همه چیز در مورد روغن خراطین و خواص آن
همه چیز در مورد روغن خراطین و خواص آن

همه چیزهایی که باید درمورد روغن خراطین بدانید

تاریخ نگارش

ژوئن 1, 2022

دسته‌بندی

اخبار

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

روغن خراطین از سالهای دور در طب سنتی آسیا و اروپا به عنوان  طییعی‌ترین روغن‌هایی است که برای افزایش حجم و سایز  اعضای بدن استفاده می‌شود. همچنین گفته می‌شود که از بیش از 30 گونه اسید آمینه شناخته شده در جهان، حدود 18 نوع آن در بدن کرم ایزنفتیدا وجود دارد و این یک ویژگی خاص است. روغن خراطین از نوعی کرم قرمز به نام ایزینیا فتیدا به دست می‌آید. این موجود، خواص درمانی قابل توجهی برای پوست دارد. اولین دوره طلایی روغن خراطین از قرن شانزدهم تا نوزدهم و در کشورهای اروپایی اتفاق افتاد.

تاریخچه  روغن خراطین

روغن خراطین را هزاران سال پیش با نام روغن کرم سرخ معرفی می‌کردند. مشخص نیست که چه کسی اولین بار خواص این روغن را کشف کرده است.

با این وجود اسنادی است که نشان می‌دهد ابوعلی سینا اولین دانشمند ایرانی است که این روغن را برای حجم دادن به اندام‌های بدن توصیه کرده است. در واقع این روغن از سال‌های دور و در طب آن زمان به عنوان جایگزینی برای کرم‌های شیمیایی امروزی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

ترکیبات روغن خراطین

ترکیبات روغن خراطین بسیار مفید و غنی است و شامل مواردی مانند آلانتوئین، پروتیین، کلاژن، امگا 3،6،9، گلیس، ویتامین، E می‌شود. شاید به دلیل وجود همین ترکیبات باشد، که روغن خراطین را می‌توان یکی از برترین ترکیبات سلامتی دانست.

عناصر وجود در روغن خراطین

آلانتوئین:  بخش عمده مواد تشکیل دهنده روغن خراطین آلانتوئین است. این همان عنصری است که وظیفه حجم دهندگی و افزایش سایز عضلات را به عهده دارد.

آمینو اسید: روغن خراطین بی‌شک یک منبع از آمینو اسید است. هجده نوع مختلف از آمینو اسیدها در روغن وجود دارد. این عدد در مقایسه با کلآمینو اسیدهای موجود در طبیعت که سی و یک عدد است، رقم قابل توجهی محسوب می‌شود.

پروتئین: آمینواسیدهای موجود در روغن خراطین، سلول‌های پروتئینی ایجاد می‌کنند. نقشی که این روغن در پر کردن چین و چروک پوست و ترمیم عارضه‌های مو دارد، به این موضوع برمی‌گردد.

اسیدهای چرب امگا 3، 6 و 9: اسیدهای چرب موجود در روغن خراطین به رفع تیرگی زیر چشم کمک می‌کنند. این سه نوع اسید چرب هر کدام بخشی از جوانسازی پوست را به عهده دارند.

خواص و کاربردهای روغن خراطین

افزایش سایز و حجم اعضای بدن

اولین خاصیت ومهم‌ترین آن این است که این روغن می‌تواند باعث افزایش حجم لب، گونه، سینه و باسن هم در خانم‌ها و در آقایان شود.

رفع گودی زیر چشم

یکی دیگر از مهم‌ترین خواص روغن خراطین این است می‌تواند گودی زیر چشم را برطرف کند برای این کار کافی است زیر چشم خود را به کمک چند قطره از روغن خراطین به طور روزانه ماساژ دهید.

از بین بردن خط اخم، خنده و چین و چروک

امروزه یکی از اصلی ترین موادی که در کرم‌های رفع چین و چروک مرغوب استفاده می‌شود، روغن خراطین است. این روغن باعث ایجاد شفافیت و درخشندگی در پوست می‌شود و سبب می‌شود که پوست نرم و لطیف شود.

کافی است قبل از آن بخواهید از این روغن استفاده کنید، پوست خود را به خوبی شستشو دهید و خشک کنید. سپس به مدت 1 دقیقه ناحیه مورد نظر را به وسیله انگشتتان ماساژ دهید تا کمی گرم شود.

حال چند قطره روغن خراطین را بر روی ناحیه مورد نظر بریزید و به مدت 5 دقیقه صورت خود را به حالت دورانی ماساژ دهید. اینروش را حداقل روزی یک بار و به مدت دو هفته انجام دهید.

خواص و مضرات روغن خراطینخواص و مضرات روغن خراطینخواص و مضرات روغن خراطین
خواص و مضرات روغن خراطین

عوارض روغن خراطین

روغن خراطین از محصولات طبیعی از جمله روغن‌های بدون عارضه محسوب می‌شود. یعنی شما می‌توانید به صورت طولانی مدت از این روغن بر روی اندام‌های مختلف خود استفاده کنید.

فقط ممکن است در موارد نادر یک فرد به این روغن بر روی اندام حساسیت داشته باشد. برای این‌که بدانید آیا به روغن خراطین حساسیت دارید یا خیر باید اقدامات زیر را انجام دهید.

  • ابتدا چند قطره روغن را بر روی پوست آرنج خود قرار دهید.
  • سپس به مدت 45 دقیقه تا 1 ساعت صبر کنید.
  • اگر هر گونه نشانه‌ای از قرمزی، التهاب، سوزش و خارش بر روی پوست آرنج خود مشاهده کردید، به این معناست که به محصول حساسیت دارید.

طرز استفاده و مصرف روغن خراطین

 قبل از مصرف ناحیه مورد نظر را شستشو دهید تا روغن بتواند برروی پوست به‌طور کامل پخش شود.

قبل از استفاده از روغن خراطین ناحیه مورد نظر را به آرامی و خوب ماساژ دهید تا گردش خون در آن عضو بیشتر شود.

زمانی که پوست خشک شد، 3 الی 5 قطره روغن بر روی پوست بریزید و ماساژ دهید. روزی یه بار و ترجیحا شبها قبل از خواب این کار را انجام دهید.

طول دوره مصرف روغن خراطین

در مصرف روغن خراطین بر اساس فیزیک بدنی افراد مختلف و ژنتیک و عوامل دیگر، تاثیر متفاوتی خواهد داشت، در ضمن بر اساس اهداف نیز، نوع استفاده از روغن متفاوت است.

برای درمان ترک‌های پوستی خود را با روغن خراطین به مدت 10 دقیقه روزی دوبار  محل مورد نظر را ماساژ دهید.

چین و چروک صورت با بالا رفتن سن و به علت کمبود کلاژن پوست رخ می‌دهد. ترکیبات روغن خراطین اصل حاوی مقدار قابل توجهی آلانتوئین و مواد کلاژن ساز است.

برای افزایش حجم عضلات، روزی 2 مرتبه محل مورد نظر را به وسیله روغن خراطین ماساژ دهید تا جذب شود. دوره این عمل 45 الی 60 روز است.

برای فرم دهی و حالت دهی اندام های بدن نیزف استفاده روزانه همراه با ماساژ برای حداقل یک  دوره دو تا سه ماهه الزامی است.

شرایط نگهداری روغن خراطین

روغن خراطین مانند بسیاری از روغن‌ها به سرما و گرما حساس است و باید در دمای متعادل 15 الی 30 درجه سانتی‌گراد نگهداری شود، نگهداری درست از این روغن بسیار مهم است چرا که در اثر بخشی نهایی آن موثر خواهد بود و استعمال طولانی مدت این روغن موجب افزایش سایز و دور از نور خورشید نگهداری شود.

منبع: اقتصاد24

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *