درمان زونا در طب سنتی درمان خانگی و فوری
درمان زونا در طب سنتی درمان خانگی و فوری

درمان فوری زونا در خانه با طب سنتی+ تدابیر کاهش درد

تاریخ نگارش

ژوئن 28, 2022

دسته‌بندی

تدابیر و توصیه ها

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

زونا همان آبله مرغان است که در بزرگسالی به سراغ انسان می آید. عامل هردو بیماری یکی است اما علائم زونا کمی دردناک تر هستند.در آبله مرغان دانه ها و تاول های پوستی از سینه و شکم شروع شده و در بدن پخش می شوند اما در زونا ممکن است فقط یک نقطه خاص درگیر شود اما دانه ها در آن نقطه متراکم و زیاد هستند و خارش بیشتری هم دارند.

زونا یک نوع عفونت است که عامل آن ویروسی مانند آبله مرغان میباشد.

زونا با دانه های دردناک همراه است که حدودا دو تا چهار هفته باقی میمانند. این بیماری با سوزش، خارش و ناراحتی همراه است. برای درمان زونا داروهای گیاهی و روش های متعددی وجود دارد.

در حال حاضر راه قطعی برای درمان زونا وجود ندارد و بیماری باید دوره خود را طی کند. اما فرد میتواند با انجام یکسری کارها و تدابیر و توصی ههای طب سنتی، سبب شود که درد کمتری داشته باشد و روند بهبود بیماری را سرعت ببخشد.

دارو های گیاهی برای درمان زونا

سال های زیادی است که افراد برای درمان بیماری های پوستی خود از روغن های گیاهی بهره میبرند. یکسری از روغن های گیاهی دارای خاصیتی هستند که سبب تسکین تحریک های پوستی و بهبود آنها میشوند. برای درمان زونا روغن و محصولات گیاهی و روش های سنتی زیادی وجود دارد.مانند:

نارون کوهی برای درمان زونا

استفاده نارون کوهی باعث کاهش خارش و تورم میشود. نارون کوهی به شکل های متعددی وجود دارد که رایج ترین آن ها به صورت کرم یا آب نارون کوهی میباشد. فرد مبتلا به زونا میتواند به صورت موضعی در قسمت هایی از بدنش که دچار التهاب و ناراحتی است از نارون کوهی استفاده کند تا هرچه زودتر بهبود یابد.

روغن شیرین بیان برای درمان زونا

طبق تحقیقات انجام شده، استفاده از روغن شیرین بیان در جلوگیری از تکثیر ویروس واریسلازوستر که عامل زونا میباشد بسیار موثر است.

روغن بابونه برای درمان زونا در طب سنتی

روغن بابونه دارای خاصیت ضد میکروب و ضد التهاب است و میتواند سبب بهبود جراحت و زخم های فشاری شود. استفاده از ترکیب بابونه آلمانی با اسطوخودوس به صورت پنجاه پنجاه و رقیق کردن آن با روغن کالاندولا سبب بهبود یافتن زخم پا و زخم های فشاری میشود.

روغن اکالیپتوس برای درمان زونا

روغن اکالیپتوس دارای خاصیت ضد التهابی است و استفاده از آن سبب سرعت بخشیدن به روند بهبود زخم سرطانی افراد میشود. طبق مطالعات انجام شده این روغن ضد ویروس است که برای درمان عفونت های ویروسی از جمله زونا بسیار مفید است.

روغن درخت چای برای درمان زونا

روغن درخت چای دارای خاصیت های ضد میکروب، بهبود زخم و ضد التهاب میباشد. همچنین این روغن دارای خاصیت ضد ویروسی نیز میباشد که برای درمان زونا موثر است.

درمان زونادرمان زونا
درمان زونا

عسل برای درمان زونا

یکی از موارد بسیار عالی برای درمان زونا، عسل میباشد. عسل طبیعی و عسل مانوکا دارای خاصیت ضد ویروسی هستند که برای درمان زونا پیشنهاد میشوند. برای این کار باید عسل را به طور مستقیم روی ناحیه های مورد نظر بمالید واین کار را چند بار در روز تکرار کنید.

سیر برای درمان زونا

سیر نیز دارای خاصیت ضد التهاب و ضد ویروسی است که به همین دلیل با التهاب و درد مقابله میکند و ویروس عامل بیماری زونا را از بین میبرد.

برای اینکه از سیر به منظور درمان زونا استفاده کنید کافیست چهار تا پنج حبه سیر را پوست بگیرید و بعد آنها را له کنید. با استفاده از پنبه یا پد پنبه ای از آنها روی ناحیه های مورد نظر بزنید. حدود یک ربع تا نیم ساعت زمان دهید و سپس آن ها را بشویید. این کار را یک یا دو بار در روز انجام دهید.

درمان زونا با حجامت

پزشکان طب سنتی معتقدند که یکی از بهترین و سریع ترین راه ها برای درمان زونا انجام حجامت میباشد. برای این کار حجامت عام را به فاصله یک یا دو هفته ای به اندازه یک تا دو بار انجام دهید. فرد مبتلا میتواند حجامت موضعی نیز در ناحیه هایی که دچار زونا هستند انجام دهد تا میزان درد هایش کاهش پیدا کند.

استفاده از دوسین

یکی از بهترین پیشنهاد ها برای درمان زونا استفاده از دوسین میباشد. دوسین ترکیبی از یک واحد سیاه دانه و سه واحد عسل میباشد.

گل گاوزبان برای درمان زونا

یکی از دلایلی که سبب میشود فرد به زونا مبتلا شود، وجود اضطراب و استرس است به همین دلیل بهتر است برای به دست آوردن آرامش از داروهای گیاهی استفاده نماید. گل گاو زبان جزو داروهای گیاهی است که آرامش بخش میباشد و در دمان بیماری زونا موثر است. فرد مبتلا میتواند گل گاو زبان را به صورت دمنوش مصرف کند.

روغن زیتون برای درمان زونا در طب سنتی

روغن زیتون دارای ویتامین E است که برای درمان بیماری زونا بسیار عالی میباشد. برای استفاده از این روغن کافی است کمی از آن را بر روی تاول های خود بمالید تا التهاب ها کم شوند.

درمان زونا با سرکه سیب در طب سنتی

سرکه سیب نیز از جمله مواردی ایست که دارای خاصیت ضد ویروسی و ضد میکروبی میباشد. سرکه سیب یکی از بهترین درمان های خانگی برای زونا میباشد. برای درمان زونا میتوانید سرکه سیب را به صورت موضعی یا خوراکی استفاده نمایید. برای استفاده موضعی کافیست پنبه ای را به سرکه سیب آغشته کنید و آن را بر روی ناحیه های مورد نظرتان بزنید. این کار با کاهش درد و التهاب های شما کمک زیادی میکند.

عنبرنسارا برای درمان زونا

دود کردن عنبرنسارا به کاهش درد و خارش ناشی از بیماری زونا کمک میکند. این روش درمانی کاملا بدون ضرر است و در کاهش درد بیماری زونا بسیار موثر است.

توصیه های طب سنتی در مورد بیماری زونا

برای اینکه تاول های ناشی از بیماری زونا را خشک کنید، یک لیف سرد و مرطوب را روی آنها قرار دهید.

استفاده از کمپرس سرد برای کاهش درد بیمار موثر است. برای این منظور کافیست مقداری یخ را در کیسه ای پلاستیکی قرار دهید و آن را روی پوست بیمار بمالید.

از استرس دوری کنید و سعی کنید با انجام فعالیت روزانه خود ذهنتان را درگیر مسائل دیگر نمایید.

پوست بیمار نباید در معرض دمای شدید قرار گیرد. به عنوان مثال بیمار نباید از حمام خیلی گرم یا خیلی سرد استفاده کند.

خوردن یکسری مواد غذایی همچون: هویج، کدو تنبل، گریپ فروت، گیلاس، کاهو، اسفناج و.. در دوران ابتلا به زونا پیشنهاد میشود.

از مصرف بیش از حد نمک و شکر پرهیز کنید تا التهاب های پوستی شما زودتر بهبود یابد.

از سیگار کشیدن پرهیز کنید زیرا مصرف سیگار باعث ضعف سیستم ایمنی در برابر بیماری های عفونی میشود.

از خاراندن و دست زدن به زخم های روی بدن خودداری نمایید.

از ویتامین هایی همچون ویتامین C، سلنیوم و زینک استفاده کنید زیرا سبب تقویت سیستم ایمنی بدن میشود.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *