خواص-بامیه-در-طب-سنتی-ایرانی-اسلامی
خواص-بامیه-در-طب-سنتی-ایرانی-اسلامی

طبع بامیه سرد است یا گرم ؟ +10 خاصیت فوق العاده بامیه در طب سنتی

تاریخ نگارش

جولای 9, 2023

دسته‌بندی

سبزی و صیفی

نظرات

{تعداد} پاسخ ها

گیاهی گلدار است که در بسیاری از مناطق دنیا آن را با نام “انگشت خانم ها” (ladies’ finger) و یا بامیه می شناسند و به دلیل بذر دانه های آن محبوبیت خاصی دارد. نام علمی گیاه بامیه آبلمسکوس اسکولنتوس است. بامیه بیشتر در آشپزی استفاده می شود و محبوبیت آن رو به افزايش است. از این گیاه به صورت ترشی نیز می توان استفاده کرد یا در انواع سوپ، کنار غذا صرف شود.

کاربرد دیگر بامیه این است که می توان روغن آن را گرفت و به عنوان روغن سبزیجات از آن استفاده کرد.

طبع بامیه در طب سنتی

طبع بامیه سرد و تر است. بامیه دارای لزجی و کمی شیرینی است. استفاده آن برای کسانی که مزاج گرم دارند خوب است.

طبع بامیه در طب سنتی ایرانی اسلامی چیست ؟ طبع بامیه سرد است یا گرم ؟ بامیه سرد است یا گرم ؟ بامیه گرم است یا سرد ؟

خواص بامیه در طب سنتی

بامیه منبع غنی ویتامین هايي مانند B،  A ، C،  E و همچنین املاحی مانند کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و روی می باشد. علاوه بر این، بامیه دارای مقدار زیادی فیبر مخاطی است.بیشتر خواص بامیه بخاطر وجود املاح، ویتامین و ترکیبات ارگانیک آن است.

بامیه خواص بسیار زیادی دارد که به چند نمونه از آن اشاره میکنیم:

  • بهبود گوارش
  • تقویت بینایی
  • محافظت از پوست
  • تقویت سیستم ایمنی بدن.
  • کاهش فشار خون

درمان یبوست با بامیه

بامیه برای درمان یبوست هایی که به دلیل خشکی روده اتفاق می افتند بسیار مفید است و در مواردی که دفع با درد و خراشیدگی مخاط روده و یا سوزش مقعد همراه باشد اثر قابل توجهی دارد.

بامیه برای سلامت قلب مفید است:

طبق مطالعات انجام شده، بامیه دارای مقادیری فولات است که تاثیر معکوسی بر بیماری های قلبی می گذارد. بامیه با داشتن فولات سبب افزایش نیتریک اسید شده که از این طریق بر محافظت از قلب شما تاثیر بسزایی می گذارد.

بامیه با رادیکال های اکسایشی موجود در بدن شما مبارزه می کند. اسید فولیک موجود در بامیه سبب کم شدن هموسیستئین خون می شود این ماده موجب مسدود شدن رگ های خونی میشوند.

کاهش وزن با بامیه:

بامیه دارای پلی ساکارید هایی است که وجود آن ها سبب تنظیم اختلال های سوخت و سازی بدن و در نتیجه کمک به درمان چاقی می شود. مصرف بامیه بر تنظیم گلوکز خون شما و وزن بدنتان موثر است. بامیه تحمل بدن در مقابل گلوکز را افزایش می دهد و به کاهش میزان کلسترول بد کمک بسزایی می نماید.

بامیه و تاثیر آن بر بیماری دیابت

بامیه ضد دیابت است چون بامیه دارای فیبر است و فیبر موجود در بامیه، قند خون را کاهش می دهد و میزان تولید انسلین را در بدن تعادل میبخشد به همین دلیل برای افرادی که دیابت دارند مفید است. افردای که به دیابت مبتلا هستند بهتر است حدقل چند بار در فصل برداشت بامیه از این گیاه پر خاصیت استفاده کنند.

طبع بامیه سرد است یا گرم خواص ضد دیابت بامیه

بامیه و درمان افسردگی:

اگر در طول روز احساس افسردگی، ضعف و یا کوفتگی دارید بهتر است از خوردن بامیه غافل نشوید. بامیه سرشار از منیزیم است که قادر می باشد اعصاب را التیام بخشد و حس بهتری در افراد ایجاد نماید. طبق تحقیقات انجام شده، 100 گرم بامیه حاوی 57 میلی گرم منیزیم می باشد.

نکته

به دلیل وجود اگزالات در بامیه توصیه می‌شود افرادی که سنگ کلیه دارند بامیه مصرف نکنند زیرا اگزالات به سنگ کلیه و مثانه می چسبد و منجر به بزرگتر شدن سنگ و وخیم تر شدن شرایط می شود.سرخ کردن بامیه افزایش کلسترول دریافتی را در پی دارد؛ در صورتی که می خواهید تعادل کلسترول خوب بدن را حفظ کنید، روش پخت دیگر را انتخاب کنید.

این مطلب شامل ترکیبات برجسته ای همچون خواص بامیه طب سنتی و خواص بامیه سبز و خواص بامیه چیست و خواص بامیه در طب سنتی و خواص بامیه و دیابت و خواص بامیه برای درمان دیابت و طبع بامیه در طب اسلامی و طبع بامیه در طب اسلامی است.

8 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *