خواص به لیمو
خواص به لیمو

خواص غیرمنتظره به لیمو

تاریخ نگارش

نوامبر 15, 2022

دسته‌بندی

اخبار

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

در طب گیاه درمانی ایران، برگ های به لیمو به صورت دم کردنی به منظور آرام بخشی، ضد تشنج و برطرف کننده تپش قلب و سرگیجه مصرف دارد.

درد نوروپاتیک با حس ناخوشایند گزگز و سوزش همراه است. ازنشانه های مهم درد عصبی آلودینیا و هایپرآلژزیا هستند. در طب گیاه درمانی ایران، برگ های این گیاه به لیمو به صورت دم کردنی به منظور آرام بخشی، ضد تشنج و برطرف کننده تپش قلب و سرگیجه مصرف دارد. چای به لیمو فوق العاده آرام بخش و تسکین دهنده ی اعصاب است. بررسی های اخیر مواد عمده ی موجود در اسانس این گیاه را سیترال (ژرانیال، نرال)، ژرانیول، لیمونن و سینئول ذکر کرده اند.

سایر خواص به لیمو در طب سنتی: تقویت حافظه، ایجاد آرامش و درمان بی خوابی، دارای خــواص ضــد میکروبــی قوی، مســکن، مقوی معــده، رفــع کننــده دردهــای عصبی، ضد تشــنج، پایین آورنده تــب و درمــان کننده ســرماخوردگی و آســم، کمــک به هضــم غذا، ضد اسپاسم، ضد خســتگی بدن، آرام بخش و آرام کننده اعصاب، رفع درد شکم ودل پیچه و کاهش نفخ موثر ، موثر در درمان سوء هاضمه.

مقدار و نحوه مصرف: برای تهیه جوشانده به لیمو، ۳ تا ۱۰ گرم از برگ این گیاه را در نیم لیتر آب جوش دم و روزانه چند اســتکان از آن را مصــرف کنیــد. همچنین می توانید یک قاشق چای خوری از برگ خشک آن را در نیم لیتر آب جوش دم کنیــد و مانند چای بنوشــید.

زنان در دوران حاملگی و شیردهی و بیماران دارای نارســایی کلیوی باید از مصرف زیاد به لیمو اجتناب کنند.

توجه: اگر شما از مشکالت سوزش سر دل، کلیه یا صفرا رنج می برید، باید قبل از استفاده از به لیمو با دکتر خود مشورت کنید و برای محافظت از مینای دندان های خود، حداقل نیم ساعت صبر کنید بعد مسواک بزنید.

منبع: خبرآنلاین

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *