راهکار های طب سنتی برای دیسک کمر + 12 درمان گیاهی
راهکار های طب سنتی برای دیسک کمر + 12 درمان گیاهی

راهکار های طب سنتی برای دیسک کمر + 12 درمان گیاهی

تاریخ نگارش

جولای 1, 2022

دسته‌بندی

تدابیر و توصیه ها

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

درمان دیسک کمر در طب سنتی

کمر درد یک مشکل رایج در بین افراد میانسال و مسن است که ممکن است جوانان نیز به آن دچار شوند. از جمله نشانه های کمر درد میتوان به درد در قسمت کمر و اطراف لگن، کاهش انعطاف پذیری در ستون فقرات و مشکل خوابیدن اشاره کرد. کمر درد به دلایل متفاوتی مثل: برنامه غذایی نامناسب، تنش عضلانی، آرتروز، فعالیت فیزیکی کم، بد نشستن و… اتفاق می افتد.

فردی که دیسک کمر دارد در انجام کارهای روزانه دچار مشکل میشود. راهکار طب سنتی برای دیسک کمر یکی از بهترین گزینه ها برای تسکین فوری درد است. در ادامه همراه ما باشید تا به درمان دیسک کمر در طب سنتی بپردازیم.

درمان گیاهی

زنجبیل:

ریشه زنجبیل در طب سنتی برای برطرف کردن استفراغ مصرف میشود که برای درمان دیسک کمر نیز موثر است. زنجبیل دارای خاصیت ضد التهابی است که به همین دلیل به تسکین کمر درد کمک بسزایی میکند.روش های استفاده:

  • کمی خمیر زنجبیل را در قسمتی از کمر که درد میکند قرار دهید و سپس از روغن اکالیپتوس استفاده نمایید.
  • چهار تا شش تکه از ریشه زنجبیل تازه را برش دهید و بعد آن ها را در حدود یک لیوان آب بگذارید و با شعله کم بجوشانید. بعد از گذشت یک ربع از جوشاندن آنها اجازه دهید تا مخلوط به خوبی سرد شود. سپس آن را صاف کنید و به آن کمی عسل اضافه کنید و در آخر میل بفرمایید. شما میتوانید این جوشانده را دو تا سه بار در روز استفاده کنید.

زردچوبه:

زردچوبه به دلیل داشتن کورکومین دارای خاصیت ضد التهابی است که سبب تسکین درد عضلات میشود. فردی که دچار دیسک کمر است میتواند از زردچوبه در غذاهای خود استفاده کند.

ریحان:

برگ ریحان به درمان کمر درد کمک میکند.

حدود ده برگ ریحان را در کمی آب بریزید و بجوشانید. جوشاندن را تا زمانی که حجم آب نصف شود ادامه دهید. به مخلوط زمان دهید تا به خوبی سرد شود و بعد مقداری نمک به آن بیافزایید. فردی که دچار درد خفیف است این جوشانده را یکبار در روز و فردی که دچار درد شدید است آن را دو بار در روز مصرف نماید.

درمان دیسک کمر
درمان دیسک کمر

چای بابونه:

مصرف چای بابونه به تسکین درد های عضلانی کمک بسزایی میکند. شما میتوانید چای بابونه را به صورت بسته بندی تهیه کنید یا اینکه خودتان آن را درست کنید.

حدود یک قاشق گل بابونه را به همراه یک لیوان آب جوش مخلوط کنید و به آن ده دقیقه زمان دهید. بعد از گذشت ده دقیقه آن را میل بفرمایید. این چای را یک تا سه بار در روز مصرف کنید.

نعناع:

در طب سنتی ترکیب های زیادی از نعناع وجود دارد. فردی که دچار دیسک کمر است میتواند از روغن نعناع به صورت موضعی در ناحیه ای از کمر که درد میکند استفاده کند تا باعث تسکین درد شود.

پوست درخت بید:

پوست درخت بید که به اسم آسپرین نیز معروف است دارای ترکیب هایی به اسم سالیسیلات میباشد که آسپرین از آن گرفته شده است. طبق آزمایشات انجام شده این روش از آسپرین و دیگر ضد التهابات غیر استروئیدی بر درمان دراز مدت قسمت پایین کمر موثر است.

سیر:

مصرف سیر نیز در درمان کمر درد موثر است. هر روز به صورت ناشتا دو حبه سیر را بخورید. میتوانید کمر را نیز با روغن سیر ماساژ دهید.

برای درست کردن روغن سیر کافی است کمی روغن کنجد یا روغن نارگیل را روی حرارت قرار داده و حدود ده حبه سیر به آن اضافه نمایید. سیر ها را تا موقعی که قهوه ای رنگ شوند سرخ کنید. در آخر روغن را صاف کنید و به آن زمان دهید تا به خوبی سرد شود.

فردی که دچار دیسک کمر است، کمر خود را با این روغن ماساژ دهد و اجازه دهد روغن برای مدتی در ناحیه ای که درد میکند باقی بماند و سپس با آب گرم حمام کند.

سنبل الطیب:

عدم توانایی در شل کردن عضله ها به خاطر وجود تنش میتواند سبب سفت شدن عضله ها شود. سنبل الطیب یک نوع آرام بخش است که سبب کاهش حساسیت عصبی میگردد. سنبل الطیب طعم خوبی ندارد به همین دلیل اشخاص میتوانند از کپسول آن استفاده نمایند.

فلفل قرمز:

استفاده از فلفل قرمز در کاهش درد موثر است. فلفل قرمز دارای کپسایسین میباشد که برای تسکین درد فوق العاده است. کرم ضد درد فلفل قرمز برای مصرف موضعی موجود است ولی میتوان از عصاره فلفل قرمز نیز برای ماساژ استفاده کرد.

دانه خشخاش:

دانه خشخاش در درمان کمر درد بسیار عالی است.

حدود یک فنجان نبات و خشخاش را با هم آسیاب نمایید. روزانه دو قاشق چای خوری از آن را بخورید و بعد از مصرف آن یک لیوان شیر بخورید.

گندم:

گندم دارای ترکیبات ضد درد است که به کاهش درد کمک میکند.

یک مشت گندم را حدود دوازده ساعت در آب بخیسانید. گندم ها را با کمی گشنیز مخلوط کنید. به مخلوط حدودا یک فنجان شیر بیافزایید و چند دقیقه بجوشانید تا غلیظ گردد. این مخلوط را دو بار در روز استفاده کنید.

روغن های گیاهی:

فردی که به دیسک کمر دچار است از روغن های گیاهی برای ماساژ استفاده کند زیرا این کار موجب شل شدن عضلات میشود. روغن هایی همچون: روغن بادام، روغن زیتون، روغن اکالیپتوس و روغن نارگیل. میتوانید روغن را کمی گرم کنید و به آرامی ناحیه ای که درد میکند را با آن ماساژ دهید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *