طب سنتی و اسلامی باید ذیل وزارت بهداشت باشد
طب سنتی و اسلامی باید ذیل وزارت بهداشت باشد

لزوم قرارگرفتن طب سنتی و اسلامی ذیل وزارت بهداشت

تاریخ نگارش

می 6, 2022

دسته‌بندی

اخبار

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: طب سنتی کلاسیک در تمام دنیا تدریس می‌شود و هیچ موقع مخالف طب سنتی کلاسیک نیستیم بلکه مخالف شیادیگری هستیم.

دکتر یحیی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با طب سنتی مخالف نیستیم بلکه با طب اسلامی مخالفیم که خودش به عنوان یک سازمان جداگانه باشد.

وی ادامه داد: تاکید داریم که طب سنتی و طب اسلامی باید در ذیل وزارت بهداشت باشند چراکه متولی سلامت مردم وزارت بهداشت است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی بیان کرد: چندین بار این طرح توسط روحانیت از قم مطرح می‌کردند و کمیسیون بهداشت با ۱۰۰ درصد کار مخالف بود چراکه متولی بهداشت باید یک وزارتخانه باشد.

ابراهیمی گفت: اگر طب اسلامی و طب سنتی مواردی دارند در ذیل یکی از معاونت‌های وزارت بهداشت قرار گیرد در حال حاضر دانشکده طب سنتی و استاد آن را داریم.

وی اضافه کرد: چرا اصرار داریم طب سنتی به یک سازمان جداگانه تبدیل شود و اجازه دهیم به هر کسی مجوز داده شود این خیانت به مردم است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر در طب سنتی زوار از دست وزارت بهداشت در برود و هرکسی مجوز طب سنتی بگیرد این کار نه علمی و نه منطقی است.

ابراهیمی عنوان کرد: در بحث حجامت خون مویرگ سیاهرگی گرفته می‌شود و کسانی که خون غلیظ دارند و عوارض ناشی از آن کاهش یابد و این درحالیست که موثرین راه سد دفاعی در مقابل میکروب پوست سالم است و با حجامت پوست مخدوش می‌شود تا ۱۰۰ سی‌سی خون از بدن خارج می‌شود  و چه اشکالی دارد خون اهدا  و به جای ۱۰۰ سی‌سی، ۲۰۰  سی‌سی خون گرفته شود؛ حجامت در صدر اسلام قابل قبول بوده چون امکانات امروز اهدای خون وجود نداشته است.

وی بیان کرد: طب سنتی کلاسیک در تمام دنیا تدریس می‌شود و هیچ موقع مخالف طب سنتی کلاسیک نیستیم بلکه مخالف شیادیگری هستیم.

منبع: ایسنا

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *