاجی مفید است اما اگر افزودنی خاصی نداشته باشد و تنها طبع آن سرد و خشک باشد، توصیه می شود افراد سردمزاج در مصرف آن احتیاط کرده و هرگز آن را بدون مصلح میل نکنند.

خواص قهوه گانودرما در طب سنتی چیست؟

  • خواص قهوه گانودرما برای لاغری: مصرف قهوه گانودرما سبب کاهش اشتها میشود و سطح متابولیسم بدن را بالا میبرد و باعث چربی سوزی در نقاط مختلف بدن به خصوص شکم، باسن و ران میشود. به همین خاطر مصرف قهوه گانودرما به کاهش وزن و لاغری منتهی میشود.
  • خواص قهوه گانودرما برای دیابت: مصرف قهوه گانودرما سبب پیشگیری از دیابت به خصوص دیابت نوع دو میشود. خوردن این قهوه به کاهش سطح قند خون و تنظیم گلوکز موجود در جریان خون کمک میکند.
  • خواص قهوه گانودرما برای پوست: مصرف قهوه گانودرما فواید بسیاری برای درمان عیب های پوستی مانند جای جوش و آکنه دارد. قهوه گانودرما به درمان زخم دهان، خراشیدگی، خونریزی خارجی، زخم ها و پسوریازیس نیز کمک میکند.
  • خواص قهوه گانودرما برای زگیل تناسلی: قهوه گانودرما سرشار از پلی ساکارید و بسیاری از ترکیب های عالی دیگر است که مصرف مداوم آن سبب تقویت سیستم ایمنی شده و به کنترل و درمان بیماری زگیل تناسلی کمک بسزایی میکند.
  • قهوه گانودرما برای کیست تخمدان: مصرف قهوه گانودرما در درمان و پیشگیری از کیست تخمدان زنان بسیار تاثیر گذار است.
  • خواص قهوه گانودرما برای کبد چرب: کبد عضو مهمی در بدن ماست که وظیفه دفع سموم از بدن را دارد.خوردن قهوه گانودرما به تقویت کبد کمک میکند.
  • خواص قهوه گانودرما برای تروئید: طبق تحقیقات انجام شده قهوه گانودرما بر روی غده تروئید موثر است و میتواند اختلالات آن را کنترل کند و سبب درمان تروئید شود.
  • خواص قهوه گانودرما برای پسوریازیس: مصرف گانودرما باعث تعادل و تنظیم سیستم ایمنی میشود که موجب کاهش زخم های ناشی از بیماری میشود. همچنین از حجوم سیستم ایمنی بدن به سلول های خودی جلوگیری و میزان آن را کاهش میدهد.
  • قهوه گانودرما و ام اس: گانودرما دارای خاصیت ضد التهابی میباشد که سبب کاهش التهاب های بیماری ام اس میشود. گانودرما با تنظیم سیستم ایمنی باعث کم شدن حجوم سیستم ایمنی به سلول های عصبی میشود که تاثیر بسیار خوبی در کنترل بیماری ام اس دارد.
  • خواص قهوه گانودرما برای پیسی: قهوه گانودرما دارای تعداد زیادی ترکیبات فعال زیستی است که هر کدام فواید منحصر به فردی دارند و میتوانند در درمان و کنترل بیماری پیسی تاثیر گذار باشند.
  • قهوه گانودرما و سرطان: گانودرما دارای آنتی اکسیدان های قوی و اسید های آمینه میباشد که ترکیب این دو میتواند درصد ابتلا به سرطان را کم کند.
  • قهوه گانودرما و میگرن: مصرف قهوه گانودرما سبب تقویت جریان خون در سر و ایجاد حس آرامش و خواب راحت در افراد میشود که در نتیجه در روند درمان و بهبود بیماری میگرن تاثیر بسزایی دارد.افراد میتوانند با داروهایی گیاهی همچون قهوه گانودرما میگرن خود را درمان کنند.
  • قهوه گانودرما و رماتیسم: گانودرما منبع آنتی اکسیدان است که دارای خاصیت ضد تورم است و مصرف آن سبب کاهش تورم بافت های عضله و کم شدن درد در بیماری رماتیسم میشود.
  • قهوه گانودرما کلسترول بد خون را کاهش داده و تولید کلسترول خوب می کند.
  • فشار خون را تنظیم می کند.
  • ظرفیت پمپاژ خون توسط قلب را بالا می برد.
  • زخم معده را درمان می کند.
  • در درمان تبخال، آبله و زونا موثر است.
  • انرژی زا است و خستگی را کاهش می دهد.
طبع قهوه گانودرما
طبع قهوه گانودرما

قهوه گانودرما و درمان زگیل تناسلی:

همان طور که گفتیم قهوه گانودرما سرشار از پلی ساکارید و مقدار زیادی ترکیبات عالی دیگر است که اگر به صورت مداوم خورده شود قادر است سیستم ایمنی را تقویت و تنظیم کند و این همان کاری است که دارو های شیمیایی مختص به بیماران HPV انجام میدهد.

ولی قهوه گانودرما یک درمان طبیعی و عالی برای بدن است. مصرف این قهوه سبب تقویت اینترفرون ها در سیستم ایمنی میشود که این روند باعث بهتر شدن عملکرد این سیستم میشود.

قهوه گانودرما یک منبع عالی از آنتی اکسیدان هاست که در بازسازی سلول ها تاثیر بسزایی دارد.

خوردن کافه سوپریم گانودرما که ترکیبی از جینسینگ، قارچ گانودرما لوسیدرم و قهوه است یکی از قوی ترین نوع نوشیدنی گانودرما محسوب میشود که سبب تقویت و تعادل سیستم ایمنی بدن افراد میشود که این کار در روند کنترل بیماری زگیل تناسلی موثر است و باعث بهبودی این بیماری میشود.

قهوه گانودرما برای کیست تخمدان:

مصرف این قهوه برای درمان تعداد زیادی از بیماری مفید است، یکی از این بیماری ها کیست تخمدان است.

میتوان با مصرف قهوه گانودرما کیست تخمدان را درمان کرد و تاثیر فوق العاده قهوه گانودرما را ببینید.

نوع بی خطر کیست تخمدان معمولا با داروهایی گیاهی مثل قهوه گانودرما  قابل درمان و پیشگیری است. اگر با مصرف این قهوه تغییری در روند درمان خود مشاهده نکردید به پزشک متخصص مراجعه بفرمایید تا معاینان دقیق تری روی شما انجام دهد.

زنانی که به این کیست دچارند در چهل روز ابتدایی مصرف قهوه گانودرما ابعاد کیست کم میشود و بعد از حدود شصت روز استفاده از این قهوه ابعاد کیست به کمترین مقدار خود میرسد.

در نتیجه بعد از حدود سه ماه کیست کاملا از بین میرود و درمان میشود.مصرف این قهوه در تنظیم عادت ماهیانه نیز تاثیر گذار است.

بهترین زمان مصرف قهوه گانودرما:

مصرف این قهوه در هر زمانی که باشد حساسیت خاصی به وجود نمی آورد اما بهترین زمان مصرف قهوه گانودرما صبح است بعد از اینکه صبحانه را صرف میکنید و عصرها بعد از خوردن عصرانه و اگر مصرف این قهوه یک بازه زمانی مشخص داشته باشد تاثیر بهتری خواهد داشت.

طرز تهیه قهوه گانودرما:

قارچ گانودرما وقتی با قهوه ترکیب میشود بیشتر خواص خود را بروز میدهد. طریقه مصرف قهوه گانودرما به شرح زیر است:

ابتدا مقدار یک قاشق چای خوری پودر قارچ گانودرما را به همراه سی و دو اونس آب در ظرف مورد نظرتان بریزید و بگذارید به مدت 10 الی 20 دقیقه با حرارت کم بجوشد.

سپس حدودا پنج تا ده قاشق غذاخوری دانه های قهوه را در فرنچ پرس ریخته و ترکیب آب و پودر گانودرما را به آن بیافزایید و حدود چهار دقیقه به آن زمان دهید.

مخلوط را به ظرف اولیه بازگردانده و روی دمای متوسط قرار دهید.

شما میتوانید در این مرحله یک قاشق روغن نارگیل، شیر بادام، خامه یا کره به آن اضافه کنید و مواد را با مخلوط کن هم بزنید. حالا قهوه گانودرما شما حاضر است.

طریقه مصرف قهوه گانودرما:

برای درست کردن قهوه گانودرما به آب و پودر قارچ گانودرما یا قارچ خشک شده آن نیاز دارید که استفاده از پودر آن بیشتر توصیه میشود.

شما برای پودر کردن قارچ گانودرما نمیتوانید از دستگاه های خانگی استفاده کنید زیرا بسیار سفت است و ممکن است به تیغه دستگاه شما آسیب بزند.

مقدار استاندار استفاده از گانودرما روزانه 3 الی 5 گرم میباشد اما برای بیماری های حاد تا 15 گرم هم تجویز میکنند.

سه گرم از قارچ گانودرما مساوی با 1 قاشق غذاخوری سرپر میباشد.

عوارض مصرف قهوه گانودرما چیست؟

  • مصرف این قهوه ممکن است برای یکسری از افراد مضر باشد و با عوارض جانبی همراه باشد.عوارضی همچون: سرفه، حالت تهوع، خشک شدن گلو.
  • افراد مبتلا به فشار خون و دیابت که دارو های مخصوص میخورند و بیماران سرطانی که در دوران شیمی درمانی قرار دارند این قهوه را تحت نظر پزشک مصرف کنند.
  • افرادی که دچار بیماری های قلبی هستند و دارو انعقاد خون میخورند در مصرف این قهوه محتاط باشند و قبل از مصرف آن با پزشک مشورت کنند.
  • خانم هایی که باردار هستند یا در دوران شیردهی قرار دارند برای مصرف قهوه گانودرما با پزشک خود مشورت کنند.
  • قهوه گانودرما حاوی کافئین است و افرادی که به کافئین حساسیت دارند باید در مصرف آن دقت کنند و این حساسیت ممکن است با علائمی مانند: اضطراب، تپش قلب، بی حوصلگی، تهوع و… همراه باشد.

6 پاسخ

  1. جا داره تشکر کنم از سایت خوبتون بابت زحماتی که برای نوشتن این مطالب کشیدین!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *